تاریخ انتشار: 01 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1433

دلهایی که پیام مهم قرآن را درک کرده اند، به خاطر اغراض و مسائل شخصی وحدت عظیم ملی را برهم نمی زنند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این جلسه معنوی و پر فیض «با اشاره به ارتقای کیفیت تلاوت قرآن در کشور»، توجه به لحن، تجوید، نحوه اداء و قرائت آیات متناسب با مفاهیم و مضامین را مقدمه ی امر مهم دیگری، یعنی انس جامعه با قرآن دانستند و خاطرنشان کردند: هنگامی که انسان با قرآن مأنوس می شود، سخن قرآن را در زمینه مسائل گوناگون زندگی و جامعه می خواهد و می شنود.

خبرنامه دانشجویان ایران:به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حسینیه امام خمینی (ره) در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و بهار قرآن، عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد و جمعی از قاریان ممتاز، استادان و حافظان کلام الله مجید، با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

در این محفل معنوی و انس با قرآن، که بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید، گروههای جمع خوانی نیز به تلاوت آیاتی از قرآن، مدایح نبوی و ابتهال پرداختند.

بنابر این گزارش، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این جلسه معنوی و پر فیض «با اشاره به ارتقای کیفیت تلاوت قرآن در کشور»، توجه به لحن، تجوید، نحوه اداء و قرائت آیات متناسب با مفاهیم و مضامین را مقدمه ی امر مهم دیگری، یعنی انس جامعه با قرآن دانستند و خاطرنشان کردند: هنگامی که انسان با قرآن مأنوس می شود، سخن قرآن را در زمینه مسائل گوناگون زندگی و جامعه می خواهد و می شنود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: لحن و آهنگ خوب، قرآن را شیرین می کند و بر نفوذ قرآن در دلها مؤثر است، اما قاریان به ویژه جوانان، قرآن را به نحوی تلاوت کنند که دل را به یاد خدا بیندازد و خشوع ایجاد کند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خشوع در برابر آیات قرآن، زمینه ساز هدایت قرآنی است، افزودند: وقتی آیات شریفه قرآن به عنوان الهام الهی بر دل نازل می شود، جذب و هضم دل می شود و قلب و دل متناسب با آیات الهی تحول پیدا می کند.

ایشان با اشاره به توصیه قرآن به وحدت و اعتصام به حبل الله خاطرنشان کردند: دلهایی که پیام مهم قرآن را درک کرده اند، به خاطر اغراض و مسائل شخصی وحدت عظیم ملی را برهم نمی زنند.
حضرت آیت الله خامنه ای به پیام مهم دیگر قرآن یعنی تعیین الگوی رفتاری مومنین در مواجهه با دشمنان و دوستان اشاره و خاطر نشان کردند: بر اساس مفاهیم قرآنی، باید با دشمنان سرسخت و غیر قابل نفوذ، و در نقطه مقابل، با دوستان، مهربان و نرم‌خو بود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اگر دلهایمان را ظرف پذیرنده باران رحمت الهی و هدایت قرآن قرار دهیم، پذیرش پیامهای قرآن آسان می شود و منافع و اغراض شخصی، قدرت طلبی و ثروت اندوزی مانع عمل به آیات الهی نمی شود.

رهبر انقلاب اسلامی آیات قرآنی را مانند آب، حیات بخش دانستند و افزودند: قرآن همیشه مورد نیاز و تأثیر آن هم به تدریج و در طول زمان است ضمن آنکه مفاهیم قرآنی بی انتهاست و با انس قرآن می توان ابواب جدیدی را گشود، و گره ها را باز کرد.

در پایان این محفل نورانی قرآن، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه با رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسماعیل هنیه با قالیباف دیدار کرد
کاهش احتمال کمردرد زنان با مصرف بیشتر آنتی اکسیدان
آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس
نهیب بانوی فلسطینی به کشورهای اسلامی و عربی +فیلم
کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
تهدید گزارشگر سازمان ملل توسط اسرائیل
اجرای ۴۷ پروژه دانش‌بنیان در هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات
خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
هشدار هواشناسی برای ۱۰ استان
بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
برنامه‌های شب قدر تلویزیون +جزئیات
عملیات ضد صهیونیستی جدید در کرانه باختری
حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
آرامگاه سعدی میزبان مسافران نوروزی +عکس
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم +عکس
اعضای هیئت دولت در جمع خبرنگاران +عکس
کاریکاتور| صهیونیست پست‌تر از کفتار و درندگان وحشی
خط خوردن الهام حسینی از فهرست مسافران تایلند
خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
بازنشر پیام مهم «محمد الضیف» برای آزادی فلسطین
وعده تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top