تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/08/05 - 09:13
کد خبر: 145981

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان:

مسئولان با سایت‌ها و اشخاصی که با انتشار اخبار کذب و شایعات در اصفهان التهاب آفریدند، برخورد کنند/ 80خبر جهت دار درباره اسیدپاشی در ایسنا!

مسئولان با سایت‌ها و اشخاصی که با انتشار اخبار کذب و شایعات در اصفهان التهاب آفریدند، برخورد کنند/ 80خبر جهت دار درباره اسیدپاشی در ایسنا!

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان گفت: از مسئولان مربوط انتظار داریم با سایت‌ها و اشخاصی که با انتشار اخبار کذب و شایعات نه تنها بر نگرانی مردم شهر اصفهان افزودند، بلکه زمینه سوءاستفاده رسانه‌های خارجی را نیز فراهم کردند، برخورد کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان گفت: از مسئولان مربوط انتظار داریم با سایت‌ها و اشخاصی که با انتشار اخبار کذب و شایعات نه تنها بر نگرانی مردم شهر اصفهان افزودند، بلکه زمینه سوءاستفاده رسانه‌های خارجی را نیز فراهم کردند، برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدحسین هرندی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در رابطه با بحث اسیدپاشی روزهای اخیر شهر اصفهان گفت: حادثه اسیدپاشی، حادثه‌ای بود که می‌توانست مثل صدها یا هزاران اتفاق دیگری که در سطح شهرها رخ می‌دهند، خیلی مدیریت شده با آن مواجه شویم، مثل تصادفات، بحث ایجاد مزاحمت اراذل و اوباش برای مردم؛ که این موارد مثل قضیه اسیدپاشی رسانه‌ای نشدند و از طرف مقامات مربوط مورد بررسی قرار گرفت و برطرف شد.

وی افزود: متاسفانه قضیه اسیدپاشی، هم از جانب رسانه‌های داخلی و همچنین رسانه‌های خارجی به شدت مورد توجه قرار گرفت و با انتشار شایعات به آن دامن زده شد، ما از رسانه‌های خارجی که دشمن ما هستند انتظار منتشر شدن اخبار واقعی نداریم، اما واکنش رسانه‌های داخلی در این مورد قابل تامل است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان تصریح کرد: انتشار شایعات و ایجاد ترس در میان مردم از سوی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی اصلا قابل پذیرش نیست، چرا که خبرگزاری مانند ایسنا در حدود 80 مطلب با عناوین مختلف در این موضوع کار کرده است. هرندی بیان داشت: ما از سوی مسئولان مربوط انتظار برخورد با این سایت‌ها و حتی اشخاصی را داریم که با انتشار اخبار کذب و شایعات نه تنها بر نگرانی مردم شهر اصفهان افزودند، بلکه زمینه سوء استفاده رسانه‌های خارجی را نیز فراهم کردند.

وی افزود: براساس اطلاعات به دست آمده برخی از سایت‌ها و افراد با رسانه‌های خارجی در ارتباط بوده و تصاویر و خبرهایی را برای آنها ارسال می‌کردند، که اگر بعد نیز این اخبار از سوی آنها تکذیب شود، این قابل قبول نیست، چرا که بنابر فرمایش امام علی(ع) سخن مانند تیری است که از کمان رها می‌شود، و مراتب اولی‌تر آن در مورد رسانه‌ها درست است؛ چرا که وقتی خبری از سوی رسانه‌ها در میان مردم منتشر شود، دیگر امکان تکذیب آن وجود ندارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان اظهار داشت: ما به عنوان جریان و تشکل دانشجویی از مسئولین و به ویژه قوه قضائیه انتظار داریم که این مسئله را مورد بررسی قرار دهند و با عوامل آن برخورد قانونی شود.

هرندی در پایان تاکید کرد: با شرایطی که در شهر اصفهان پیش آمده، فضای شهر و مردم در اختیار افرادی قرار گرفته که منتظر چنین فرصت‌هایی هستند تا سرمایه اجتماعی را دچار مشکل کنند و این از نگاه من دانشجو و تشکلی قابل قبول نیست و ما به عنوان یک فعال تشکلی، این قضیه را محکوم می‌کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حذف گوشت از وعده غذایی بیماران سیروز کبدی مفید است
واکسن MRNA با تومور مرگبار مغز مبارزه می کند
ورود اطلاعات سپاه و دستگاه قضا به پرونده فساد در فوتبال
اعتراف بزرگ فولادی‌ها ؛ گل استقلال سالم بود
دیدار و گفتگوی امیرعبداللهیان با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان
حاشیه بازی استقلال و فولاد/ اعتراض سرخ‌ها به گل آبی‌ها
استقلال با برد مقابل فولاد به صدر برگشت
فروش ۴۳۰ هزار کتاب در بخش مجازی نمایشگاه
۹۰ درصد دانشجویان بین‌الملل در ایران عراقی و افغانستانی هستند
هوش مصنوعی، فریب انسان را یاد گرفته‌ است
انتشار اسامی منتخبان راه‌یافته به مجلس دوازدهم از دو لیست انتخاباتی
هدیۀ رهبر انقلاب به یک خانم نویسنده
تاکنون بیش از ۱۵ هزار کودک در غزه به شهادت رسیده است
نصرالله: فلسطین و غزه، به مسئله نخست جهان تبدیل شده‌اند
هندوستان تایمز: دهلی‌نو علاقه‌مند به ارتباط بیشتر با ایران است
صادرات ۲.۵ میلیارد دلاری شرکتهای دانش بنیان در سال قبل
بانک آمریکا: دلار نشانه‌هایی از خستگی را نشان می‌دهد
پاسخ به چند سؤال پرتکرار درباره امتحانات نهایی
تعطیلی شنبه‌ها، کور کردن چشم است بجای سرمه زدن!
پیرهادی: مراجع عظام گفتند صرف تعطیلی شنبه «تشبه با یهودیت» محسوب نمی‌شود
سیدحسن نصرالله: موشک‌ها همچنان به بئرالسبع و شهرک‌های اطراف غزه اصابت می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top