تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/08/20 - 14:52
کد خبر: 147298

رسایی: هاشمی رفسنجانی محاکمه مهدی را محاکمه خودش می‌داند

خبرنامه دانشجویان ایران: نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: آقای هاشمی هر نوع محاکمه مهدی هاشمی را محاکمه خودش می‌داند و برای همین هم بیست و چند سال مقابل محاکمه مهدی هاشمی مقاومت کرد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حمید رسایی به اظهارات سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در یکی از جلسات اخیر محاکمه وی واکنش نشان داد.

علیزاده و هاشمی اعتقاد دارند دادگاه مهدی، دادگاه خود هاشمی است

رسایی درباره جمله علیزاده‌طباطبایی مبنی بر اینکه در این دادگاه از حریم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دفاع می‌کند، اظهار داشت: فکر می‌کنم همه حرف‌ها در همین جمله آقای علیزاده است که صراحتا گفته از حریم هاشمی رفسنجانی دفاع می‌کند. معنایش این است که هاشمی و علیزاده اعتقاد دارند دادگاه مهدی هاشمی، دادگاه خود هاشمی است.

همه جرایم مهدی هاشمی با اذن یا سکوت پدرش همراه بوده است

وی ادامه داد: به عقیده من این برداشت غلطی هم نیست چون همه جرایمی که مهدی هاشمی مرتکب شده است یا با اذن و اطلاع آقای هاشمی بوده یا با سکوت آقای هاشمی همراه بوده که آقای هاشمی نسبت به آنها موضعی نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته این در حالی است که نباید تخلف فرزند را به نام پدر نوشت؛ مگر تخلفات پسر نوح را به نام حضرت نوح نوشتند؟ مگر تخلفاتی که فرزندان برخی چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته کشورمان مانند آیت‌الله جنتی و آیت‌الله محمدی‌گیلانی و آقای خزعلی مرتکب شدند، به نام پدران آنها نوشته شد؟ واقعیت این است که آقای هاشمی هر نوع محاکمه مهدی هاشمی را محاکمه خودش می‌داند و برای همین هم بیست و چند سال مقابل محاکمه مهدی هاشمی مقاومت کرد.

رسایی ادامه داد: اگر روز اول به این مسائل رسیدگی می‌شد شاید دیگر لازم نبود مهدی  هاشمی  3 سال به انگلیس پناهنده شود و بعد به دلیل تشکیل پرونده‌ای دیگر در انگلیس و در حالی که نزدیک به محکوم شدن بود، مجبور شود آنجا را ترک کند؛ در حقیقت برای در امان ماندن از آن محکومیت، به داخل کشور پناه آورد.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی هم فرجه گرفت و نسبت به رسیدگی پرونده تا جایی که توانست زمان گرفت، گفت: اما به هر ترتیب این حرف جزو حرف‌های طبیعی یک وکیل ایت که پول می‌گیرد و باید این حرف‌ها را بزند. وقتی وکیل خانوادگی (علیزاده، دختر و دامادش) وجود دارد حتی اجازه نمی‌دهد یک وکیل غریبه ورود پیدا کند و می‌خواهند فقط خودشان باشند؛ هم از لحاظ محتوا فقط یک خانواده مطلع باشد و هم از مواهب مالی فقط خودشان بهره‌مند شوند.

ما پای سفره درگیری با مجموعه مصونیت‌طلب نشسته‌ایم

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره صحبت علیزاده‌طباطبایی مبنی بر اینکه «سفره‌ای پهن بوده که امثال رسایی پای آن می‌نشستند و حالا که این سفره برچیده شده دشمنی‌ها آغاز شده است» گفت: اگر هم سفره‌ای پهن بوده و باشد، سفره درگیری با یک مجموعه‌ای است که برای خودشان مصونیت قائل هستند و خیلی هم از این سفره بدمان نمی‌‌آید.

رسایی در پاسخ به این سوال که اگر در گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، اتهاماتی متوجه مهدی هاشمی باشد،‌ آیا این مسائل برای تجمیع در پرونده فعلی به دادگاه انقلاب می‌رود یا پرونده جداگانه تشکیل می‌شود گفت: نتیجه این تحقیق و تفحص به طور کلی به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود و تصمیم‌گیری درباره چگونگی رسیدگی به آن نیز برعهده قوه‌قضاییه است.

مراقب هستیم تا پرونده کرسنت از مسیر منحرف نشود

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون اصل 90 درباره اخبار منتشر شده درخصوص پرونده کرسنت موضع‌گیری نمی‌کند و آیا رقم اعلام شده صحت دارد یا خیر  و همچنین این موضوع که آیا نمایندگان نیز مانند رسانه‌ها درباره این پرونده تحت فشار هستند گفت: فشار نیست و ما هم مطالبه و هم دنبال می‌کنیم اما شاید روی رسانه‌ها فشار وجود دارد که نمی‌توانند فعلا بازتاب دهند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: شورای عالی امنیت ملی مسیری را در حال پیگیری است و ما هم چون این مسیر در حال طی شدن است، مراقبت می‌کنیم تا پرونده از مسیر منحرف نشود. درباره ارقام اعلام شده مبنی بر جریمه ایران نیز به صورت رسمی چیزی نشنیده‌ام.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top