تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/09/04 - 10:24
کد خبر: 148534

خوردن ماهی از ناشنوایی جلوگیری می‌کند

خبرنامه دانشجویان ایران: ناشنوایی در سنین بالا یک پدیده طبیعی است اما مصرف منظم ماهی، ناشنوایی را کاهش می‌دهد و به تأخیر می‌اندازد.

به گزارش فارس، در مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران آمریکایی حدود 20 سال بر روی 65 هزار زن صورت گرفت، نشان داد مصرف منظم ماهی، ناشنوایی در سنین پیری را کاهش می‌دهد؛ این مطالعه بر روی زنان صورت گرفت که برای مردان نیز اثربخش است.

در این تحقیقات، عادات غذا خوردن و موارد کاهش طبیعی شنوایی آنها مورد بررسی قرار گرفت؛ یکی از مهم‌ترین نتایج نشان داد افرادی که حداقل دو وعده ماهی (از هر نوع) در هفته می‌خورند، 20 درصد خطر از دست دادن شنوایی آنها کاهش پیدا می‌کند.

این نتیجه نسبت به زنانی است که هرگز ماهی نمی‌خوردند یا به ندرت ماهی می‌خورند؛ این پدیده بسیار معمول و مرتبط با سن است اما مصرف ماهی میتواند آنرا به تاخیر بیاندازد.

«بریگهام و بیمارستان زنان» که بزرگ‌ترین بیمارستان پزشکی «لانگوود» در فلوریدا و منطقه علمی بوستون، ماساچوست در آمریکاست، هماهنگ کننده‌های این تحقیق بودند؛ آنها بر این باورند که مصرف منظم ماهی می‌تواند از ناشنوایی پیشگیری کند و اختلال در شنوایی را کاهش دهد و یا شروع آن را به تأخیر بیندازد و مقیاس آن کاهش پیدا می‌کند؛ محققان اضافه کردند سخت پوستان نیز فواید مشابه در کاهش ناشنوایی دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
آقاتهرانی: با مذاکره مخالفم؛ نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد
ونس: جنگ ایران به باتلاقی مثل عراق و افغانستان تبدیل نمی‌شود
ساختار «ستاد ویژه ساماندهی و راهبری فضای مجازی کشور» اصلاح شد
دنیامالی: آینده بوکس ایران روشن است
فیفا در واکنش به اخراج داور جام جهانی: در کار آمریکا دخالت نمی‌کنیم!
هزینه طرح ترافیک امسال اعلام شد
قالیباف: درود بر مردمی که کشور را از دهان گرگ‌ها بیرون کشیدند
روسیه مقصد بازی‌سازان ایرانی
دنیامالی: از تک تک روزهای باقیمانده برای بهترین نتایج در ناگویا استفاده می‌کنیم
لندن: در هیچ عملیاتی علیه ایران مشارکت نداشتیم
بازگشت ۲۰ هزار زائر به کشور
بدرقه پیکر مطهر شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش در تهران
انتشار کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه تهران توسط انتشارات الزویر
شرایط پذیرش دانشجوی بورسیه جهت تصدی منصب قضائی اعلام شد
پیشنهاد بی شرمانه بن گویر علیه زنان لبنانی با هدف فشار به حزب الله
جدیدترین تصمیم خصمانه تل آویو علیه لبنان
جنایتی که روایت نشد
تلاش طلای ۱۸ عیار برای ماندن در کانال ۱۸ میلیون تومانی
چرا ایران باید برای لبنان وارد جنگ شود؟
حمله شدید رژیم صهیونیستی به صور لبنان
برای شعور مردم خود احترام قائل باشید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top