تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/09/04 - 11:28
کد خبر: 148549

با چه وسایلی به پیاده‌روی اربعین برویم؟

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با بیان اینکه یکی از مشکلات احتمالی برای زائران اسکان در برخی از ساعات شبانه است، گفت: هوای عراق کم کم به سمت سرد شدن پیش می‌رود و لازم است زائران حتما لباس گرم و پوشاک مناسب به همراه داشته باشند.

به گزارش سایت حج؛ مصطفی قاسمی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج، تجهیزات و وسایلی که لازم است زئران برای پیاده روی اربعین به همراه داشته باشند را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه با وجود همه تلاشهای شبانه روزی اما قطعا نمی‌توان امکانات لازم را خصوصا در مسئله حمل و نقل و اقامت برای ۶۰۰ هزار زائر ایرانی فراهم کرد، افزود: به سبب همین امر، سازمان حج و زیارت امسال تصمیم بر ساماندهی زائران و اطلاع رسانی مناسب برای رفع مشکلات احتمالی کرده است.

قاسمی یکی از مشکلات احتمالی را برای زائران اسکان در ساعات شبانه و سردی هوا دانست و گفت: هوای عراق کم کم به سمت سرد شدن پیش می‌رود و لازم است زائران حتما لباس گرم و پوشاک مناسب به همراه داشته باشند.

وی همراه داشتن برخی لوازم را در این سفر ضروری دانست و گفت: هر یک از زائران باید یک کوله پشتی بزرگ به همراه داشته باشند که در آن افزون بر دو پتوی مسافرتی، یک کیسه خواب و لباس گرم، وسایل شخصی همچون قاشق، لیوان، مسواک و حوله و… باشد.

قاسمی همچنین از زائران خواست تا اگر با یک گروه چند نفره به پیاده روی اربعین مشرف می‌شوند، حتما چادر مسافرتی با خود بیاورند و یکی از اعضا مسؤول حمل و نقل چادر مسافرتی باشد زیرا سازمان حج و زیارت با همه تلاش‌های خود حداکثر امکان اسکان برای ۴۰ هزار زائر را فراهم می‌کند و در این بین ۵۰۰ هزار زائر با مشکل مواجه می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای برپایی چادر در کربلا و نجف و بین راه مشکلی وجود ندارد، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته هیچ مشکلی برای برپایی چادر مسافرتی در بین راه و شهر کربلا و نجف وجود ندارد و زائران به راحتی می‌توانند با برپایی چادرهای مسافرتی، به استراحت بپردازند.

این مقام مسؤول در ادامه افزود: نیازی به حمل مواد غذایی و آشامیدنی وجود ندارد و این موارد به اندازه کافی در بین راه و نجف و کربلا وجود دارد اما مناسب است زائران مقداری خشکبار مانند پسته، بادام، انجیر خشک، برگه زردآلو به همراه داشته باشند.

مسؤول نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق از زائران خواست با وجود مراکز پزشکی هلال احمر و ۲۵ دستگاه آمبولانس در بین راه و شهر نجف و کربلا، حتما داروهای مصرفی خود را به همراه کرم مناسب برای تاول و عرق سوز شدن بیاورند.

قاسمی همچنین از زائران درخواست کرد تا برای سه روز پیاده روی کفشی مناسب و راحت بپوشند و اگر کوچکترین مشکلی در کفششان وجود دارد، نسبت به رفع آن ایراد اقدام کنند تا در زمان پیاده روی دچار مشکل نشوند.

وی از زائران خواست تا پاسپورت و شارژر موبایل را حتما به همراه داشته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با ازبکستان و قطر
تبریک عراقچی به سردار حاجی زاده برای دریافت «نشان فتح»
هریس: هر کاری بتوانیم برای کمک به اسرائیل انجام می‌دهیم
پزشکیان: حمله ایران به اسرائیل برای مهار این رژیم بود
پزشکیان در دیدار اعضای کمیته ویژه ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱
۴ ویژگی هیجان‌انگیز سامسونگ گلکسی اس۲۵ الترا که باید منتظر آن باشیم!
صدرنشینی شباب‌الاهلی با گلزنی سردار آزمون و عزت‌اللهی
واکنش کمیته انضباطی به مصاحبه جنجالی درویش
نیاز جدی استقلال به یک معاون ورزشی
واکنش فرهاد مجیدی به بازگشت
شرایط جدید فروش طلا اعلام شد
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تعیین شد
کشتار دسته جمعی در لبنان و غزه با حمایت آمریکا انجام می‌شود
شیوع بیماری سالک در تهران به دلیل نگهداری سگ و گربه در منازل
لغو پروازها از ساعت ۲۱ امشب
فیلم/ جراحی سفیر ژاپن در ایران
تصویری از مجری عملیات استشهادی در بئر السبع
عکس/ "تنها حزب خدا پیروز است"
استمرار کشتار پناهندگان فلسطینی جنایت جنگی است
مصر در حال رایزنی‌ برای آتش‌بس فوری میان حزب‌الله و اسرائیل است
غوغای یک نشان افتخار در فضای توئیتر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top