تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/09/04 - 12:04
کد خبر: 148560

واکنش «رسایی» به تمدید مذاکرات هسته ای

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای روحانی ما موفقیت شما را موفقیت جمهوری اسلامی می‌دانیم شکست شما را شکست جمهوری اسلامی می‌دانیم هیچ منتقد دلسوز و ولایتمداری از شکست شما خوشحال نیست انتقاد ما به خوش بینی شما نسبت به غرب بود همه حرف ما این است که اکنون نه سانتریفیوژها می‌چرخد نه کارخانه‌ها دلیل آن اعتماد به کدخداست به جای اعتماد به خدای کدخدا.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 4 آذر با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: ملت شریف ایران امروز 4آذر سالگرد توافق نامه ژنو است سال گذشته وقتی خبر توافقنامه ژنو اعلام شد عده‌ای به دلیل خوش‌بینی نسبت به آمریکا و ایادی‌اش آن را پیروزی بزرگ دانستند و جشن گرفتند.

وی افزود: رئیس‌جمهور در پیام خود به مقام معظم رهبری اعلام کرد با این توافق نامه حق غنی سازی ملت ایران مورد اذعان قدرت‌های بزرگ قرار گرفته و هم چنین حقوق هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شده و تحریم‌ها برداشته شده و فروپاشی سازمان تحریم‌ها آغاز شده است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: هنوز جوهر توافق نامه ژنو خشک نشده بود که آمریکایی‌ها هم غنی سازی ملت ما را انکار کردند و هم از باقی ماندن تمام تحریم‌ها سخن گفتند و مواضع مسئولان ایرانی را برای مصرف داخلی دانستند، روحانی و ظریف هم سخنان را رد کردند، لغو تحریم‌ها و تثبیت غنی سازی را بدیهی دانستند و مواضع آمریکایی‌ها را برای مصرف داخلی دانستند.

وی ادامه داد: آنچه که دیروز در وین اتفاق افتاده یعنی عدم توافق اتفاق تازه‌ای نبود این عدم توافق از یک سال قبل و یک ساعت بعد از آن چه آن را پیروزی بزرگ می‌نامیدند اتفاق افتاده بود و همه اشکالات به متن ضعیف و مبهم توافق ژنو برمی‌گردد سال گذشته ما انتقاد داشتیم چرا مذاکرات به صورت محرمانه است چرا متن توافق نامه منتشر نمی‌شود الان هم نمی‌دانیم در وین بر چه چیزی توافق شده که آمریکایی‌ها خوشحال و راضی‌اند. 

رسایی گفت: اکنون یک سال از زمانی که آقای روحانی کیلدشان را با خوش‌بینی در قفل خوی استکبار آمریکا چرخاندند تا این خوی استکباری را تغییر دهند می‌گذرد اما به جای این که باز شود کلید خوش‌بینی و اعتماد به آمریکا شکست و بدیهی بود که قفل باز نشود چرا که آمریکا به تعبیر خمینی کبیر گرگ است و خوی گرگی در ذات گرگ است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات اظهار داشت: یک سال قبل توافق نامه ژنو امضا شد تا تحریم‌ها برداشته شود و به ملت توهین نشود، گرانی‌ها کاسته شود، چرخ کارخانه‌ها بچرخد اما از زمان توافق ژنو تاکنون 100 مورد تحریم جدید داشته‌ایم؛ توهین‌ها بیشتر شده و سانتریفیوژها پلمپ شده و چرخ کارخانه‌ها ایستاده و گرانی‌ها بیشتر شده است و آمریکا برای هزارمین بار ثابت کرد که نباید به دنبال صلح نیست و نباید به او اعتماد کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: امام(ره) در هفته بسیج در آخرین پیام خود به مناسبت هفته بسیج فرمودند من به خلوص بسیجیان غبطه می‌خورم از خدا می‌خواهم تا مرا با بسیجیان محشور گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که بسیجی‌ام .امام می‌فرماید بنده مجددا به ملت ایران و مسئولین عرض می‌کنم که چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهان خواران خصوصا آمریکا و شوروی از ما و اسلام دست برداشته‌اند و نباید لحظه‌ای از کید دشمنان غافل بمانیم در نهاد و سرشت آمریکا و شوروی کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی موج می‌زند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در مورد توافق نامه فرمودند من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم رهبر انقلاب فرمودند من در جزییات دخالت نمی‌کنم. 

رسایی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند من فکر نمی‌کنم از این مذاکرات آن نتیجه‌ای که ملت ایران انتظار دارد به دست بیاید لیکن پشتوانه‌ای است برای ملت ایران ما از مسئولین که در جبهه دیپلماسی فعالیت می‌کنند حمایت می‌کنیم اما ملت می‌خواهد بداند که چه اتفاقی دارد می‌افتد تا برخی از تبلیغات چی‌های مواجب بگیر دشمن که از روی مزد و مواجب و ساده لوحی افکار عمومی را منحرف می‌کنند، نتوانند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات خطاب به رئیس‌جمهور کشورمان گفت: آقای روحانی ما موفقیت شما را موفقیت جمهوری اسلامی می‌دانیم شکست شما را شکست جمهوری اسلامی می‌دانیم هیچ منتقد دلسوز و ولایتمداری از شکست شما خوشحال نیست انتقاد ما به خوش بینی شما نسبت به غرب بود همه حرف ما این است که اکنون نه سانتریفیوژها می‌چرخد نه کارخانه‌ها دلیل آن اعتماد به کدخداست به جای اعتماد به خدای کدخدا.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: آقای روحانی در مقطع فعلی سانتریفیوژها نماد استقلال ماست ما از شما تشکر می‌کنیم که بعد از عقب نشینی‌های غیرقابل دفاع در توافق نامه ژنو امسال در وین دقت کردید ایستادید متاسفانه آقای روحانی در یک ساله گذشته همواره منتقدین خود را با عناوینی چون بی‌سواد، افراطی، بی‌شناسنامه، ترسو، خطاب کرد و ما را به جهنم حواله داد اکنون ما منتظر بودیم آقای روحانی از منتقدین عذرخواهی کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: همکاران امروز در جلسه ما مهمانی را داریم پدر و مادر شهید احمدی‌روشن امروز تصمیم گرفتند به مجلس بیایند تا از مواضع مجلس در موضوع هسته‌ای تشکر کنند ای کاش قانون اجازه می‌داد تا پدر شهید احمدی‌روشن از این جا نطق کند.

رسایی خاطر نشان کرد: ایشان فرمودند آقای رئیس‌جمهور ما برای موفقیت شما در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری دعا می‌کنیم و دلسوزانه می‌گوییم که به دوستان مصطفی به جوانان این کشور اعتماد کنید دوستانی که با تمام وجود به خدای کدخدا اعتماد دارند؛ آقای احمدی‌روشن گفت من وقتی خوشحالی همکاران شهید احمدی‌مقدم را در شلیک موشک‌های اسرائیل زن دیدم سجده شکر کردم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آلمان سیستم موشکی هیمارس در اختیار اوکراین قرار می‌دهد
سازمان ملل: ۸۰ هزار نفر از آغاز حمله اسرائیل به رفح آواره شده اند
حزب الله خودروی زرهی صهیونیستی را هدف قرار داد
اعلام جزئیات تیراندازی در شهرک غرب تهران
وزیر ورزش: رشد ورزش بانوان چشمگیر بوده و بودجه آن باید جداگانه توزیع شود
زمان نشست خبری سرمربیان هوادار و پرسپولیس اعلام شد
رقابت ۹۰ کاندیدا برای ۴۵ کرسی مجلس دوازدهم/ پرونده انتخابات بعد از ۹ ماه بسته می‌شود
بی‌مسئولیتی نخبگان موجب کاهش مشارکت در انتخابات
رئیسی: باید درباره اقساط مسکن ملی محرومان بازنگری شود
در نمایشگاه کتاب چای و قهوه مهمان یمنی‌ها باشید
معاون اول رئیس جمهور پای درد دل ناشران نشست
توانمندسازی و خدمت رسانی به دانشجویان اولویت اصلی است
انتشار تصویر جدید از حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای در کتابخانه شخصی ایشان
اعتبارنامه چند منتخب مجلس دوازدهم آماده شده است
وحیدی اهداف، برنامه‌ها و اقدامات حوزه اقتصادی را ابلاغ کرد
شرایط رأی‌دهندگان در دور دوم انتخابات مجلس‌ اعلام شد
حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به مواضع اشغالگران
مالزی درخواست آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران را رد کرد
تسهیلات تکلیفی بانک‌ها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت
۲۵۴ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به‌ پروژه‌های عمرانی تخصیص یافت
آسمانی صاف در پایتخت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top