تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/09/09 - 14:10
کد خبر: 149145

استاندار: آب تهران بی‌کیفیت است، آلوده نیست

خبرنامه دانشجویان ایران: استاندار تهران گفت: آب تهران آلودگی ندارند اما کیفیت آن پایین آمده است در گذشته ۳۰ درصد آب از چاه‌ها و ۷۰ درصد از سدها تامین می‌شد اما اکنون ۴۵ درصد از چاه‌ها و ۵۵ درصد از سدها تامین می‌شود.

  به گزارش فارس، سید حسین هاشمی پس از بازدید از بخش‌های پیوند، خون، انکولوژی، اورژانس و سایر قسمت‌های بیمارستان شریعتی تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بیمارستان شریعتی یکی از معروف‌ترین و تخصصی‌ترین بیمارستانهای کشور است که بخش‌های مختلفی نیز دارد و از سراسر کشور برای درمان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی مراجعات بیماران از سایر استان‌ها به این بیمارستان‌ بی‌دلیل است چرا که پزشکان و بیمارستان های خوبی در سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

هاشمی به ازدحام بیماران در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: هنگامی که امکانات و تجهیزات محدود باشد ولی تعداد بیماران زیاد، خدمت‌دهی به آنها سخت‌تر می‌شود و برای ارائه بهتر خدمات باید این بیمارستان توسعه پیدا کند.

استاندار تهران گفت: در همین راستا 10 هکتار زمین در منطقه 22 تهران مشخص شده است که در اختیار بیمارستان برای ساخت و تجهیز ساختمان جدید قرار می‌گیرد.

وی درباره ساخت بخش جدیدی در شمال غرب این بیمارستان اظهار داشت: برای تجهیز و ساخت این بخش 3 میلیارد تومان پول نیاز است که با دانشگاه علوم پزشکی تهران مذاکراتی صورت گرفته است و استانداری می‌تواند 50 درصد از این مبلغ را برای تسریع در ساخت این بخش کمک کند.

وی درباره ساخت هتلینگ و همراه سرا برای این بیمارستان پر جمعیت اظهار داشت: تمام بیمارستانهای استان تهران مشکل همراه سرا را دارند و این یک ضرورت است تا هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود.

وی درباره برنامه‌های استان تهران برای ساخت همراه‌سرا در بیمارستانها اظهارداشت: اختیار شهر تهران با شهرداری است و باید این نهاد تصمیماتی در این خصوص اتخاذ کند.

وی درباره افزایش الودگی هوا و آلودگی آب و تاثیرات آن در بیماری‌های سرطانی اظهار داشت: دولت یازدهم وارث یکسری مشکلات در کشور بوده است. آلودگی هوا نیز برای دیروز و امروز نبوده بلکه از سالیان گذشته با این معضل مواجه بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه کار تخصصی را نباید سیاسی کرد، گفت: در حال حاضر آلایندگی هوای تهران نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و در مهر امسال 50 درصد تعداد روزهای پاک نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در فصل پاییز و سرما، وارونگی هوا افزایش می‌یابد گفت: در حال حاضر 100 هزار خودروی فرسوده تاکسی و آژانس در استان تهران تردد می کنند که باید هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی و از رده خارج شدن این خودروها اقدام شود.

وی درباره آلودگی آب شهر تهران، تاکید کرد: وزارت بهداشت مرجع اعلام آلودگی آب است که تاکنون این مورد را تائید نکرده است و رسماً اعلام کرده آب شرب تهران سالم است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: آب شرب تهران مشکل بهداشتی ندارد ولی کیفیت آن پایین آمده است. در حال حاضر 45 درصد از آب تهران از چاه‌ها و 55 درصد از سدها تامین می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تأثیر قوانین جدید بر صرافی ‌های ارز دیجیتال
مه بافت بهترین تولید کننده کش و نوار
محبوب ترین بازی‌های Esports در سال ۲۰۲۴
نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ / راهنمای خرید آنلاین کتاب
بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (برنامه‌های رایگان را بشناسید)
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
گشت مرزی آمریکا هم وارد دانشگاه‌ها شد +فیلم
جزئیات توافق مهم ایران و آژانس
ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
ژست های تتلو در آخرین جلسه دادگاه +عکس
تتلو: اشتباه کردم و هیچ دفاعی ندارم
اسیدپاشی به بازیکن ملی پوش +عکس
سازمان مالیاتی به ابهامات طلا فروشان پاسخ داد
دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند
ضربه ناک‌اوت نوشاد عالمیان در جده
افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه جهرم با حضور معاون توسعه منابع وزیر علوم
فیلم/ سیل آخرالزمانی در کنیا +فیلم
تشدید تنش میان اسرائیل و آمریکا
دبیر: یک طلا در المپیک بگیریم هنر کرده‌ایم
درس اخلاق/ ذکر خدا با انسان چه می‌کند؟ +فیلم
ارتش اسرائیل مدعی تسلط بر گذرگاه رفح شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top