تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/09/24 - 13:40
کد خبر: 150827

اقامت %40 دانشجویان یزدی در خوابگاه

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون دانشجویی دانشگاه یزد اعلام کرد: 5730 نفر از جمعیت دانشجویی دانشگاه یزد که معادل 40 درصد از کل دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‏‏دهند در خوابگاه‏‏های دانشجویی اسکان دارند.

دکتر "علی مروتی" در گفت‏‏وگو با ایسنا، افزود: 70 درصد دانشجویان اسکان شده این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی و قریب 30 درصد را نیز دانشجویان کارشناسی تشکیل می‏‏دهند.

وی با بیان این که خوابگاه به دانشجویان غیر بومی روزانه تعلق می‏‏گیرد، افزود: با این حال دانشگاه یزد سعی داشته تا برای دانشجویان شبانه غیربومی و بعضاً دانشجویان بومی ساکن شهرستان‎‎های دور از مرکز استان نیز خوابگاه در نظر بگیرد.

مروتی تعداد دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه‎‎های دانشگاه را 3230 نفر و دانشجویان پسر را 2500 نفر اعلام کرد و در ادامه گفت: از مجموع 28 خوابگاه این دانشگاه تنها دو مورد استیجاری و برای دانشجویان پسر است و مابقی ملکی بشمار می‎‎آیند.

وی با اشاره به جذب کمتر دانشجو در سال تحصیلی جدید و به تبع آن افزایش محدودتر دانشجویان خوابگاهی در سالجاری در مقایسه با سال‎‎های قبل، از نبود مشکل و محدودیتی برای تامین خوابگاه برای دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه یزد، خوشبختانه دانشجویان از تراکم اتاق‎‎های خوابگاه نیز رضایت دارند چرا که براساس ظرفیت به این فضاها اسکان داده می‎‎شود.

وی به کمک‏‎‏های چند سال گذشته خیرین و نیز اعتبارات تخصیص یافته در این باره اشاره کرد و گفت: با این افزایش ساخت خوابگاه‏‏‌های خیرساز قطعاً وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی استان را از وضعیت کنونی بهتر خواهد کرد.

مروتی همچنین از تلاش دانشگاه برای تجهیز خوابگاه‎‎ها به حداقل امکانات که از مطالبات دانشجویان است، اشاره کرد و افزود: البته خوابگاه‌ها در مقاطع زمانی مختلفی ساخته و تجهیزشده‌اند، لذا بعضاً نسبت به ساختمان دیگری از تجهیزات بهتر هستند و در برخی دیگر شاید کمی و کاستی‌هایی مشاهده شود.

وی تجهیز خوابگاه‎‎ها به سایت کامپیوتر، سالن‌های مطالعه، غذاخوری و همچنین ارائه تسهیلاتی مانند سرویس ایاب ‌و ذهاب بین خوابگاه و دانشگاه را از امکانات رفاهی خوابگاه‎‎های این دانشگاه برشمرد.

معاون دانشجویی دانشگاه یکی از عمده مطالبات دانشجویان مستقر در خوابگاه‏‏های دانشجویی این دانشگاه را در رابطه با بهبود وضعیت اینترنت خوابگاه ذکر کرد و گفت: ظرفیت اینترنت و شبکه برخی خوابگاه‏‏ها نیازمند ارتقاء و افزایش است.

به گفته وی، تعداد معدودی از دانشجویان این دانشگاه در خانه‏‏‌های استیجاری اقامت دارند ولی با این حال مسئولان دانشگاه از آنها نیز برای رفع مشکلاتشان سرکشی می‎‎کنند و همانند دانشجویان ساکن در خوابگاه، از آنها حمایت می‌‎کنند.

مروتی در پایان متذکر شد: البته هرچند مسئولیت نظارت بر دانشجویان در محیط دانشگاه و خوابگاه برعهده دانشگاه است ولی در بیرون از دانشگاه، دانشجو همانند دیگر افراد جامعه با مجموعه ‌قوانین مربوط به شهر مواجه است و در قبال این قوانین مسئول است ولی با این حال در صورت تخطی مراتب نیز به معاونت دانشجویی دانشگاه گزارش خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین گزارش شهردار مشهد از محلات سیل‌زده
قیمت غذای دانشجویی تا مهرماه افزایشی ندارد
وزیر کشور وارد مشهد شد
فوتی های سیل مشهد به ۷ نفر رسید
این افراد مادام‌العمر در فوتبال ایران محروم می شوند
سیل در مشهد ماشین‌ها را با خود برد +فیلم
کشیدن دندان عقل برای این افراد ممنوع است
کدام ارگان‌ها مشمول تعطیلی شنبه‌ها نمی‌شوند؟
زیرگیری نظامیان صهیونیست در حیفا با خودرو
رئیسی: ۳۰۰ واحد تولیدی راکد در مازندران احیا شد
کشف ۳ کیلو مخدر شیشه از هندوانه های اهدایی
آزمون صلاحیت بالینی پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد
ضوابط جدید ارزشیابی مدارک مقاطع داروسازی خارج از کشور اعلام شد
گفت و شنود/ شایعه!
آخرین وضعیت سیل مشهد
جزئیات سرقت فرش‌های سعدآباد در دولت قبل
آسمان کشور تا هفته آینده بارانی است +جزئیات
اعتراف تازه رئیس دفتر فرح دیبا درباره مردم ایران
هدف از راه اندازی بازار توافقی ارز چیست؟
استقبال حسن یزدانی از ابراهیم رئیسی +فیلم
شنبه تعطیل شد/ تکلیف پنجشنبه ها چه می شود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top