تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/10/14 - 13:42
کد خبر: 153083

در اعتراض به ادامه فعالیت غیرقانونی تشکل مدعی خط امام؛

تحصن دانشجویان در دفتر رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان

تحصن دانشجویان در دفتر رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در اعتراض به ادامه فعالیت یک تشکل افراطی در دانشگاه پس از اعلام نظر شورای نظارت مبنی بر غیرقانونی خواندن رفتارهای این تشکل، در دفتر رئیس دانشگاه تحصن کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در اعتراض به ادامه فعالیت یک تشکل افراطی در دانشگاه پس از اعلام نظر شورای نظارت مبنی بر غیرقانونی خواندن رفتارهای این تشکل، در دفتر رئیس دانشگاه تحصن کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از صبح امروز تعدادی از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان و پس از ادامه فعالیت تشکل مدعی خط امام در این دانشگاه، در دفتر رئیس دانشگاه تجمع و تحصن کردند.

پس از مکالمات دانشجویان با دکتر حسین‌علی شهریاری نماینده استان که در دفتر دکتر علیرضا رضوانی رئیس دانشگاه حضور داشت، وی تاکید کرده است که به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

پس از چند ساعت انتظار، 4 نفر از نمایندگان دانشجویان با رئیس دانشگاه در حال رایزنی هستند.

دانشجویان خواستار رسیدگی فوری و قانونی مسئولان به اتفاقات اخیر این دانشگاه هستند.

یکی از دانشجویان متحصن به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گفت: دوره افراطی گری در دانشگاه به پایان آمده و با اقدامات این تشکل جای هیچ گونه تسامحی نیست. ما می گوئیم طبق قانون باید با متخلفین برخورد شود.

وی گفت: سوال این است که پس از اعلام نظر شورای نظارت دانشگاه مبنی بر غیرقانونی بودن این تشکل هم از جانب دانشگاه و هم از جانب دفتر تحکیم وحدت، این تشکل با چه حجت شرعی و قانونی هم اکنون هم در دانشگاه فعال است؟

گفتنی است افراد این تشکل شب پیش از سالگرد حماسه ۹ دی با جمع کردن عده‌ای در دانشگاه جلوی توزیع ویژه‌نامه ۹ دی را گرفته و فرد توزیع کننده را به بدترین شکل ممکن تهدید می‌کند. این تشکل غیرقانونی پس از این اقدام خود با افتخار اعلامیه‌ای در فضای مجازی پخش کرده و از کار غیرقانونی خود دفاع می‌کند.

معاونت فرهنگی دانشگاه که از این اقدام با خبر شده است در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» می‌گوید: هرگونه فعالیت این تشکل غیرقانونی بوده و باید با مسببین این واقعه برخورد شود.

اما این پایان کار این تشکل غیرقانونی نبود و در روز ۹ دی با نصب اعلامیه‌ای در دانشگاه سیستان و بلوچستان که بر روی آن عکس موسوی و کروبی درج شده بود به تطهیر این دو فرد پرداختند و حصر آنها را محکوم کردند. همچنین این تشکل در اعلامیه اش، حرفی از میرحسین موسوی را تیتر می‌کند که به نوعی مخالفت با منویات رهبرمعظم انقلاب محسوب می‌شود.

پس از آن نیز افراد این تشکل بیانیه‌ای را در فضای مجازی انتشار می‌دهند و با ادبیاتی تند مخالفین خود را دروغگو، تندرو و مستبد خوانده و مجددا خود را وارث دفتر تحکیم وحدت دانشگاه دانسته و نام انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان را مختص خود می‌خوانند.

البته این تنها مورد این بیانیه نبود؛ چرا که در این بیانیه حدیثی دروغین را به حضرت امیرالمومنین علی(ع) نسبت داده بودند با این مضمون که آن حضرت فرموده اند: «ما ملاک حق و باطل نیستیم! که طرفداران ما حق و مخالفان ما باطل باشند.» پر واضح است که این توهین بی شرمانه معصومیت و حقانیت آن امام بزرگوار را زیر سوال می برد زیرا طبق این حدیث جعلی حضرت علی(ع) خود را ملاک حق و مخالفان و دشمنان خود را نیز نماد باطل نمی دانند. این حدیث علاوه بر اینکه حقانیت آن امام را رد می کند، به دشمنان و مخالفین آن حضرت از جمله خوارج هم حقانیت می بخشد. کاری که حتی مخالفین آن حضرت هم از انجام آن خودداری می‌کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
تشدید اعتراضات فلسطینی/ جنبش مشترک دانشگاه‌های جهان
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top