تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/10/29 - 11:57
کد خبر: 154902

در مجتمع آموزش عالی شیروان؛

خطری هر روزه در کمین دانشجویان

خبرنامه دانشجویان ایران: نبود پل زیرگذر در مقابل مجتمع آموزش عالی شیروان، موجب شده تا دانشجویانی که هر روز مسیر این دانشکده تا شهر را طی می کنند، برای عبور از جاده پرتردد آسیایی در معرض تهدید جدی باشند.

به گزارش ایرنا، برخی از این دانشجویان می گویند که این طرح قبل از آغاز به تحصیل آنان مطرح بوده و اکنون با وجود فارغ التحصیلی، همچنان نافرجام مانده است.

آنان می افزایند: این در حالی است که عبور هر روزه دانشجویان به صورت پیاده و سواره از این عرض جاده اصلی مشهد - شمال می تواند مخاطرات زیادی برای آنان داشته باشد.
سرپرست مدیریت امور اداری و پشتیبانی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و مجتمع آموزش عالی شیروان با تایید گفته دانشجویان می گوید: ساخت پل زیرگذر مجتمع آموزش عالی کشاورزی از سوی مسوولان شهر، گویا به فراموشی سپرده شده است.
'شیرزاد امیری' در گفت و گو با ایرنا با انتقاد از عدم اجرای این پل اظهار کرد: ساخت پل زیرگذر برای مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان، با توجه به خطراتی که از ناحیه نبود آن متوجه جان دانشجویان می شود، بسیار ضروری است.
وی با اشاره به آغاز پیگیری مسوولان این مجتمع از سال 87 برای ساخت این پل، گفت: متاسفانه با وجود مکاتبات فراوان و بازدیدهای مسوولان شهری، تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و سازمان های متولی از انجام این کار شانه خالی می کنند.
امیری با بیان اینکه سازمانهای متولی، ساخت این پل را وظیفه خود مجتمع آموزش عالی می دانند، افزود: چندین سال است که پل زیرگذر این مجتمع نیمه تمام مانده که در این مسیر پرتردد و خطرناک، حتی یک دوربرگردان موقت هم ایجاد نشده است.
سرپرست مدیریت امور اداری و پشتیبانی مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان گفت: در چند سال اخیر به علت نبود پل زیرگذر و سهل انگاری مسوولان متولی این کار، تصادفات بسیاری در این محل روی داده است.
امیری گفت: این در حالی است که شرکتهای تبلیغاتی بخشی از هزینه ساخت آنرا در ازای تبلیغات خود بر روی پل، متقبل می شوند ولی متاسفانه اجازه احداث پل را نمی دهند و این در صورتی است که برخی تابلوهای تبلیغاتی اکنون در حریم دانشکده است که در شان این مرکز آموزش عالی نیست.
وی افزود: فاصله این مجتمع تا پلیس راه شیروان سه کیلومتر است که در دو کیلومتری روستاها تابلو و دوربرگردان نصب شده ولی برای این مجتمع هیچ اقدامی صورت نگرفته و مسوولان بدون دادن پاسخ کتبی، تنها می گویند که این طرح در دستور کار قرار دارد.
امیری خواستار توجه جدی مسوولان به این موضوع و فراهم کردن زیرساخت های لازم در این مسیر شد.
یک فرد آگاه در اداره راه و شهرسازی شیروان می گوید: اداره راه برای ساخت طرح مزبور متعهد شده ولی در حال حاضر اعتباری برای ساخت آن وجود ندارد.
وی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ساخت پل زیرگذر عابر پیاده در مقابل دانشکده کشاورزی شیروان از 10 سال قبل شروع شده که اکنون طرح به صورت خاکی است و برای آسفالت، بتن ریزی و سایر اقدامات آن اعتباری در دست نیست.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی می گوید: کار ساماندهی ورودی و خروجی دانشکده، از وظایف مسوولان این مرکز است ولی راه و شهرسازی برای ایمن سازی مساله تردد دانشجویان پیشنهاد ساخت پل زیرگذر عابر پیاده را داده است.
'علی اصغر بدیعی مقدم' در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه ساخت این طرح در تعهدات راه و شهرسازی نبوده، اظهار کرد: ما بر اساس ماموریت ذاتی تنها مسوول راه هستیم و ساخت پل در برابر چنین مراکزی در حوزه ماموریت های ما نیست و باید خود آنرا انجام دهند.
وی با اظهار بی اطلاعی از زمان آغاز طرح، اعتبار هزینه شده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن، گفت: در عین حال پیگیر پل عابر پیاده مقابل این دانشکده هستیم و این امر در برنامه کاری ما قرار دارد لیکن هنوز تامین منابع نشده است.
بدیعی مقدم در خصوص ورود شرکت های تبلیغاتی برای احداث پل مزبور افزود: چنانچه شرکت های تبلیغاتی ورود پیدا کنند و حاضر به سرمایه گذاری و مشارکت در این طرح باشند براساس ضوابط مشخص از کمک آنها استقبال خواهیم کرد.
در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و مجتمع آموزش عالی شیروان 450 دانشجو در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.
دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و مجتمع آموزش عالی شیروان در 10 کیلومتری مسیر شیروان - بجنورد قرار دارد.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top