تاریخ انتشار: 07 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1554

اپوزیسیون: جریان اصلاحات در حال فروپاشی است

با کمال تأسف باید گفت که روحانیت شیعه، که به هر حال نامی و هویتی داشته، در اکثریت خود، در قبال مسائل اخیر، نه تنها سکوت کرده، اعتراض نکرده، بلکه حتی خبرهایی هم نمی‌رسد که آقایان، در خلوت، توصیه‌هایی کرده باشند.


خبرنامه دانشجویان ایران:یک عضو اپوزیسون خارج نشین، با اذعان به فروپاشی جریان اصلاحات در ایران، از عدم همراهی مراجع تقلید، حوزه علمیه قم و اعضای مجلس خبرگان با این جریان انتقاد کرد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از«شبکه خبر دانشجو»، نیوشا امیری، روزنامه نگار و از وابستگان به گروه های اپوزیسیون خارج از ایران در گفتگو با رادیو فردا در پاسخ به این سئوال که آیا مراجع تقلید تا چه حدی از جریان اعتراضات خیابانی حمایت کرده اند، گفت: با کمال تأسف باید گفت که روحانیت شیعه، که به هر حال نامی و هویتی داشته، در اکثریت خود، در قبال مسائل اخیر، نه تنها سکوت کرده، اعتراض نکرده، بلکه حتی خبرهایی هم نمی‌رسد که آقایان، در خلوت، توصیه‌هایی کرده باشند.

وی در عین حال به انتقادات مطرح شده از سوی حسینعلی منتظری و یوسف صانعی اشاره کرد و گفت: منتظری و صانعی از سال ها پیش در کنار جریان های اپوزیسون ایران بوده اند، اما انتقاد آنها برای پیشبرد موضوع کافی نیست.

این عضو اپوزیسیون خارج نشین ادامه داد: ما درباره تک تک افراد صحبت نمی‌کنیم، ما درباره مرجعیت حوزه صحبت می‌کنم؛ درباره نهاد مجلس خبرگان، درباره حوزه علمیه قم صحبت می‌کنیم؛ ما از این جاها صدایی نمی‌شنویم.

امیری درباره اقدامات هاشمی رفسنجانی در دوران انتخابات و پس از آن هم ابراز داشت: آقای رفسنجانی به نظر من دارند نقشی بازی می‌کنند که از یک خرد عمومی سیاسی بلند می‌شود و تا حالا هم مواضعی که گرفته‌اند، مواضع خوبی بوده؛ شاید ایشان هم اگر از سوی مرجعیت شیعه مورد حمایت بودند، دستشان بازتر بود، چون به هر حال ایشان رئیس مجلس خبرگان هم هستند.

وی ادامه داد: رئیسی که نتواند اکثریت اعضای خبرگان را در همراهی با خود  داشته باشد، قاعدتاً در حد همین رایزنی‌های سیاسی می‌تواند نقش ایفا کند و در همین حد هم نقش ایفا کرده‌اند؛ من امیدوارم که این نقش افزایش پیدا کند چرا که در واقع سرنوشت سیاسی اصلاح طلبان با این موضوع گره خورده است.

نوشابه امیری، روزنامه‌نگار ساکن پاریس از جمله کسانی است که طی نامه ای با امضای سیصد فعال سیاسی از اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، میرحسین موسوی، و مهدی کروبی خواسته بودند برای نجات جریان رفرمیست ایران اقدام کنند.


 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top