شورای معین مرکز ملی فضای مجازی کشور سیاستهای حمایت از کسب و کارهای نوپا(استارت آپ) و فرصتهای این شرکت ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، در راستای اقتصاد مقاومتی در حوزه فضای مجازی و حمایت از کسب و کارهای نوپا در جلسه شورای معین مرکز ملی فضای مجازی کشور با حضور اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی و نمایندگان دستگاههای عضو شورای عالی فضای مجازی، چگونگی فعالیت شرکتهای دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا(استارت آپ) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بنابراین گزارش، در این جلسه از سوی معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور، مطالبی در خصوص روند ایجاد و شکلگیری این تشکلها، هدف از گسترش آن در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارائه شد.
در ادامه نکاتی درخصوص هدف از شکلگیری اینگونه از فعالیتها و تأثیرات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی این کسب و کارها در ایران را با بر شمردن نمونههای موفق آن ترسیم کرد.
در ادامه اعضای جلسه دیدگاههای خود را درخصوص فرصتها و تهدیدات این فعالیتها بیان داشته و تاکید کردند در فاز نخست که گام حمایتی است اصلاح قوانین و مقررات حوزه کارآفرینی، اشتغال، تربیت کارآفرینان جدید از طریق آموزشهای تخصصی و در گام دوم شناسایی نیازهای بازار داخلی و پیشتیبانی و راهاندازی این شرکتها میبایستی انجام شود.
همچنین در توصیههای سیاستی مواردی همچون توسعه کارآفرینی، صادرات محصولات و خدمات کسب و کارهای نوآورانه و نوپای حوزه فضای مجازی، تدوین قوانین حمایتی از کسب و کار شرکتهای نوپا، ایجاد حمایت از مراکز خدمات مشاورهای و توسعه شرکتهای دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفت.
گفتنی است؛ کسب و کارهای نوپا یا همان استارت آپ ها سازمانهائی موقتی هستند که با هدف یافتن تحقق پذیری یک مدل کسب و کار و یا تکرار پذیر بودن آن به وجود آمده اند و معمولاً سیر تحولات آن از تولید ایده تا نتیجه مطلوب بین ۶ تا ۷ سال به طول میانجامد.