تاریخ انتشار: شنبه 1393/11/25 - 16:00
کد خبر: 157960

گزارش نشست آموزشی- تشکیلاتی پنج روزه دفتر تحکیم وحدت در مشهد مقدس +تصاویر

گزارش نشست آموزشی- تشکیلاتی پنج روزه دفتر تحکیم وحدت در مشهد مقدس +تصاویر

برگزاری کلاس‌های اخلاق تشکیلاتی با حضور جلیل معماریانی، رئیس موسسه کتاب پردازان و برگزاری کلاس بیانیه نویسی با حضور عباس انسانی، از اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت از دیگر برنامه‌های این دوره بود که بیانی به آن اشاره کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اردوی پنج روزه تشکیلاتی، آموزشی دفتر تحکیم وحدت با حضور ۲۰۰ دانشجوی انجمن اسلامی دانشگاه‌های کشور  در مشهد به پایان رسید.

علی بیانی، دبیر دفتر تحکیم وحدت در حاشیه اختتامیه این نشست آموزشی - تشکیلاتی در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با اشاره به برنامه این نشست پنج روزه گفت: دوره تشکیلاتی آموزشی دفتر تحکیم وحدت ازدوشنبه 20 تا ۲۴ بهمن ماه با حضور ۲۰۰ دانشجوی عضو انجمن های اسلامی دانشجویان این اتحادیه دانشجویی با هدف ارتقای آموزشی، تشکیلاتی و کسب مهارت لازم برای فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها در مشهد برگزار شد.

دفتر تحکیم وحدت

وی بازخوانی اساسنامه دفتر تحکیم وحدت، دعوت از اساتید برجسته در اردو در موضوعات مختلف، تقسیم بندی کمیسیون‌ها و برگزاری کلاس‌های توجیهی را از مهمترین  برنامه‌های این اردو دانست.

بیانی در ادامه به اساتید حاضر در اردو اشاره کرد و تصریح کرد: در روز اول اردو، مهدی عباسی مهر از اعضای ادوار دفتر تحکیم وحدت به بررسی «حقوق دانشجویی» پرداخت.  همچنین ۲۱ بهمن ماه کلاس جریان شناسی سیاسی با حضور مصطفی نوروزی، کارشناس مسائل سیاسی برگزار شد که پس از آن تریبون آزاد دانشجویی نیز در پی آن برپا شد.

دفتر تحکیم وحدت

دبیر دفتر تحکیم وحدت افزود: در روز چهارشنبه ۲۲بهمن ماه حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه با حضور در بین دانشجویان، «جریان شناسی فکری» و مسائل موربط با آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

برگزاری کلاس‌های اخلاق تشکیلاتی با حضور جلیل معماریانی، رئیس موسسه کتاب پردازان و برگزاری کلاس بیانیه نویسی با حضور عباس انسانی، از اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت از دیگر برنامه‌های این دوره بود که بیانی به آن اشاره کرد.

دفتر تحکیم وحدت

رحیم پور ازغدی: آرمان گریز واقع گرا، آرمان ستیز است که تن به کدخدا می‌دهد

اما صبح روز پنج شنبه حسن رحیم پور با حضور در بین دانشجویان به بیان ابعاد تمدن سازی نوین ایرانی اسلامی پرداخت و گفت: تمدن سازی ابعاد مختلفی به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری دارد.

 وی نخستین مرحله تمدن سازی را چشم انداز انسانی در نسبت دین و دنیا دانست و با طرح این پرسش که دین به چه معناست و آیا دین قادر به ساخت تمدن است یا خیر؟ گفت: انقلاب در اصل تغییر نظامات اجتماعی یک نظام است و نه تنها تغییر یک نظام. چه بسا انقلاب‌هایی که در تغییر نظام موفق بودند؛ اما در تغییر نظامات اجتماعی ناموفق بودند و حتی از نظام قبلی نیز به عقب‌تر بازگشتند.

دفتر تحکیم وحدت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انسان در زندگی خود باید بین خدا و کدخدا یکی را انتخاب کند، گفت: اگر هدف انسان صرفا پیشرفت مادی باشد که زیر سایه کدخدا زندگی می‌کند، آن‌گاه همه چیز را می‌پذیرد، عقب نشینی می‌کند و به ذلت تن می‌دهد.

رحیم پور ازغدی با اشاره به دوران قبل از پیرزوی انقلاب اسلامی و حاکمیت دو قدرت چپ کمونیستی و راست سرمایه داری، بیان داشت: این سوال مطرح می‌شد که آیا دین می‌تواند ماهیت انقلابی داشته باشد و به خدا آری بگوید و به کدخدا نه. آیا دین می‌تواند پایگاه کفر را به زانو درآورد؟

دفتر تحکیم وحدت

وی افزود: در ۲۲ بهمن سال ۵۷ که لحظات آخر به درگیری مسلحانه کشیده شد، تنها انقلابی که توانست با راهپیمایی میلیونی رژیِم شاه را ساقط کند انقلاب اسلامی ایران بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها انقلابی بود که با ماهیت دینی و کمترین خشونت به پیروزی رسید بیان داشت: برای ساقط کردن انقلاب اسلامی تمامی دول استکباری، سران فاسد عرب، صدام و اسرائیل به میدان آمدند. کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ۱۷۰۰۰ ترور است که این ترورها از بدنه مردم تا مسئولین کشور را در بر می‌گیرد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مسجد و با شعار«الله اکبر» آغاز شد، گفت: این انقلاب توانست رژیم شاهنشاهی را به زیر کشد و با توجه به دینی بودن آن، مانند انقلاب فرانسه، کوبا و دیگر انقلاب‌ها نبود.

دفتر تحکیم وحدت

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با پیروزی خود دو کار کرد، که در هیچ انقلابی در دنیا این اتفاق نیفتاده بود؛ اول اینکه این انقلاب دینی بود و دوم اینکه این انقلاب با حضور میلیونی مردم به پیروزی رسید. (ادامـــه)

حجت الاسلام محمد محمدیان: راهپیمایی 22 بهمن امسال، یک رفراندوم برای نظام جمهوری اسلامی بود
و اما در اختتامیه این نشست پنج روزه، حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با حضور در بین دانشجویان، با ارائه چندین پرسش در مورد انقلاب و جمهوری اسلامی از دانشجویان خواست تا ابعاد مختلف آن را بررسی کنند.

دفتر تحکیم وحدت

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در توصیه به دانشجویان گفت: دیگران را به دیده حقارت نگاه نکنید و خودتان را از آنها بالاتر نبینید، معصومین در گفتگو با خدا و در دعاهای خود، خود را کمترین‌ها می‌خواندند.

وی در ادامه به یوم الله ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: مردم در این روز بار دیگر وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی نشان دادند و این در واقع یک رفراندوم برای نظام جمهوری اسلامی بود.

حجت الاسلام محمدیان از دانشجویان خواست تا یک مطالعه دقیق‌تری از نظام اسلامی داشته باشند و ابعاد مختلف آن را بررسی کنند.

دفتر تحکیم وحدت

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه ده‌ها انقلاب در دنیا اتفاق افتاده است، با این پرسش که چرا انقلاب ما اسلامی است و انقلاب دینی اتفاق افتاده است؟ گفت: شما بروید وضعیت کشور را در زمان انقلاب مطالعه کنید. متأسفانه برخی با تحریف وضعیت کشور در زمان انقلاب،اهداف آن را اهداف معیشتی بیان می‌کردند و طوری القاء می‌کردند که مردم آن زمان نمی‌دانستند برای چه چیز انقلاب می‌کنند.

حجت الاسلام محمدیان با ارائه چندین پرسش در مورد انقلاب و جمهوری اسلامی از دانشجویان خواست تا ابعاد مختلف آن را بررسی کنند.

دفتر تحکیم وحدت

وی با طرح این سوال که چالش‌هایی که انقلاب اسلامی در گذشته و حال با آن روبروست چیست چه خطراتی امروز و آینده انقلاب اسلامی راتهدید می‌کند و دشمنان انقلاب اسلامی چرا با آن مخالفت می‌کنند؟ بیان داشت: منابع اولیه برای مطالعات شما در پاسخ به این پرسش‌ها وجود دارد و شما می‌توانید در مسیر مطالعاتی آن قرار بگیرید و به جواب این سوالات برسید. (ادامـــه)

دفتر تحکیم وحدت

دفتر تحکیم وحدت

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top