تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/12/07 - 11:36
کد خبر: 159329

برگزاری آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

خبرنامه دانشجویان ایران: سی و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی پزشکی با رقابت ۶۰۹ داوطلب امروز هفتم اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش مهر، در این دوره از آزمون ۶۰۹ نفر داوطلب شامل ۴۱۸ مرد و ۱۹۱ زن در ۲۵ رشته پزشکی فوق تخصصی شرکت کردند. این ۲۵ رشته در ۶ گروه داخلی، جراحی، کودکان، روانپزشکی کودکان و نوجوانان، ایمونولو‍‍ژی، آلرژی و مراقبت های ویژه دسته بندی شده است. ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی ۳۷۳ نفر است.

آزمون کتبی سی و دومین دوره پذیرش دستیار فوق تخصصی راس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه هفتم اسفندماه به طور متمرکز در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

در آزمون کتبی در رشته های مختلف فوق تخصصی در هر رشته ۱۰۰ سئوال چهار گزینه ای مطرح شده است که داوطلبان در مدت ۱۲۰ دقیقه به آن پاسخ دادند. در این دوره پذیرش اعضای هیات علمی پیمانی و رسمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور مطابق مندرجات دستورالعمل ثبت نام انجام می گیرد. کلیه شرکت کنندگان در هر مرحله از آزمون ملزم به کسب حداقل ۶۰ درصد نمره تراز شده مرحله مربوطه هستند.

پذیرش نهایی قبول شدگان آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی از طریق معدل گیری (ضریب ۲ آزمون کتبی و ضریب یک آزمون شفاهی) و با توجه به کلیه مصوبات مربوطه و مندرجات راهنما انجام خواهد پذیرفت.

تبصره: در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی، داوطلبین آزاد و اعضای هیات علمی که نمره کل مکتسبه ایشان با یکدیگر برابر بوده، فردی که نمره کتبی آزمون وی بالاتر باشد، در اولویت خواهد بود و در صورت مساوی بودن نمره کتبی آزمون مربوطه، نمره کل آزمون دانشنامه تخصصی، ملاک پذیرش قرار خواهد گرفت.

در مواردی که تعداد شرکت کنندگان و یا پذیرفته شدگان نهایی در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی کمتر از ظرفیت اعلام شده و یا ظرفیت مصوب جهت محل های آموزشی از سوی شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی باشد، دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی مجاز به تقلیل ظرفیت ها متناسب با تعداد پذیرفته شدگان است.

کلید اولیه آزمون کتبی در ساعت ۱۵ روز پنجشنبه هفتم اسفند از طریق سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir اعلام می شود. چنانچه داوطلبان به سئوالات کتبی اعتراضی داشته باشند باید از طریق فرم اینترنتی تعیین شده با وارد کردن کد رهگیری از ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۷ اسفند تا ساعت ۲۳ روز جمعه ۸ اسفند اعتراضات مورد نظر را از طریق سایت مرکز سنجش ارسال کنند.

نتایج آزمون کتبی تمامی رشته ها ساعت ۲۳ روز شنبه ۹ اسفندماه از طریق سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir اعلام خواهد شد.

محل های برگزاری آزمون شفاهی در راهنمای آزمون مشخص شده است و داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی، راس ساعت تعیین شده باید در محل آزمون شفاهی حضور یابند.

نتایج نهایی آزمون در ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۴ از طریق سایت اینترنتی دبیرخانه به آدرس http://sanjeshp.ir اعلام می شود. کارنامه شرکت کنندگان در آزمون با شرح اعلام نمره کتبی، شفاهی و نمره کل متعاقباً از طریق همین سایت اینترنتی اعلام خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top