تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/12/20 - 21:22
کد خبر: 160793

چرا باید مموری ها را هنگام جدا کردن eject کرد؟

خبرنامه دانشجویان ایران: می‌دانید که هنگام تبادل اطلاعات نباید آنها را جدا کنید چرا که اطلاعات‌ مخدوش (Corrupt) خواهد شد. دلیل اصلی برای Eject کردن و جدا کردن اَمن (Safety Remove) فلش‌درایوها نوشتن حافظه‌ی نهان (Write Cache) بر روی آنهااست. هنگامی که انتقال فایل‌تان به پایان رسیده نیز ممکن است هنوز تبادل اطلاعات در جریان باشد. با Eject کردن مموری‌تان به ویندوز پیام می‌دهید که دست از اینکار بردارد.

مایکروسافت از مدت‌ها پیش می‌دانست که کاربران به کشیدن ناگهانی کول‌دیسک‌شان از پورت یواس‌بی علاقه دارند. به همین دلیل از مدت‌ها پیش در ویندوز استفاده از فلش‌درایوها برای خواندن و نوشتن «حافظه‌ی نهان» لغو شده است. اگر بر روی یکی از این درایوها کلیک‌راست کرده و گزینه‌ی Properties را کیک کنید، سپس زبانه‌ی Hardware را پیدا کرده و دوباره بر روی Properties کلیک کنید، خواهید دید که «جدا کردن سریع» (Quick Removal) گزینه‌ی پیش‌فرض است.

احتیاط کنید، ویندوز الزاماً چنین رفتاری با هارد-دیسک اکسترنال شما نخواهد داشت و ممکن است از آن برای خواندن و نوشتن حافظه‌‌ی نهان استفاده کند. بنابر این کنترل کنید و اگر اطلاعات مهمی بر روی آن دارید همیشه آنرا Eject کنید. حتا اگر دست‌رسی ویندوز به این درایوها را برای خواندن و نوشتن حافظه‌ی نهان خاموش کرده باشید هنوز امکان ارتباط آن با یکی از پروسه‌های نهان ویندوز وجود دارد.

در هر صورت شخصاً هنگام جداکردن هارد اکسترنال یک ترابایت شخصی‌ام که از آن برای نگه‌داریِ نسخه‌ی پشتیبان (Backup) فایل‌های با ارزش استفاده می‌کنم همیشه از گزینه‌ی جداکردن امن استفاده می‌کنم.

کسانی را دیده‌اید که قصه‌های ترسناکی از کول‌دیسک‌ها سوخته و سکتورهای آسیب دیده بر اثر بیرون کشیدن فلش‌درایوها تعریف می‌کنند و مدعی هستند «همیشه» باید فلش‌درایوها را به شیوه‌ای امن (Safety Remove) جدا کرد. نظر تکنیکی من این است: زندگی کنید! وقتی با فلشدرایو و کول‌دیسک‌ها سر و کار دارید به خودتان زحمت ندهید. ما که اطلاعات فوق‌ سّری‌ای که از آنها فقط ۱ نسخه موجود است را جابجا نمی‌کنیم! شاید چند تا از فایل‌ها معیوب شود و مجبور شوم آنها را از نو کُپی کنم و در بدترین حالت مجبور خواهم بود کول‌دیسک ۱۶ یا ۳۲ گیگ را فورمت (Format) کنم. خیلی هم ترسناک نیست. کول‌دیسکها جان سخت‌تر از آن هستند که با کشیده شدن‌شان از کار بیافتند یا به اصطلاح بسوزند. شانس سوختن‌شان بر اثر گرم شدن و ضربه‌خوردن بسیار بیشتر از شانس سوختن‌شان بر اثر بیرون کشیدن شدن از پورت یواس‌بی است. پس فراموش نکنید هاردهای بزرگ‌تر را Eject کنید اما برای جدا کردن کول‌دیسک‌ها تنها کافی است در ابتدا اطمینان حاصل کنید که انتقال داده‌ها به پایان رسیده است.

منبع:: گجت

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
اگر دولت عامل تورم است، پس برنامه دولت برای مهار تورم کجاست؟
۹ پیامد بارورسازی ابرها؛ شایعه ابر دزدی فاقد مبنای علمی است
نمی‌بینم آمریکا کجای توافق رو نقض کرده؟!
فرمایش رهبر انقلاب درباره مذاکرات عقلانی‌ترین موضع است
«تصویر وطن» همچنان پذیرای آثار هنرمندان؛ تمدید مهلت ارسال تا پایان تیر
آمادگی کامل جامعه دانشگاهی برای برگزاری باشکوه مراسم وداع با رهبر شهید
رضاییان پا جای مودریچ گذاشت
هیئت مذاکره‌کننده ایرانی «میناب ۱۶۸» زوریخ را ترک کرد
استاد تراز انقلاب اسلامی باید از مکتب چمران الگو بگیرد
آزمون کارشناسی ارشد در زمان مقرر برگزار می‌شود
تصمیم نهایی درباره تنگه هرمز با ایران است
نقض بند اول تفاهم در لبنان، پاسخ قاطع نظامی می‌طلبد / مسئولان نسبت به خون شیعیان بی‌تفاوت نباشند
بومی‌سازی فناوری تولید قالب‌های استاندارد برای صنایع نوشیدنی و بهداشتی
بسیج دانشجویی شریف: از امروز خیابان کمیته نظارت بر مذاکرات است
گرانی غذا و انرژی در اروپا و شوک به مزارع آمریکا
زمان برگزاری برخی امتحانات دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد
ایران قدرتمندتر شد؛محاسبات ترامپ ونتانیاهو اشتباه بود
اضافه شدن ۲۲ رشته گرایش جدید به آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۶
مبنای کار مذاکرات «تعهد در مقابل تعهد» است
بازی ایران بلژیک در ترافیک اینترنت رکورد زد
از چوپانی تا درخشش با پیراهن ایران
نظرسنجی
به نظر شما توافق با آمریکا به پایان مخاصمات می‌انجامد یا دوباره شاهد یک درگیری تمام عیار خواهیم بود؟


مشاهده نتایج
go to top