تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/01/20 - 14:26
کد خبر: 163167

علامه مصباح: جریان‌های فمینیستی با نام حقوق بشر به‌دنبال فریب زنان هستند‌

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: امروز در دنیا برخی طرفدار حقوق بشر زنان هستند و گرایش‌های فمینیستی دارند اما این یک فریبی برای استفاده از زنان است و به دنبال رسیدن به مقاصد خویش هستند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا (س) که با حضور همسران اساتید و پژوهشگران موسسه امام خمینی (ره) در سالن همایش‌های موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ما باید از مکتب فاطمی بهره‌های لازم را ببریم و آن را در زندگی خویش جاری کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: برای اینکه بتوانیم بخشی از مقامات حضرت زهرا (س) را درک کنیم به موفقیتی نمی‌رسیم چون مقامات ایشان بسیار بلند و دست نیافتنی است و نمی‌توان به تصور مناسبی از ایشان رسید.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با اشاره به عظمت حضرت زهرا (س) بیان کرد: مخلوقی شریف‌تر، عزیز‌تر و والامقام‌تر از حضرت زهرا (س) وجود ندارد و ما باید به این معرفت برسیم که ایشان چه جایگاهی داشتند، مقام حضرت زهرا (س) را هیچ انسانی نمی‌تواند درک کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید همسر فرعون الگویی برای مردان و زنان مومن است چون در آن شرایط و محیط نمونه بود.

وی اظهار داشت: زنان جامعه ما باید همانند آسیه همسر فرعون باشند که با آن همه ثروت و کاخ‌هایی که فرعون داشت هیچ وابستگی به دنیا نداشت و تنها هدفش کسب رضای الهی بود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: ماباید تلاش کنیم تا نسبت به دنیا بی‌اعتنا باشیم ولی باید در برابر کفار و دشمنان عزت داشته باشیم و با احترام زندگی کنیم.

آیت‌الله مصباح‌یزدی بیان کرد: منظور از اینکه گفته می‌شود از زندگی حضرت زهرا (س) الگو بگیریم در شکل ظاهری نیست بلکه باید از روح عمل و قالب رفتارهای ایشان الگو بگیریم و تلاش کنیم دلبستگی نسبت به تجملات دنیا نداشته باشیم و هدفمان آخرت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از گذشته و در بسیاری از فرهنگ‌ها نسبت به زنان بی‌مهری صورت می‌گرفت و زنان را انسان‌های درجه دو می‌دانستند، امروز در دنیا برخی طرفدار حقوق بشر زنان هستند و گرایش‌های فمینیستی دارند اما این یک فریبی برای استفاده از زنان است و به دنبال رسیدن به مقاصد خویش هستند.

وی با بیان اینکه مردان باید حقوقی که دین اسلام در قبال زنان برعهده آن‌ها قرار داده را انجام دهند اظهارداشت: خداوند برای زنان حقوقی قرار داده که مردان وظیفه دارند آن را اجرا کنند، مرد وظیفه دارد که هزینه زندگی زن را تهیه کند و آن چیزی که نیاز دارد را برطرف سازد.

آیت‌الله مصباح یزدی عنوان کرد: حقوق زن و مرد در دین اسلام یکی است اما این به آن معنا نیست که دارای وظایف یکسانی هستند چون زن و مرد در برابر یکدیگر دارای یک سری وظایف مختلف هستند که باید آن را انجام دهند.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top