تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/02/02 - 08:00
کد خبر: 164565

صحبت‌های صادق خرازی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام پیرامون مذاکرات هسته‌ای

خبرنامه دانشجویان ایران: سید محمدصادق خرازی شامگاه سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به تاریخچه ۴۱ ساله برنامه ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای اظهار کرد: هنری کسینجر وزیر خارجه وقت آمریکا سال ۵۵ به ایران سفر کرد و مهمترین خواسته رژیم گذشته از آمریکایی ها این بود که اجازه فعالیت دو زنجیره ۱۶۴ سانتریفیوژی با درصد غنی سازی ۲،۵ درصد را به ایران بدهند که با مخالفت مقام های ایالات متحده روبرو شد.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان افزود: دولت های آلمان و آمریکا قراردادهایی به ارزش ۴۰۰ میلیون مارک و ۱،۲ میلیارد دلار برای انجام پروژه های هسته ای با ایران به ویژه در زمینه اجرای نیروگاه اتمی بوشهر می بندند و حتی ۴۱ درصد سهام مهمترین شرکت هسته ای فرانسه نیز به ایران تعلق داشت که با پیروزی شکوهنمد انقلاب اسلامی دولت های غربی بر خلاف تمامی موازین بین المللی و حقوقی به صورت یک طرفه قراردادهای بسته شده با ایران را لغو کردند.

وی تاکید کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از کشورهای منطقه همچون پاکستان و رژیم غاصب صهیونیستی فعالیت های گسترده ای را برای دستیابی به انرژی غیر صلح آمیز هسته ای آغاز می کنند و حتی چینی ها نیز نخستین بار آزمایش هسته ای را انجام دادند.

خرازی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز در سال های ۶۴ و ۶۵ دوباره برنامه صلح آمیز هسته ای خود را دنبال کرد که پس از توافق با مقام های آلمان، توافقنامه ای با آنها منعقد می شود که مسوولان این کشور پس از یک سال از این کار صرف نظر می کنند ضمن اینکه کشورمان در ادامه با پرداخت ۴۷ میلیون دلار به چین برای تبادل تجربیات متخصصان این کشور قراردادی را منعقد می کند که سال ۷۵ سفیر چین به ایران آمده و اعلام می کند این کشور به دلیل فشارهای متحدانش حاضر به انجام تعهدات خود نیست.

وی یادآور شد: ۱۲ آذر سال ۷۶ فعالیت های جدی دانشمندان و متخصصان داخلی برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای کلید می خورد و یکی پس از دیگری با تلاش و توان جوانان شایسته این مرز و بوم موفقیت های چشمگیری در رسیدن به فناوری هسته ای حاصل می شود.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل اضافه کرد: دولت روسیه سال ۷۷ اعلام می کند که با وجود قرارداد چهار میلیارد دلاری به دلیل فشارهای کشورهای غربی و پیشنهاد اغوا کننده ۱۱ میلیارد دلاری کشورهای عربی برای اجرای طرح های اقتصادی در این کشور آمادگی لازم برای تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر را ندارد.

خرازی گفت: سال ۲۰۰۱ با جمع آوری اطلاعات مراکز هسته ای کشورمان از سوی منافقان و انتقال آن به کشورهای اروپایی جنگ تبلیغاتی بسیار گسترده ای بر علیه برنامه صلح آمیز کشورمان در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای شکل گرفت و با حمله آمریکا به عراق و افغانستان این موضوع تشدید شد.

وی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت نهم و تغییر زبان گفت و گو در ایران پیوند و اتحاد بی سابقه ای میان بلوک شرق و غرب بر علیه ایران شکل گرفت و پرونده هسته ای کشورمان در سال ۲۰۰۶ به شورای امنیت سازمان ملل رفت که تاکنون نیز این روند ادامه یافته است.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان افزود: تمام تصمیمات دولت های خارجی و غربی تنها بر علیه ملت ایران بود و نه دولت ایران، آنان به جای مجازات دولت، ملت را ما را مجازات کردند.

خرازی تاکید کرد: روح تمام قطعنامه های تحریمی سازمان ملل متحد تنبیه و مجازات ملت ایران است و رهبر معظم انقلاب چندین بار به این نکته تاکید کرده اند که آنچه دشمنان انجام می دهند تنبیه یک دولت و مجازات یک حکومت نیست، بلکه تنبیه و مجازات آنان موثر و مستقیم علیه ملت ایران است.

وی یادآور شد: روح نهضت ملی هسته ای و اتمی ایران از روح نهضت بزرگ و ملی نفت مهمتر است، در ماجرای نهضت ملی نفت ایران بر علیه انگلستان جنگید، اما در نهضت هسته ای تمامی قدرت جهانی در برابر ملت ایران صف آرایی کرده اند.

سفیر سابق ایران در فرانسه یادآور شد: آنچه در مذاکرات لوزان اتفاق افتاد، عقب نشینی سنگر به سنگر کشورهای غربی در برابر قدرت استدلال و منطق ایران اسلامی و تیم مذاکره کننده بود.

خرازی اضافه کرد: آمریکایی روزی می گفتند، ایران نباید حتی یک پیچ و دانش هسته ای داشته باشد که پس از مذاکرات ژنو رییس جمهور این کشور در تلویزیون در مقابل افکار عمومی که متاثر از لابی یهودیان است به ناچار می گوید هدف اصلی ما انهدام کامل تکنولوژی هسته ای ایران است و وزیر خارجه یهودی فرانسه نیز از تهدیدهای موشکی ایران سخن می گوید که به مدیترانه رسیده و خواستار جلوگیری از دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای می شود.

وی با اشاره به مذاکرات طولانی ایران با کشورهای غربی در سال های گذشته گفت: تیم های مذاکره کننده در دولت های گذشته همگی از دلسوزان نظام و انقلاب بوده اند اگر در گذشته برادران ما مذاکره می کردند امروز هم برادران ما در حال مذاکره هستند و اگر آن روز رهبری نظارت داشتند، امروز نیز رهبر معظم انقلاب به دقت مذاکرات هسته ای را زیر نظر دارند و همواره اعضای تیم را از رهنمودها خود بهره مند کرده اند.

به گفته وی، دو سال پیش در چنین روزهایی ادبیات سیاسی غالب در جهان این بود که چگونه دامنه تحریم ها را گسترده تر کرده و هر روز از آمادگی رژیم نامشروع اسراییل برای حمله به ایران سخن می گفتند در حالیکه ایران و اسراییل به مثابه چدن و شیشه می مانند و در صورت برخورد، رژیم غاصب صهیونیستی در برابر قدرت کشورمان خورد خواهد شد.

خرازی گفت: اسراییلی ها در جنگ ۳۳ روزه با وجود داشتن یکی از منظم ترین ارتش های جهان در برابر گروه شجاع و چریکی حزب الله شکست سنگینی را متحمل شده و در جنگ ۲۸ روزه حمله به لبنان با واسطه قرار دادن مقام های ترکیه و حتی سوریه خواستار جلوگیری از حملات موشکی حزب الله به سرزمین های اشغالی شدند.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل یادآور شد: امروز ادبیات مقام های سیاسی کشورهای مختلف در خصوص جمهوری اسلامی به طور کامل تغییر پیدا کرده و همه خواستار گفت و گو بوده و از نیاز به ایران برای حل مناقشات منطقه ای سخن می گویند.

خرازی ادامه داد: تنها مذاکرات سیاسی نیست که برای ملت ایران عزت می آورد بلکه وجود قدرت بازدارندگی ایران اسلامی که امروز در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و یمن بر خلاف اراده قدرت های غربی مشاهده می شود و این مهمترین پشتوانه تیم مذاکره کننده در گفت و گو با گروه ۱+۵ است.

وی تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا تاکنون در جنگ های خاورمیانه سه هزار میلیارد دلار هزینه کرده و ۱۲ هزار نفر از سربازان این کشور در منطقه نیز کشته شده اند که بر اساس تحلیل های هنری کسینجر و برژینسکی، جمهوری اسلامی این هزینه ها را به نفع خود مصادره کرده و ایران اکنون مهمترین قدرت منطقه ای در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، لبنان و یمن است.

سفیر سابق ایران در فرانسه در خصوص مذاکرات سوئیس گفت: با توجه به تجربه چهار ساله ام در حضور در گفت و گوهای هسته ای همواره دست رحمت الهی را پشت تیم مذاکره کننده دیده و در این مدت شاهد روزهای غم انگیز و دل انگیزی بوده ام.

خرازی یادآور شد: خط کشی کردن یک دولت از ملت خدمت به آرمان های ملی نیست، نباید شتاب زده دیگران را محکوم کرد و خود را فاتح نامید با وجود تعلق باورهای من به این دولت معتقدم تمام کسانی که در ۱۵ سال گذشته برای احقاق حقوق ملت تلاش کرده اند، فعالیت دلسوزانه آنها نزد خداوند متعال ماجور و محفوظ است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تهدیدهای نظامی آمریکایی ها پس از بیانیه لوزان تاکید کرد: این سخنان مصرف داخلی داشته و برای کاهش فشار لابی صهیونیست، اعراب منطقه و ضد انقلاب بیان می شود.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان همچنین با تایید ارتباط میان حمله عربستان سعودی به یمن با گفت و گوهای هسته ای کشورمان اضافه کرد: رژیم آل سعود در عین خامی و بی عقلی حملات گسترده ای را به این کشور آغاز کرد.

خرازی ادامه داد: گستردگی خاک یمن و اجاره ای بودن ارتش عربستان مکر رژیم سعودی را بر اساس وعده الهی به خود آنها بازگردانده و بر طبق پیش بینی رهبر معظم انقلاب یمنی ها پوزه عربستان را به خاک خواهند کشید.

سید محمدصادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی به ایلام سفر کرد و در بنرهای نصب شده در سطح شهر علت حضور سخنرانی در نشست بررسی بیانیه لوزان سوئیس عنوان شده بود ولی با توجه به پرداخته نشدن به جزییات این بیانیه در نشست اعتراضاتی از سوی برخی از دانشجویان مطرح شد که خرازی در پاسخ به آنها اعلام کرد: عنوان این نشست بدون هماهنگی با وی اعلام شده و او در این نشست تنها به تاریخچه فعالیت های هسته ای کشورمان می پردازد.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل تاکید کرد: با توجه به حساسیت گفت و گوها در شرایط کنونی و اینکه جزو اعضای مشاوره دهنده به تیم هسته ای هستم بیان جزییات در این برهه زمانی به مصلحت نیست و امیدوارم در فرصت های بعدی بتوان ملت ایران به ویژه نخبگان و دانشجویان را در جریان جزییات مذاکرات قرار داد.

این نشست ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه سه شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی ایلام آغاز و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

 

منبع:: ایرنا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان شفا زیر شکنجه صهیونیست‌ها به شهادت رسید
حق اعتراض داریم چون این پول ما هست که خرج جنگ علیه غزه می‌شود
تصاویری از بمباران سنگین شهر رفح
فیلم/ تلاوت قرآن کودک فلسطینی بر روی ویرانه‌های خانه‌اش در غزه
کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد
دیدار رافائل گروسی با امیرعبداللهیان
پذیرش ۵۳ درصد دانشجویان دکتری به روش استادمحور
دیدار نیچروان بارزانی با رهبر معظم انقلاب
اولین رده‌بندی فوتسال جهان
آغاز فاز مطالعاتی ساخت ماهواره مشترک دانشگاههای تهران و مسکو
تجدید میثاق مسئولان سازمان حج و زیارت با آرمان‌های امام(ره)
دانشگاه و صنعت در دولت سیزدهم به هم نزدیکتر شدند
راهکاری برای خواندن سریع نمازهای قضا
تکذیب نامه انتقادی منتسب به آیت‌الله سبحانی
رویداد «ریحان‌شهر» به مرحله ارزیابی رسید
شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
در مورد حجاب دشمن تا پشت درب خانه های ما آمده است
اعضای شورا به قراردادچین دسترسی دارند
گشت و گذار در روستاهای شرق تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top