تاریخ انتشار: شنبه 1394/02/05 - 15:15
کد خبر: 164751

اعتراض به سخنرانی سخنگوی سابق جبهه ملی ایران در دانشگاه هنر اصفهان

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان گفت: جلسه هیئت نظارت برای موافقت یا مخالفت با برگزاری سخنرانی هرمیداس باوند، سخنرانی سخنگوی سابق جبهه ملی ایران در دانشگاه هنر اصفهان تشکیل نشده است و این سخنرانی خلاف قانون است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدتقی ابطحی در گفت‌وگو با فارس در اصفهان اظهار کرد: اوایل هفته گذشته هیئت نظارت دانشگاه تشکیل جلسه داد و چند درخواست از انجمن اسلامی رسیده بود از جمله اینکه با سخنرانی آقایان زیباکلام و هرمیداس باوند در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موافق بشود و ظاهراً منظورشان این بود که بتوانند در سطح دانشگاه هنر تبلیغات کنند بنابراین بنده و نماینده وزیر علوم در دانشگاه با این موضوع موافقت کردیم چرا که موضوع ربطی به دانشگاه هنر نداشت.

وی افزود: روز پنجشنبه حراست دانشگاه خبر داد که انجمن اسلامی دانشگاه اصرار دارد که سخنرانی دکتر باوند و زیباکلام به این دلیل که در دانشگاه هنر لغو شده، در دانشگاه هنر برگزار شود که بنده اعلام کردم در جریان نیستم و این کار خلاف قوانین است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به اینکه جلسه هیئت نظارت برای موافقت یا مخالفت با برگزاری چنین جلسه‌ای تشکیل نشده است، ادامه داد: بنده صحبت‌های رئیس دانشگاه هنر مبنی بر اینکه هماهنگی‌ها پیرامون برگزاری این جلسه به صورت تلفنی انجام شده، تکذیب می‌کنم و همان‌طور که گفتم تنها حراست دانشگاه به بنده اطلاع داد و حراست هم ربطی به هیئت نظارت ندارد.

وی ادامه داد: نه رئیس دانشگاه، نه نماینده وزیر علوم و نه معاون فرهنگی دانشگاه درباره برگزاری این نشست تماسی با بنده نداشته‌اند و این یک حرف کذب است.

ابطحی عنوان کرد: این تنها یک ادعاست برای اینکه بتوانند این نشست را برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه احتمال تنش در دانشگاه در صورت برگزاری این نشست وجود دارد،  افزود: افرادی که خودشان مجوز برگزاری این نشست را صادر کردند این موضوع و ایجاد تنش در دانشگاه برایشان اهمیتی ندارد و تنها با مدیریت دیکتاتوری می‌توان چنین مجوزی صادر کرد.

به گزارش فارس، صحبت‌های مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان در حالی است که فرهنگ مظفر، رئیس این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مدعی شد که برای دعوت از هرمیداس باوند به دانشگاه هنر، از وزارت اطلاعات استعلام گرفته و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

قرار بود صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به همراه هرمیداس باوند، سخنگوی سابق جبهه ملی ایران به دعوت انجمن اسلامی این دانشگاه پیرامون مذاکرات اخیر لوزان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سخنرانی کنند که به دلیل اعتراض جمعی از دانشجویان این سخنرانی لغو شد اما در اقدامی سئوال برانگیز برگزاری این نشست به دانشگاه هنر منتقل شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top