تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/02/06 - 12:28
کد خبر: 164832

اظهارات عجیب معاون وزیر ورزش درباره «ازدواج سفید»

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان صبح امروز در نشست خبری خود در جمع اهالی رسانه گفت: امیدواریم به کمک اصحاب رسانه بتوانیم مسائل جوانان، نیازها و نارسایی‌های مدیریتی در این حوزه را به عموم مردم اعلام کنیم. شعار سال 94 وزارت ورزش و جوانان، جوان‌باوری و جوان‌یاوری است؛ به‌گونه‌ای که بی‌توجهی نسبت به جوان‌هراسی از بین برود. جوانان به علل گوناگون در معرض آسیب‌های مختلفی هستند، اما اگر همیشه از آسیب‌ها سخن گفته شود، باعث دلسردی مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهرخانه، دکتر محمود گلزاری ادامه داد: دولت، قوه‌قضاییه و مجلس بایستی زیبایی‌ها، توانایی‌ها و مزایای قدرت و معنویات جوانان برای رسیدن به اهداف جوان‌باوری و جوان‌یاوری را در برنامه‌های خود درنظر بگیرد.

انتظار داریم فراکسیون جوانان مجلس فعال‌تر ظاهر شود

وی با بیان این‌که انتظار داریم فراکسیون جوانان مجلس فعال‌تر ظاهر شود، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های دولتی باید در بحث بودجه و اعتبارات، جوانان در نظر داشته باشند و برای شکوفایی و توانمندسازی آن‌ها تلاش کنند. همچنین اهالی رسانه باید در بخش‌های مدیریتی کشور درخصوص برنامه‌ریزی منظم در حوزه جوانان سؤال کنند.

نیروی انتظامی می‌گوید قانونی برای مقابله با سایت‌های همسریابی نداریم

گلزاری وضع قانون را یکی از مشکلات حوزه جوانان دانست و تصریح کرد: سایت‌های غیرقانونی بسیاری در زمینه همسریابی فعالیت دارند، اما نیروی انتظامی می‌گوید قوانینی برای مقابله با آن‌ها نداریم.

در برنامه همه دستگاه‌ها باید جوانان در نظر گرفته شوند

وی درخصوص برنامه اصلی و محوری سال 94 در ذیل نگاه جوان‌یاوری و جوان‌باوری اظهار داشت: در برنامه مصوب‌شده همه دستگاه‌ها باید برنامه‌ای برای جوانان در نظر گرفته شود

و ما مسئول پیگیری این برنامه‌ها هستیم و کمتر وارد برنامه‌های اجرایی می‌شویم. در سال گذشته در 16 جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان شرکت کردیم و اولین جلسه ستاد سامان‌دهی در سال جاری در هفته جوان (خردادماه) برگزار خواهد شد.

برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان برای سمن‌های حوزه جوانان

معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مشارکت‌های اجتماعی در سال 93 تصریح کرد: سال گذشته تعداد سمن‌ها را از 200 سمن به بیش از 400 سمن رساندیم و برای آن‌ها 5 دوره آموزشی به منظور توانمندسازی سمن‌ها در استان‌های مختلف برگزار کردیم. این توانمندسازی‌ها در حوزه عمومی و تخصصی صورت گرفته است. همچنین پیگیری قوانین مشارکت اجتماعی سمن‌سراها و انتشار مجله ویژه سمن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص فعالیت‌های غیراخلاقی در فضای مجازی تصریح کرد: شورای برنامه‌ریزی فضای مجازی کشور با حکم مقام معظم رهبری تشکیل شده است. پلیس فتای نیروی انتظامی نیز در این زمینه خوب عمل می‌کند و ما در این حوزه به عنوان آسیب‌های اجتماعی فعالیتی نداشته‌ایم.

گلزاری با بیان این‌که در اخذ مجوز سمن‌ها چهار مرکز صلاحیت اجتماعی، فردی و امنیتی آن‌ها را بررسی می‌کند و سمن‌ها باید غیرانتفاعی و غیرسیاسی باشند، ادامه داد: برای سمن‌ها دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم و طبق قانون برخی از برنامه‌ها از طریق سمن‌ها انجام می‌شود و بودجه به یک سمن رسمی برای اجرای برنامه تعلق می‌گیرد. سمن‌ها برای توسعه کشور ضروری‌اند.

رونمایی از سامانه همسان‌گزینی در خرداد ماه

معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درخصوص تسهیلات و وام ازدواج جوانان گفت: تسهیلات لایه سطحی ازدواج است؛ درحالی‌که برای ازدواج دقت بسیاری لازم است. به همین دلیل با همکاری سایت تبیان سامانه همسان‌گزینی خردادماه رونمایی می‌شود. این طرح چندین‌بار به‌عنوان نمونه انجام و مشکلات آن رفع شده است.

گلزاری در ادامه به فعالیت‌های خوب خیرین ازدواج در استان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: با این فعالیت‌ها، ازدواج در استان‌ها سروسامان پیدا کرده و در این سال همایش ملی خیرین ازدواج برگزار خواهد شد.

در تمامی جلسات فرهنگ عمومی کشور در سال 94 به موضوعات هفت‌گانه ازدواج و تحکیم خانواده پرداخته می‌شود

وی در ادامه افزود: همچنین با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار شده است در تمامی جلسات فرهنگ عمومی کشور در سال 94 به موضوعات هفت‌گانه ازدواج و تحکیم خانواده پرداخته شود.

گلزاری در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر آمارهای "وحشتناک" اعتیاد و همجنس‌بازی در دانش‌آموزان گفت: مسائل متعددی از جمله آسیب‌های اجتماعی جوانان را تهدید می‌کند. ‌آن‌چه مهم است این‌ است که اهالی رسانه نباید به آمار غیررسمی و غیردقیق استناد کنند. مشکلات اخلاقی کم نیست، اما عبارت "بیداد می‌کند"، غلط است.

وی ادامه داد: لوایح خوبی در برنامه پنجم در حوزه جوانان وجود دارد، اما متأسفانه بسیاری از این موارد که در برنامه به‌صورت واضح و شفاف قانون‌گذاری شده، بر روی زمین مانده است. برای مثال در ماده 41 برنامه توسعه پنجم آمده است که تمامی دستگاه‌ها باید در بودجه سالانه خود بخشی را برای جوانان لحاظ کنند که تنها سازمان صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به این مسئله توجه داشتند و ما این امر را از دستگاه‌های دیگر مطالبه کردیم که در این میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری کرد؛ درحالی‌که در دولت سه حوزه باید پیگیر مشکلات و مسائل جوانان باشد. ما در قانون و اسناد مشکلی نداریم، اما دستگاه‌ها در این زمینه فعال نبودند.

اعتبار جدید درنظرگرفته‌شده برای وام ازدواج

وی در خصوص تسهیلات ازدواج جوانان گفت: دولت 4500 میلیارد تومان برای وام ازدواج جوانان در نظر گرفته است که دستورالعمل‌های بانک مرکزی و اداره اعتبارات می‌تواند این مسئله را تصریح کند، اما تا زمانی‌که این رقم ابلاغ شود، نمی‌توان دقیق گفت که چه میزان به وام ازدواج تعلق دارد.

معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که واسطه‌های ازدواج در طرح ملی همسان‌گزینی، افراد در شهرها، دانشگاه‌ها و جوامع عمومی هستند، گفت: راه‌اندازی مراکز مشاوره و سامانه‌های علمی و همکاری ثبت احوال کشور برای راستی‌آزمایی اطلاعات ثبت‌نام‌شدگان نیز در این طرح لحاظ شده است.

تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش و جوانان

وی با بیان این‌که سال گذشته بحث تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش و جوانان مطرح شد، گفت: طی جلسات متعدد و اجماع و اتفاق‌نظر در نهادهای مختلف حاکمیت به‌ویژه مجلس و دولت، قرار است نامه‌ای به امضای دکتر نوبخت و گودرزی به هیئت دولت داده شود با عنوان تفکیک حوزه جوانان به عنوان معاونت ریاست جمهوری. سازمان برنامه و بودجه نیز مأمور شده است تا به منظور تسهیل فرآیند اداری و مسائل قانونی پس از تفکیک، این مسئله را پیگیری کند که اگر این مسئله در هیئت دولت مطرح شود و رأی آورد، به عنوان یک لایحه به مجلس شورای اسلامی فرستاده می‌شود

دولت در نظر دارد برای اشتغال جوانان اعتبار خوبی اختصاص دهد

گلزاری به اعتبارات خوب دولت به مقوله اشتغال و مسکن جوانان اشاره کرد و افزود: دولت در نظر دارد برای اشتغال جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اعتبار خوبی اختصاص دهد، اما جوانان باید بدانند که اشتغال تنها در دستگاه‌های دولتی نیست و نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.

وی از 2300 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مسکن جوانان خبر داد و افزود: کارگروه مسکن جوانان با مسئولیت وزارت مسکن نیز تشکیل شده است.

امیدواریم با فقه پویای شیعه وضعیت ازدواج سفید را هدایت کنیم

گلزاری درخصوص سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر وضعیت ازدواج سفید در کشور گفت: تاکنون هیچ مرجع و سازمانی آمار رسمی از این مسئله ارائه نکرده است، اما امیدواریم با فقه پویای شیعه وضعیت ازدواج سفید را هدایت کنیم. این مسئله از معضلات اساسی کشور در حوزه جوانان نیست

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top