تاریخ انتشار: جمعه 1394/02/11 - 17:13
کد خبر: 165314

امام جمعه اصفهان: خرید جنس خارجی برای دستگاه‌های دولتی اشکال شرعی دارد

خبرنامه دانشجویان ایران:  آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این باره افزود: ایشان فرمودند همواره نباید چشممان به غرب و شرق باشد، باید به داخل نگاه کنیم، مسؤولان تولید داخلی را در نظر داشته باشند و کارگرها در این امر رکن اصلی هستند.

امام جمعه اصفهان در تبیین سخنان رهبر انقلاب اظهار کرد: خیلی از دشمنان می‌خواهند بین کارگران و جمهوری اسلامی فاصله بیندازد، همان طور که منافقان در اوایل انقلاب به دنبال این بودند که کارگران را از انقلاب جدا کنند، این‌ها بسیار مهم و ارزشمند است، دولت باید به فکر کارگران باشد تا کارخانه‌ها تعطیل و نیمه تعطیل نشود.

فرهنگ صحیح کار در جامعه وجود ندارد وی ابراز کرد: فرهنگ کار سخت باید به وجود آید، خیال نکنیم همه باید بروند لیسانس و دکترا و فوق‌لیسانس بگیرند و در نهایت بیکار شوند، الان نزدیک به 12 هزار دکترای بیکار وجود دارد، خیلی‌ها درس خواندند اما اکنون بیکار هستند و باید تدبیری در این کار وجود داشته باشد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: بیش از 20 هزار دختر در رشته حقوق درس‌ خوانده‌اند و ما این قدر نیاز به حقوقدان زن نداریم، از طرف دیگر مثلا سونوگراف زن نداریم، در همین مامایی که کار زنانه است، اگر یک قدری کار زایمان سخت و پیچیده شود، دیگر دکتر زن وجود ندارد و باید یک دکتر مرد آورد.

وی با بیان این که بسیاری از کشورهای اروپایی تا سیکل درس می‌خوانند، اظهار کرد: چند سال فوق‌لیسانس‌ها و دکتراها درس بخوانند و کار گیرشان نیاید، مگر چه قدر اداره داریم، باید دنبال کارهای عادی بروند. نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: اگر بسیاری از کسانی که کارهای سخت را انجام می‌دهند و از ملیت‌های دیگر همچون افغانستان هستند از ایران بروند، در این زمینه ایران دچار اختلال می‌شود، باید فرهنگ کار سخت را در جامعه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند کسی که با دسترنج خودش زندگی خودش را اداره کند، مانند کسی است که در جبهه جنگ علیه دشمنان می‌جنگد و هر چه کار سخت‌تر باشد، ارزش آن از نظر خداوند سخت‌تر است، البته کارگر نباید تقلب کند، نباید سرهم‌بندی کند و کار را به سرعت انجام دهد. تولیدکنندگان ایرانی به رقابت با جنس خارجی بپردازند

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تأکید بر این که تولیدکنندگان ما با خارج رقابت کنند، بیان کرد: ملت ما که در همه زمینه‌ها جلوی دشمن ایستادند، در این زمینه‌ها نیز در برابر دشمن قرار گیرند و سعی کنند، همواره کار خود را به بهترین وجه انجام دهند و هر روزشان بهتر از دیروز شود. 

وی افزود: ما باید در برابر دنیای کفر بایستیم، کفر و استکبار هیچ‌گاه با ما دوست نخواهند شد، حتی با وجود این قراردادها و مصالحه‌هایی که شده است، آنان تا آخر دشمن ما باقی خواهند ماند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب فرمود دنبال مارک و برند نباشید بلکه دنبال مصلحت باشید، ادامه داد: برای این که همین که جنس داخلی را مصرف کردیم، به یک کارگر ایرانی کمک کردیم، می‌ارزد که جنس ایرانی بخریم، مصلحت‌های بسیاری دارد، دستور حکومتی ایشان هم این است که خرید جنس خارجی برای دستگاه‌های دولتی اشکال شرعی دارد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زن ایرانی در همه‌ میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و حجاب اسلامی
مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top