تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/02/20 - 09:46
کد خبر: 165991

چرا وزارت علوم مخالفان و منتقدان خود را 50،60 نفر می بیند؟

این 50،60 نفر

این 50،60 نفر

دانشجویان علوم اقتصادی با سردادن شعارهایی به این ادعا واکنش نشان دادند. دانشجویان شعار می دادند:«ما پنجاهیم یا پونصد/ دکتر برو به نهضت»، «تعداد رسید به ششصد، دکتر تمومه فرصت».

خبرنامه دانشجویان ایران: روز گذشته اتفاق جالبی مقابل وزارت علوم افتاد. دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی که تعدادشان نزدیک به ششصد یا هفتصد نفر بود با تجمع و اعتراض مقابل وزارت علوم نهار را همان جا صرف کردند. این دانشجویان با در دست گرفتن شماره هایی نسبت به آنچه از سوی مسئولان وزارت علوم و دانشگاه خوارزمی درباره تعداد معترضان گفته شده بود، واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسئولان دانشگاه خوارزمی و وزارت علوم درباره آنان گفته بودند که اینها: 50،60 نفر بیشتر نیستند.

دانشجویان علوم اقتصادی با سردادن شعارهایی به این ادعا واکنش نشان دادند. دانشجویان شعار می دادند: «ما پنجاهیم یا پونصد/ دکتر برو به نهضت»، «تعداد رسید به ششصد، دکتر تمومه فرصت».


دانلـــود

واکنش جالب دانشجویان هنگام مطرح شدن چنین ادعایی در موارد دیگر همچون استیضاح رضا فرجی دانا و اعتراضات به حضور هاشمی رفسنجانی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و در موراد کلان تر حضور منتقدان در سفر قم و شیراز رییس جمهور از سوی دولتمردان مطرح شده بود.

قبل از استیضاح فرجی دانا نمایندگان خواهان استیضاح وزیر وقت علوم اقلیت خوانده می شدند و روزنامه های اصلاح طلب در تلاش بودند تا مخالفان فرجی دانا در مجلس را 50،60 نفر معرفی کنند. نهایتا فرجی دانا با رأیی نزدیک به سه برابر این تعداد استیضاح شد. این استیضاح در شرایطی اتفاق افتاد که حتی علی لاریجانی هم تلاش کرد که با وعده جهانگیری مبنی بر برکناری چند نفر از معاونین کار به استیضاح ختم نشود.

چند روز پیش هاشمی رفسنجانی در پلی تکنیک حضور پیدا کرد. معتمدی درباره تعداد مخالفان هاشمی که در مقابل درب اتاق او جمع شده بودند گفت: معترضان و منتقدان 50،60نفر بیشتر نبودند.

دانـلود

جمعیت معترضان و سوال کنندگان از وی به حدی بود که یکی از دانشجویان حاضر در پلی تکنیک در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: حضور بی سابقه دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر برای سوال از هاشمی در شرایطی اتفاق افتاد که دیگر دانشجویان منتقد هاشمی در اعتکاف بودند. هاشمی سال گذشته هم در روز اعتکاف به امیرکبیر آمد. با همه اینها اما دانشجویان معدود که می خواستند به طرفداری از هاشمی از فتنه گران حمایت کنند، مجال حضور نیافتند، چرا که دانشجویان منتقد هاشمی قاطبه دانشگاه را تشکیل می دادند. به امیرکبیری که مقابل هاشمی ایستاد افتخار می کنیم. حضور دانشجویان برای مقابله با اشرافیت و مطالبه عدالت بی نظیر بود. خیلی ها شوکه شدند.

به هر روی در روزگار دوربین هایی که از چهارسو و شش جهت می توانند عکسبرداری کنند و به شماره تعداد افراد را مشخص کنند، ادعاهای مشابه این «50،60 نفر» زیاد نمی تواند کارساز باشد، حال آنکه در خیلی از موارد، که خواسته های دانشجویان به حق و مطالبه آنها از روی صداقت دانشجویی است، اتهام «کم شمار» بودن ناروا و ناجوانمردانه هم هست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجو
1394/02/21 - 14:23

خوارزمی را نمی خواهیم هرگز
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top