تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/02/14 - 10:48
کد خبر: 165486

حواشی حضور هاشمی در دانشگاه امیرکبیر +فیلم و عکس

حواشی حضور هاشمی در دانشگاه امیرکبیر +فیلم و عکس

از سوی دیگر هاشمی قرار است پیرامون مقام استاد سخنرانی کند اما تنها برخی اساتید اجازه حضور در جلسه مذکور را یافته اند و با اینکه کلاسهای دانشکده شیمی تعطیل شده اما به دانشجویان هم اجازه حضور نداده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در پی تدارک مسئولان دانشگاه امیرکبیر، اکبر هاشمی رفسنجانی به این دانشگاه آمد در حالی که با استقبال خاص دانشجویان مواجه شد. روز گذشته نیز 200 نفر از دانشجویان مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کردند و جمعی از اساتید دانشگاه نیز در نامه ای به هاشمی سوالاتی را از وی مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، از صبح امروز دانشگاه امیرکبیر حالت خاصی به خود گرفته است و از صبح امروز تعدادی از دانشجویان مقابل درب دانشگاه تجمع کردند.

هاشمی رفسنجانی در حالی به دانشگاه امیرکبیر آمد که با شعار «مرگ بر فتنه گر»، «دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد»، «حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سید علی» مواجه شد؛ تعدادی نیز شعار یا حسین میرحسین سر دادند!

دانلود

از سویی دانشجویان در مسجد دانشگاه معتکف هستند و شنیده شده به همین علت مسئولان دانشگاه این زمان را برای حضور هاشمی مناسب دیده اند. از سوی دیگر هاشمی قرار است پیرامون مقام استاد سخنرانی کند اما تنها برخی اساتید اجازه حضور در جلسه مذکور را یافته اند و با اینکه کلاسهای دانشکده شیمی تعطیل شده اما به دانشجویان هم اجازه حضور نداده اند.

با این حال تعدادی از دانشجویان نسبت به برگزاری این گونه جلسات انتقاد دارند چرا که اولا آن را یکسویه و نمایشی دانسته که اجازه هیچ پرسش و انتقادی داده نمی شود و از سویی عملکرد دانشگاه در زمینه تریبون سازی یک طرفه را دارای اشکال می دانند.

معتمدی رئیس دانشگاه نیز در سخنان خود گفته است: عده‌ای این مسئله (سیاسی بودن دانشگاه) را اشکال می‌بینند اما من این را مزیت دانشگاه امیرکبیر می‌دانم، ما معتقدیم حرکت سیاسی دانشجویی و مدیریت شده در چارچوب قانون و خطوط قرمز نظام همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند قطعاً به نفع دانشجو خواهد بود البته بعضاً تندروی‌های هم می‌شود که نمونه آن را دیدیم.
وی تصریح کرد: اگر دخالت‌های نباشد دانشجویان مستعد و مؤدب هستند، دیروز هم کسانی که معترض بودند که حدود ۶۰ الی ۷۰ نفر بودند نزد من آمدند و گفتند ما اعتراض داریم، گروه دیگری هم موافق بودند بنده به آن‌ها گفتم خیلی جو سیاسی راه نیاندازید
معتمدی ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه مستعد هستند ما می‌توانیم در چارچوب قانون زمینه‌ای را فراهم کنیم تا مسئولین کشور بیایند و نظرات خود را اعلام کنند و جلسات پرسش و پاسخ مطرح شود اگر دانشگاه امیرکبیر بتواند مدل موفقی ارائه کند مطمئناً بر روی دانشگاه‌های دیگر نیز اثر می‌گذارد.

تصاویری که در ادامه می آید مربط به صبح امروز و قبل از حضور هاشمی است:

این برنامه که قرار بود ساعت 10:30 برگزار شود به علت حواشی ایجاد شده به تاخیر افتاد. دانشجویان که به حضور هاشمی در دانشگاه معترض بودند با حضور در جلوی درب دانشگاه و محل ورود هاشمی در مقابل خودروی حامل وی زنجیره ی انسانی تشکیل دادند. دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی به سیاسی کاری ریاست دانشگاه و نقش موثر هاشمی در فتنه 88 و سخنان حاشیه ساز اخیر او معترض بودند.

این برنامه در حالی برگزار شد که از صبح امروز تدابیر امنیتی شدیدی در دانشگاه برقرار شده است. تعدادی از کلاس ها و آزمایشگاههای درسی مجاور مکان سخنرانی پلمپ و تعطیل شده اند. انتظامات دانشگاه با حضور در نقاط مختلف دانشگاه، سعی در پراکنده کردن دانشجویان داشتند.

در هفته های پیش نیز دانشگاه امیرکبیر، شاهد سخنرانی شخصیت های تنش زا چون محمدرضا خاتمی، اصغر فرهاد زاده و علی مطهری بوده است. این در حالی است که ریاست دانشگاه به برنامه های سخنرانی افرادی چون حسین شریعتمداری، بذرپاش (نماینده مجلس) و سعید زیباکلام را به علت تنش زا خواندن برنامه ها مجوز نمی دهد.

به گفته دانشجویان دعوت از هاشمی و سخنرانان قبلی در راستای یک پازل سیاسی برای آغاز فتنه ای دیگر در دانشگاه هاست که با همکاری ریاست دانشگاه انجام می شود، وگرنه به جای دعوت از هاشمی که نه یک شخصیت دانشگاهی است و نه آشنایی چندانی با  دانشگاههای سراسری دارد، می شود از شخصیتهای دانشگاهی موجه و غیرتنش زا برای بزرگداشت مقام استاد دعوت کرد!

حاشیه دیگر این مراسم حضور چند دانشجو با پلاکاردهای حمایت از موسوی و کروبی بود که به استقبال از هاشمی آمده بودند!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علی
1394/02/14 - 14:41

در طول تاریخ همیشه دشمن از این نقطه ضعف ما استفاده کرده و ما را به جان هم انداخته اند و با فریب عده ای و خارج کردن انها از مسیر درست یک خط انحرافی درست کرده است و امروز میبینیم که شیطان چگونه عده ای را وامیدارد تا در برابر حرکت الهی قد علم کنند و از حقی حرف بزنند که خودشان سالهاست زیر پا گذاشته اند کسانی که سالها بیت المال را چپاول کرده و خورده اند و خورانده اند حالا دم از عدالت میزنند و از کسانی دفاع میکنند که مملکت را به اشوب کشیدند و چقدر ساده ایم ما که فریب میخوریم
رفتگرازمشهد
1394/02/14 - 18:32

دست شما درد نکنه حالا آیت الله هاشمی شد فتنه گر؟واقعا خجالت..بیت امام (ره)همگی حامی ایشان هستند حتما به نظر شما آنها هم فتنه گرند..عجب
کوروش
1394/02/14 - 23:18

فعلا که هاشمی سخنرانی کرده
رها
1394/02/15 - 11:37

رفتگر جان یه چند سالی دیر از خواب بیدار شدی
برو وقایع سال 88 رو مرور کن تا حساب کار دستت بیاد
ضمنا حمایت بیت امام رحمت الله علیه از کسی دلیل بر تأیید اون شخص نیست. شما ببینید زاویه جناب آیت الله با ولایت فقیه و شخص رهبری چقدره؟
بیت حضرت امام رو هم باید با شاخص ولایت پذیری سنجید وگرنه خود اونا هم محتاج تأیید هستن
معلم
1394/02/16 - 14:21

كاسبان فتنه حيا كنيد.
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top