تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/02/20 - 14:42
کد خبر: 166037

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد: ممیزی قبل از چاپ نشریات دانشجویی نداریم

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ممیزی قبل از چاپ نشریه نخواهیم داشت، تاکید کرد: بر نشریات نظارت خواهد شد تا در چارچوب بودن نشریه فراموش نشود اما اگر نشریات در جایی حقشان ضایع شد و پاسخ مناسبی دریافت نکردند، حتما به اطلاع ما برسانند.

به گزارش (ایسنا) منطقه اصفهان، طه هاشمی عصر روز گذشته (شنبه) در همایش ملی کانون‌های فرهنگی نشریات دانشگاهی انجمن‌های علمی،با بیان اینکه از دانشجو انتظار کار حرفه‌ای نداریم، افزود: باید سعه صدر داشت و به دانشجویان اعتماد کرد تا ارتباطی تنگاتنگ بین حوزه مدیریت دانشگاه و دانشجویان برقرار شود.

هاشمی با اشاره به وجود بخشنامه‌ای در زمان مدیریت قبلی مبنی بر اینکه بودجه را هدر ندهید، ادامه داد: این بخشنامه برای روابط عمومی‌ها صادر شده که پول زیادی خرج می‌کردند و بودجه هدر می‌رفت. در بودجه سال آینده برای تمام بخش‌ها رقمی تعیین شده که براساس معیارها و مقررات، این رقم تخصیص یافته و باید برای همه خرج شود.

وی با بیان اینکه کسی حق ندارد از پول دانشجو ضیافت شام برپا کند، اضافه کرد: پول دانشجو تنها باید برای خودش خرج شود و اگر قصد برپایی ضیافتی را دارید از جیب خودتان بدهید.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر دانشجویی که در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کند و شهریه می‌پردازد باید بخشی از بودجه را برایش تخصیص دهیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان برای همه مردم یک نسخه مشابه پیچید و برخی سلایق را در نظر نگرفت، ادامه داد: دانشگاه آزاد رویکردی جدید در حوزه فرهنگ دارد، اما باید زمان بدهید چرا که با یک سال نمی‌توان همه توقعات را برطرف کرد، اما نسیمی در حوزه فرهنگی وزیدن گرفته که همه این نسیم را احساس می‌کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مدیران به جد سیاست‌ها را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: در گذشته نگاه فرهنگی، متناسب با جایگاه فرهنگ نبود، حوزه فرهنگ وسیع‌ است به ویژه اینکه مسایل اجتماعی نیز به حوزه فرهنگی اضافه شده است.

هاشمی با بیان اینکه امروزه گستره مخاطبان فرهنگی به کارکنان، دانشجویان و اساتید توسعه یافته که باید نیاز همه را در نظر گرفت، اضافه کرد: از رویکرد دانشگاه‌ها راضی نیستم، اما تلاش می‌کنیم تا همکاران را با سیاست‌های جدید دانشگاه هماهنگ کنیم.

وی افزود: وقتی آمدیم، انتظار تغییر بود، اما ما میدان دادیم تا همکاران با سیاست‌ها همخوان شوند، اما اگر حرکتی در دانشگاه‌های آزاد استان‌ها اتفاق نیفتاد، حتما باید در جریان قرار گیریم.

دانشگاه آزاد دانشجو محور است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد دانشجو محور است، ادامه داد: مگر می‌شود دانشجو در فعالیت‌هایی که حقش است نباشد؛ ما دانشجویان را جای جوانی خود گذاشته‌ایم، البته نیاز جوان امروز با نیاز جوان گذشته متفاوت است و اگر می‌خواهیم برنامه‌ای بگذاریم حتما باید از خود دانشجویان استفاده شود.

هاشمی با بیان اینکه محور برنامه‌ریزی را به عهده کانون‌ها، تشکل‌ها و نشریات گذاشته و البته اساتید نیز نقش مؤثری خواهند داشت، تصریح کرد: متأسفانه جایگاه حوزه فرهنگی مغفول مانده بود و متناسب با پژوهش و آموزش رشد نکرده بود و همین امر بزرگ‌ترین خطری بود که دانشگاه آزاد را تهدید می‌کرد.

هاشمی با بیان اینکه دو بخش و وظیفه مهم دانشگاه به عهده حوزه فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: شورای راهبردی در مرکز با اعضایی متخصص تشکیل شده است که نیاز جوانان را به خوبی می‌دانند و مطمئن باشید راه فرهنگی با قوت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به شهریه پرداختی دانشجویان، گفت: دانشجویان حق استفاده از شهریه‌ پرداختی را دارند، چرا که دانشگاه آزاد مانند دانشگاه دولتی نیست که به شیر نفت وصل باشد؛ هر دانشجویی که در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کند و شهریه می‌پردازد باید بخشی از بودجه را برایش تخصیص دهیم و هرجا خلاف این صحبت را دیدید حتما به ما گزارش دهید

حوزه فرهنگ از پایه‌های اصلی عملکرد واحدهاست

هاشمی با بیان اینکه باید امکانات به طور مساوی بین دانشجویان تقسیم شود، ادامه داد: چرا که در گذشته حوزه فرهنگی اصلاً به حساب نمی‌آمد، اما امروزه کار فرهنگی از پایه‌های اصلی بررسی عملکرد واحدها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های ماندگار کالبدی، ماندگار و رخ داد گرا در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اگر واحدی به هر میزان در جهت تقویت تشکل‌ها و نشریات قدم بردارد امتیاز بیشتری خواهد گرفت و هر واحدی که تشکل سیاسی و نشریه نداشته باشد نمره منفی برایش در نظر گرفته خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
باور غلط درباره برنج کته و آبکش
حمایت سفیر آمریکا از سفر بارزانی به بغداد
گزافه‌گویی جدید لیبرمن علیه ایران
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۴ تیر
ملت کشور خود را قفس نمی‌بینید بلکه مثل شهید سلیمانی، کشور را حرم می‌بیند/ عده‌ای به نداشتن برنامه افتخار می‌کنند
دیوار خود تحریمی زمین باید شکسته شود/ یک جهان فرصت نهفته در دستان مردم برای حل معضل مسکن وجود دارد
پرویز فتاح: با انتخاب آقای جلیلی راه مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد
بشیر بی‌آزار وارد تهران شد
دولت سوم حسن روحانی، دولت صبح جمعه فهمیدن خواهد بود
میراث فاجعه بار پزشکیان برای مردم در دوره وزارت بهداشت
اولین گزینه جایگزینی بایدن در صورت کناره‌گیری
حالا ما چی باید بگیم؟ یه چیزی بدید، حداقل بدونیم چی بگیم!
چه تفکری مملکت ما را ۸ سال گرفتار کرد؟!
دعوت تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات
اجازه شکل‌گیری دولت سوم روحانی را نمی‌دهیم
جلیلی و پزشکیان در مورد سیاست خارجی چه گفتند؟
اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره شرایط لازم برای اخذ رای
مباحث آنها علمی و واقعی نیست حتی دیپلماسی هم نیست
افشای خودکشی شماری از اسرای صهیونیست در غزه
واکنش کنعانی به آزادی شهروند ایرانی بازداشت شده در فرانسه
عکس/ اجتماع طرفداران سعید جلیلی در مصلی تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top