تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/02/22 - 19:00
کد خبر: 166255

واکنش دو فعال دانشجویی دانشگاه تهران به اظهارات اخیر معاون فرهنگی این دانشگاه؛

آقایان لطفـا بـرای یک بـار هم که شده شیوه نامه انتخابات نشریات دانشجویی را مطالعه کنند

آقایان لطفـا بـرای یک بـار هم که شده شیوه نامه  انتخابات نشریات دانشجویی را مطالعه کنند

طبق ماده یک شیوه نامه انتخابات که به نظر می رسد مدیران فرهنگی دانشگاه تهران اساسا آن را مطالعه نکرده‌اند، بایستی 23 نفر اول انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران به نشست معرفی شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: به دنبال برگزاری انتخابات شورای دانشجویی نظارت بر نشریات دانشجویی کشور و اعتراضات متعدد به این انتخابات از سوی دانشجویان و مسئولین، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و مدیر مسئول نشریه یاردبستانی این دانشگاه، هر کدام در گفتگوهایی جداگانه، مراتب اعتراض خود را به نحوه انتخاب نمایندگان رای دهنده دانشگاه تهران در این انتخابات اعلام داشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدیرمسئول نشریه دانشجویی یار دبستانی دانشگاه تهران با اشاره به اظهارات مدیر کل فرهنگی این دانشگاه مبنی بر عدم تخلف در انتخابات شورای نظارت بر نشریات دانشجویی، گفت: آقایان یک بار شیوه‌نامه انتخابات نشریات دانشجویی را مطالعه کنند

علی عبدی مدیرمسئول نشریه دانشجویی یار دبستانی دانشگاه تهران با اشاره به اظهارات معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: مهم‌ترین نکته این است که بر فرض فعال بودن همه 380 نشریه دانشگاه تهران که بر اساس گفته‌های خود آقای گل محمدی هم محل شبهه است، سهمیه دانشگاه تهران بر اساس جدول ماده یک شیوه نامه، دانشگاه تهران بایستی 24 سهمیه برای حضور در انتخابات سراسری نشریات دانشجویی کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرض کنیم دانشگاه تهران همانگونه که آقای گل محمدی گفته 23 سهمیه داشته باشد، ادامه داد: طبق ماده یک شیوه نامه انتخابات که به نظر می رسد مدیران فرهنگی دانشگاه تهران اساسا آن را مطالعه نکرده‌اند، بایستی 23 نفر اول انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران به نشست معرفی شوند.

این فعال دانشجویی گفت: برای استحضار آقایان متن ماده یک شیوه نامه انتخابات می‌گوید در جلسه انتخابات اعضای دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه، ضمن انتخاب اعضای اصلی، عضو علی البدل وکاندیداهایی که به ترتب بیشترین آرا را اخذ نموده اند طبق جدول ذیل جهت شرکت در انتخابات مدیران مسئول شورای مرکزی ناظر بر نشریات به دبیرخانه شورا معرفی گردند.  در دانشگاه‌هایی که تعداد نشریات فعال بیش از 100 نشریه باشد، به ازای هر 20 نشریه مازاد بر آن، یک نفر به تعداد نمایندگان آن دانشگاه افزوده می‌شود.

عبدی گفت: حال بایستی از مدیر کل فرهنگی دانشگاه تهران پرسید که قاعده ای که وی در مصاحبه اخیر گفته است که «50 نفر آخرین شماره نشریات خود را تحویل دادند و تنها 30 نفر برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کردند» این قاعده و قانون را ایشان از کجا آورده‌اند؟!

مدیر مسئول نشریه دانشجویی یار دبستانی اظهار داشت: نکند شیوه نامه جدیدی در دانشگاه تهران –آن هم در همین چند روز اخیر- ابداع شده که ما خبر نداریم؟

عبدی با بیان اینکه اساسا این 23 نفر مورد اشاره گل محمدی مدیرکل فرهنگی دانشگاه تهران هم بایستی به تائید کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه تهران برسد، گفت طبق پیگیری های ما، این موضوع اصلا در جلسه کمیته نشریات دانشگاه تهران طرح نشده و تعدادی از اعضا بی خبر بوده اند که در این رابطه هم آقای مدیر کل را به شیوه نامه انتخابات و نقش کمیته ناظر ارجاع می‌دهم.

این فعال دانشجویی با اشاره به اظهار نظر گل محمدی در رابطه با تعلق نداشتن افراد اعزامی دانشگاه تهران به یک تفکر سیاسی خاص (نزدیک به دولت) گفت: با عرض معذرت وی مغالطه و تجاهل‌العارف می‌فرمایند. کافی است فقط از خود دوستان بپرسیم که خط و ربط سیاسی ایشان چیست؟ هرچه خود آقایان گفتند برای ما ملاک است.

عبدی اظهار داشت: نکته آخر هم اینکه مدیریت فرهنگی دانشگاه تهران واقعا اطلاع رسانی درستی انجام نداده‌اند که خود آقایان هم به ضعف اطلاع رسانی اذعان دارند در حالی که می‌توانستند با یک اطلاع رسانی ساده در سایت دانشگاه این موضوع را مرتفع سازند و نه تنها این کار را انجام نداده‌اند بلکه شیوه‌های مورد ادعا هم صحت ندارد.

هم چنین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مسئولان دانشگاه پیرامون انتخابات نشریات دانشجویی به هیچ‌ وجه اطلاع رسانی نکرده‌اند، گفت: ما از این موضوع شاکی هستیم و از سرپرست و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند.

سیدمحسن میرحاجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، در واکنش به اظهارات مسئولان این دانشگاه مبنی بر اطلاع‌رسانی شدن موضوع انتخابات انتخابات شورای مرکزی هیات نظارت بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، گفت: به هیچ وجه به بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اطلاع رسانی نشده است.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بزرگترین نشریه دانشجویی این دانشگاه را داراست، گفت: اما آقایان به بزرگترین نشریه دانشجویی این دانشگاه در خصوص برگزاری انتخابات شورای مرکزی هیات نظارت بر نشریات دانشجویی وزارت علوم اطلاع رسانی نکرده‌اند.

میرحاجی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر بسیج دانشجویی به دیگر نشریات دانشگاه نیز اطلاع‌رسانی نشده است، گفت: این در حالی است که تنها به 21 دانشجو آن هم از یک سلیقه خاص در خصوص برگزاری این انتخابات اطلاع‌رسانی کردند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه به هیچ وجه برای برگزاری این انتخابات از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی صورت نگرفته، خاطرنشان کرد: هیچ ایمیلی در این خصوص به دست ما نرسیده است، درحالی که اصلا نباید این موضوعات به صورت ایمیلی اطلاع‌رسانی شود. حداقل باید با مسئولین تشکل‌ها و با بزرگترین نشریه دانشجوی دانشگاه تهران تماس بگیرند و اطلاع‌رسانی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مدتها قبل ایمیلی به دانشجویان ارسال شد با این مضمون که اگر نشریه شما فعال است اعلام کنید. محتوای این ایمیل‌ها هیچ ارتباطی با انتخابات شورای مرکزی هیات نظارت بر نشریات دانشجویی وزارت علوم نداشته است.

میرحاجی تاکید کرد: ما از این موضوع شاکی هستیم و شکایت خود را به صورت کتبی تحویل آقایان دادیم و از سرپرست و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران می‌خواهیم که به این قضیه رسیدگی کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در پایان گفت: دبیر کانون نشریات دانشگاه تهران در این قضایا نه تنها اشتباه کرده بلکه خیانت کرده است چرا که نشریات سوسیالیستی و کمونیستی معاند با نظام را برای حضور در این انتخابات فرستاده‌ است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
راهنمای گام به گام تنظیم ساعت جی شاک ga ۲۱۰۰
آیا عکاسی شغل پردرآمدی است؟
تصویری غم انگیز از جای خالی رئیس‌جمهور در هواپیمای اختصاصی دولت
اثر جدید روح‌الامین به‌مناسبت شهادت شهید جمهور +عکس
رشد اندک بورس/ افزایش یک هزار و ۲۳۷ واحدی شاخص کل
پرچم سازمان ملل متحد نیمه افراشته شد +عکس
«الهام علی اف» در سفارت ایران در باکو حضور یافت
اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان مشخص شدند
تمهیدات حمل و نقلی تهران برای مراسم تشییع
مطهری‌اصل امام جمعه موقت تبریز شد
تصاویر دیده نشده از محافظ شهید رئیسی +فیلم
سرمربی فصل بعد پرسپولیس مشخص شد
جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد +جدول
صحبت های رئیس جمهور شهید در آخرین جلسه هیئت دولت +فیلم
آخرین اخبار از تشییع شهید رئیسی در تهران و شهرستان‌ها
رئیسی متولی بزرگ‌ترین موقوفه جهان اسلام
وداع تبریزی‌ها با رئیس شهید جمهور و یارانش +عکس
سنگ تمام تبریزی‌ها برای خادمان جمهور +فیلم
نحوه فعالیت بانک ها برای فردا چهارشنبه ۲ خرداد اعلام شد
تصاویری از بی‌تابی خواهر شهید رئیسی در منزلش +عکس
محبت پدرانه شهید رئیسی به فرزند شهید +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top