تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/03/07 - 22:50
کد خبر: 167842

انتقاد رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها از ترویج اسلام رحمانی

خبرنامه دانشجویان ایران: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان در همایش «جوان امروز، مخاطب‌شناسی و نیازسنجی» که امشب در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه نگرانی‌های بسیاری در زمینه انتشار کتاب وجود دارد اظهار کرد: مردم ایران اسلامی اهل کتاب خواندن هستند اما شبکه توزیع کتاب بخشی از مشکلات کتاب را به خود اختصاص می‌دهد.

وی اضافه کرد: کتاب‌های مورد نیاز اقشار و رده‌های سنی مختلف در نقاط مختلف کشور در دسترس نیست؛ در کشور یک هزار و 200 کتاب فروشی و سه هزار ناشر فعالیت دارند این یکی از آمارهای تعجب‌برانگیز جامعه اسلامی است که در نمایشگاه کتاب عنوان شد

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه انتشاراتی‌های توانمند جامعه اسلامی باید در عرصه توزیع کتاب‌ها گام‌های مناسبی بردارند گفت: دین و اسلام رحمانی در سال‌های آینده یکی از موضوع‌های اصلی جوانان است و توجه جریان‌های روشنفکری و جریان‌های سیاسی جدید به این موضوع جلب می‌شود.

وی ادامه داد: تشکل‌های جدید به دنبال اسلام و دین رحمانی هستند که این موضوع در برخی نوشته‌های دیرین نیز دیده شده است اما با توجه به فضای منطقه و حرکت‌های گروه‌های تکفیری باری دیگر در جامعه مطرح شده و زمینه برای تحریف‌ها و قرائت‌های غلط از دین فراهم می‌شود.

محمدیان با تاکید بر اینکه دین اسلام رحمت‌های بسیاری برای انسان در نظر گرفته است ابراز کرد: طبق آیات قرآن رحمت فلسفه آفرینش هستی است اما تحریف رحمانیت می‌تواند مشکلات مختلفی برای جوانان جامعه اسلامی به ویژه قشر نخبه به وجود آورد به همین علت کارشناسان و متخصصان باید با قلم خود به این عرصه ورد پیدا کرده و مبانی رحمت را برای جوانان تشریح کنند.

وی بر تشریح دیدگاه اسلام نسبت به ظلم‌ستیزی و اعتماد نکردن به بیگانگان تاکید کرد و گفت: با تعریف‌های نادرست برخی از دین رحمانی، اسلام به راحتی توسط کشورهای استکباری بلعیده می‌شود.

محمدیان خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ترویج دینی است که در آن جهاد، فداکاری و ایثار معنا ندارد و انسان را فقط به سمت نشاط‌های معنوی هدایت می‌کند در صورتی که این دین از درون خالی شده است و سقوط می‌کند زیرا مبارزه با کفر و طاغوت با ایمان به خداوند ارتباط مستقیمی دارد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه رحمت الهی در دین اسلام جایگاه والایی دارد گفت: اگر روحیه جهاد از دین جدا شود مصیبت‌های بسیاری را در جهان اسلام به وجود می‌آورد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top