تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/03/21 - 14:17
کد خبر: 169327

کمک احمدی نژاد به صریحتر شدن فضای سیاسی کشور؛

دفاع احمدی نژاد از بقایی، دفاع احمدی نژاد از فساد

دفاع احمدی نژاد از بقایی، دفاع احمدی نژاد از فساد

شاید یکی از اتفاقات مفید که بتواند به صراحت در فضای سیاسی ایران کمک کند، همین اطلاعیه دیروز احمدی نژاد برای دفاع از بقایی است. پیام این دفاع بی سابقه را شاید معدود افرادی که سودای بازگشت احمدی نژاد را در سایه غفلت و سکوت اصولگرایان در سر می پرورانند، بیشتر دریافت کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران:شاید یکی از اتفاقات مفید که بتواند به صراحت در فضای سیاسی ایران کمک کند، همین اطلاعیه دیروز احمدی نژاد برای دفاع از بقایی است. پیام این دفاع بی سابقه را شاید معدود افرادی که سودای بازگشت احمدی نژاد را در سایه غفلت و سکوت اصولگرایان در سر می پرورانند، بیشتر دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از اطلاعیه دفتر احمدی نژاد در دفاع از بقایی آمده است: «او در تمام عمر با برکت خود خدمتگذاری صدیق و بی‌منت برای کشور، مردم و انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.»

احمدی نژاد همچنین در این اطلاعیه گفته است که بر اساس مبانی اخلاقی و انسانی، دفاع از حق و حقیقت را وظیفه خود می داند و بطور قاطع از پاکی، پاکدستی و حقانیت جناب آقای بقایی تا آخر دفاع خواهد کرد.

همه اینها در حالی است که بخشی از اتهامات به بقایی به دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد برمی گردد.

31 اردیبهشت سال 90تنها چند روز پس از خانه نشینی احمدی نژاد، حمید بقائی معاون اجرائی رئیس جمهور با حکم دیوان عدالت اداری به 4 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. حمید بقائی به  دنبال تخلفات عدیده در دوره ای که ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بر عهده داشته، در دیوان عدالت اداری محکوم شد. اما پس از صدور رای دیوان درباره تخلفات بقائی و صدور حکم قطعی، وی از اجرای آن استنکاف می ورزد و همین موضوع باعث می شود وی به 4 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شود.

احمدی نژاد پس از اعلام حکم بقایی در مراسم تودیع و معارفه رییس میراث فرهنگی در سال 90همبن حرفهای روز گذشته اش را تکرار می کند:« بدانید بنده به عنوان کوچک‌ترین ملت ایران تا روزی که هستم مدافع مستحکم، ‌محکم و قاطع مجموع خدمات شما خواهم بود. »

احمدی نژاد باوجود صدور حکم اولیه انفصال از خدمات دولتی برای بقایی درباره ادامه حضور وی در دولت در پیام صریحی برای دیوان عدالت اداری تاکید کرد: ان‌شاءالله خدمات وی در حوزه معاونت اجرایی و مسوولیت‌های گوناگون به ملت و اسلام عزیز ادامه پیدا می‌کند.

دفاع احمدی نژاد از بقایی در شرایطی که وی توسط دستگاه قضایی بازداشت شده و حتما موارد اتهامی مشخصی نیز برای وی وجود دارد که بخشی از تخلفات بقایی را می توان به پرونده موجود در دیوان محاسبات استناد داد.

احمدی نژاد که ذوق اصلاح طلب ها برای بازگشتش بیشتر از بقیه است، حالا وارد مرحله تازه ای از زندگی سیاسی اش شده. چند روز پیش در همدان جمعیتی را دنبال خود می کشد و طرفدارانش شعار می دهند:«قسم به هرچی مرده/ احمدی بر می گرده». حالا اما بازداشت بقایی دلیل یک بازگشت نصفه و نیمه و زودهنگام دارد آن هم با اطلاعیه ای که خیلی ها نامش را اطلاعیه دفاع از فساد گذاشته اند.

حالا خیلی ها که این روزها و به خاطر قرائت یک دعای فرج آن هم با لحن خاص علاقمند به بازگشت احمدی نژاد شده اند بعد از این نامه ممکن است جور دیگری فکر کنند. بیشتر از بقیه اصلاح طلبها دوست دارند، قطب مقابلشان احمدی نژادی باشد که بابک زنجانی و اختلاس سه هزار میلیاردی اش به تنهایی می تواند فضای عمومی را به علیه اش تبدیل کند و مثلا سبد رای را به نفع جریان دولت حاضر بچرخاند.

بدنه اجتماعی منتقد دولت این روزها مذاکرات هسته ای را در اولویت می دانند، خیلی هاشان حساس شده اند که چرا اصولگرایان و جریان های رسانه ای مربوط به نهادهای انقلابی به این موضوعات نمی پردازند و هنوز "وحدت" اصلی ترین چالش میان آنهاست، به همین دلیل «تیتر شدن احمدی نژاد» می تواند جای خالی حضور اصولگرایان در میان مردم را پرکند.

احمدی نژاد به شدت قدرت و پتانسیل ایجاد دوقطبی را دارد. اصلاح طلب ها هم همین را می خواهند. اصولگرایان نیز گفته اند که دیگر فضای دوقطبی شکل نخواهد گرفت. اما شواهد گسترده در سپهر سیاسی ایران نشان می دهد که سکوت بدنه مهمی از اصولگرایان در شرایط فعلی نه تنها مقابل این دوقطبی را نمی گیرد بلکه اتفاقا به این دوقطبی دامن خواهد زد. از این رو می توان گفت تحلیل هایی که مبتنی بر شکل گیری فضای دوقطبی از سوی دولت است، غلط نیست، اما به این معنا نیز نیست که اصولگرایان از ترس چاله دوقطبی شدن در چاه بدتر شدن اوضاع کشور بیفتند.

به همین جهت دفاعیات احمدی نژاد از بقایی فرصت مناسبی برای صریح تر شدن فضای سیاسی کشور و پایان دادن به برخی محافظه کاری هاست. حالا دیگر احمدی نژاد از خودخود خودش رونمایی کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/03/21 - 14:50

هنوز چیزیی اثبات نشده میگید دفاع از فساد خاک بر سر شما
ناشناس
1394/03/21 - 16:21

مگر فساد بقایی ثابت شده؟ مگر این مقام دنیوی چه قدر ارزش دارد که شما این چنین آخرت خود را می فروشید؟
رسول اکرم(ص): بدبخت ترین مردم کسی است که آخرت خویش را به دنیایش بفروشد و بدبخت تر از او کسی است که آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران از دست بدهد.
شما جز آن گروه بدبخت تر هستید.
ناشناس
1394/03/21 - 16:29

این سومین گزارش شما بعد از استقبال مردمی از دکتر احمدی نژاد در همدان است.
اگر شما این متن را نوشته اید که مثلا جماعتی به نام اصولگرا را راضی کنید که دست از احمدی نژاد بکشند، آنها هیچ وقت پیوندی با دکتر نداشتند که الآن بخواهند از ایشان حمایت نکنند!
اگر هم این متن را نوشته اید که مردم دست از احمدی نژاد بکشند، بدانید که مردم از همان ابتدا هم دل در گروی این مدل تحلیل ها نداشته اند و نخواهند داشت.
سال 88 با اون حجم تهمت ها، رای احمدی نژاد 25 میلیون بود.
آسوده باشید و برای فرج فرد مورد نظرتون از جریان بازنده ی اصولگرا دعا کنید.
اما دعای ما اینه: اللهم عجل لوليك الفرج والعافية والنصر وجعلنا من خير اعوانه وانصاره والمستشهدين بين يديه.
نوروزی
1394/03/22 - 03:42

البته من در کامنت بالا مثبت دادم ولی بی احترامی به ای یو اس در مرام ما نیست...
بذارید اثبات شه اولش
انصاف
1394/03/22 - 13:28

احمدی نژاد خودش خورده یه ذره شیشه نداره
بدون ایمان و پاکی نمی توان در برابر استکبار مقاومت کرد
دکتر یک مومن کامله
ناشناس
1394/03/22 - 17:31

فاسد و منحرف شماها هستید که قصاص قبل از جنایت می کنید ُ شرما بر شما ها ُ نوکران هاشمی و شیمون پرز . باید هم نوکری خودتون رو ثابت کنید ُ بیچاره ها .
ناشناس
1394/03/22 - 22:48

مي دانيد بزرگترين انحراف و جرم آقاي احمدي نژاد عزيز و پاک در نزد مخالفانش و نگرانان و دلواپسانان ُ بويژه اصلاح طلب هاي ديکتاتور هيولا ُ چيست ؟ اين است که آموزه ها و رهنمودها و فرامين حضرت امام خميني ( رحمه الله عليه ) را بخوبي ياد گرفته و بخوبي به آنها عمل مي کند و حاضر نيست آنها را با گذشت زمان به فراموشي بسپارد . در واقع همه ما ملت بايد اينگونه باشيم که اگر باشيم ُ خداي مهربان ُ همچنان نظام مقدس جمهوري اسلامي را ُ حفظ مي کند . همانطور که مقام معظم رهبري ُ صد در صد اينگونه بوده و هستند ُ ما مردم به پيروي از ايشان بايد چنين باشيم .
تورهای مسافرتی آفری
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top