تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/04/21 - 15:39
کد خبر: 172619

توجه ویژه رسانه‌های جهان به پرسش و پاسخ دانشجویان با رهبر انقلاب درباره «استکبار ستیزی»

توجه ویژه رسانه‌های جهان به پرسش و پاسخ دانشجویان با رهبر انقلاب درباره «استکبار ستیزی»

رویترز به نقل از وبسایت متعلق به رهبر معظم انقلاب ادامه داد، وی در پاسخ به دانشجویی که از او پرسید پس از اتمام مذاکرات هسته ای ایران و قدرتهای جهانی، چه اتفاقی برای مبارزه علیه استکبار جهانی خواهد افتاد پاسخ داد، این مبارزه متوقف نمی شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: شب گذشته و در جریان دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب، نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در سوالی از رهبری می پرسد: "به واقع تکلیف استکبارستیزی بعد از توافق هسته ای چیست؟ آیا با مردمی استکبار ستیز و در مقابل ساختارهای حکومتی مخالف آن مواجه خواهیم بود؟"، که ایشان پاسخ می دهند: "مبارزه با استکبار جزء مبانی انقلاب و از کارهای اساسی است، بنابراین، خودتان را برای ادامه مبارزه با استکبار آماده کنید."

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همین جمله رهبر انقلاب در رسانه های غربی با پوشش خاصی روبرو شد.

ایسنا در همین رابطه نوشت: سه خبرگزاری رویترز، آسوشیتدپرس و فرانسه در خبرهایی جداگانه تاکید رهبر معظم انقلاب بر تداوم مبارزه با استکبار جهانی به رهبری آمریکا را برجسته کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری با تیتر "رهبر ایران خواهان تداوم مبارزه علیه آمریکا شد" نوشت: رهبر معظم ایران روز شنبه خواهان ادامه مبارزه با آمریکا شد و این نشان می‌دهد که بی اعتمادی تهران به واشنگتن صرف نظر از نتیجه مذاکرات هسته‌ای هم‌چنان باقی خواهد ماند.

این خبرگزاری به نقل از شبکه خبری "پرس تی وی" گزارش داد که رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان دانشگاه‌ها در تهران ضمن این که آمریکا را " نمونه کامل استکبار " خواند، گفت که آماده تداوم مبارزه علیه قدرتهای استکباری باشید.

همچنین خبرگزاری فرانسه نیز نوشت: رهبر معظم ایران روز شنبه آنچه که وی "استکبار" دشمن قسم خورده ایران،‌ آمریکا خواند، را محکوم کرد و گفت که مبارزه با این استکبار ادامه پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز هم در گزارش خود نوشت: آیت الله علی خامنه ای، رهبر معظم ایران، روز شنبه در نشستی با دانشجویان در تهران گفت آمریکا تجسم حقیقی استکبار جهانی است.

رویترز به نقل از وبسایت متعلق به رهبر معظم انقلاب ادامه داد، وی در پاسخ به دانشجویی که از او پرسید پس از اتمام مذاکرات هسته ای ایران و قدرتهای جهانی، چه اتفاقی برای مبارزه علیه استکبار جهانی خواهد افتاد پاسخ داد، این مبارزه متوقف نمی شود.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز در گزارشی عنوان کرد: آیت الله خامنه ای، رهبر معظم ایران، آمریکا را تجسم نهایی استکبار خواند و هشدار داد مخالفت ایران با واشنگتن اگر هم که در روزهای آینده توافق هسته ای میان تهران و قدرتهای جهانی حاصل شود، پایان نخواهد یافت.

شبکه خبری فاکس نیوز نیز نوشت: رهبر معظم ایران در حالی که مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت حاصل می کند خواهان ادامه مبارزه علیه آمریکا شد.

فاکس نیوز تاکید کرد: این اظهارات آیت الله خامنه ای حاکی از این است که چه توافق هسته ای حاصل شود و چه نشود بی اعتمادی تهران به واشنگتن پا بر جا خواهد بود.

فاکس نیوز ادامه داد: اظهار نظرهای وی ضربه ای به امیدهای آمریکا در خصوص این که توافق منجر به بهبود روابط با ایران و همکاری احتمالی علیه داعش شود، است.

رسانه های اسرائیلی شامل هاآرتص، یدیعوت آحارونوت، اورشلیم پست و تایمز آو اسرائیل نیز این اظهارات مقام معظم رهبری را بازتاب دادند.

روزنامه تایمز آو اسرائیل در این خصوص گزارش داد: رهبر معظم ایران آمریکا را تجسم استکبار جهانی خواند و گفت به چالش کشیدن آن هسته مرکزی انقلاب اسلامی است.

روزنامه هاآرتص نیز به شکلی مشابه با ذکر این نقل قول از رهبر انقلاب مبنی براین که "آمریکا تجسم مطلق استکبار است" مدعی شد این اظهارات وی تلاشی برای آماده کردن آراء عمومی ایران برای توافق قریب الوقوع با غرب است.

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در خبر خود در این خصوص عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از آن که سرپرست برنامه هسته ای ایران اعلام کرد، مذاکرات با قدرتهای جهانی به خبرهای خوب منجر شده است گفت کشورش مبارزه با آمریکای مستکبر را ادامه خواهد داد.

به نوشته این روزنامه، رهبر معظم ایران گفت: مبارزه علیه قدرتهای مستکبر و نظام سلطه یکی از اصول و جوهره انقلاب است و اگر ما مبارزه علیه استکبار را متوقف کنیم، دیگر پیرو قرآن نخواهیم بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top