تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/04/23 - 12:33
کد خبر: 172804

یک هفته تا اعلام نتایج اولیه بزرگترین ماراتن علمی کشور؛

بهترین زمان مشاوره و بررسی برای انتخاب رشته +صوت

بهترین زمان مشاوره و بررسی برای انتخاب رشته +صوت

بهترین راهکار برای هفته‌ی منتهی به اعلام نتایج اولیه یا همان رتبه‌بندی کنکور سراسری، بررسی ساز و کار رتبه‌بندی‌ها، تاثیرگذاری آن‌ها در نتایج نهایی آزمون سراسری و همچنین میزان تاثیر معدل آزمون نهایی و ظرفیت‌های بومی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که نمرات امتحانات پایان ترم هم در دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام شده است و عملا سکوت سردی در فضای دانشگاهی و آموزشی کشور باید فراگیر شده باشد اما اینگونه نیست.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتظار داوطلبین آزمون سراسری 94 برای اعلام نتایج اولیه و مشخص شدن رتبه‌های کنکور، فضای آموزشی و دانشگاهی کشور را همچنان در آمپاس نگه داشته است.

بر همین اساس و در شرایطی که تنها کمتر از یک هفته دیگر، نتایج اولیه کنکور سراسری 94 اعلام می‌شود، بهترین زمان برای بررسی قلق‌های انتخاب رشته و بررسی دقیق میزان تاثیرگذاری‌های بومی، معدل و رتبه در مشخص شدن نتایج نهایی، همین ایام است.

سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه آزمون سراسری سال 94 را تا هفته اول مردادماه اعلام می‌کند.

پس از اعلام نتایج، پاسخنامه رتبه‌های کشوری کمتر از 75 هزار در گروه‌های ریاضی، تجربی و انسانی و همچنین رتبه کمتر از 10 هزار در گروه‌های هنر و زبان خارجی منتشر می‌شود و پس از آن مجازین به انتخاب رشته می‌توانند با توجه به دفترچه راهنما برای انتخاب رشته خود اقدام کنند.

نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده تا هفته اول مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهدشد و پاسخنامه داوطلبان با رتبه کشوری کمتر از 75 هزار در هر یک از گروه‌های آزمایشی گروه ریاضی و فنی، تجربی و انسانی و همچنین رتبه کمتر از 10 هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجی بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌‌شوند،ضرورت دارد تا دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته و مطالعه بر روی آن و سایر اطلاعیه سازمان در دهه اول مرداد ماه انتخاب رشته خود را انجام دهند، بدیهی است سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با روش انتخاب رشته و استفاده از نرم افزار انتخاب رشته مجازی،‌معرفی رشته‌های آموزش عالی اطلاعات لازم را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

بر همین اساس، بهترین راهکار برای هفته‌ی منتهی به اعلام نتایج اولیه یا همان رتبه‌بندی کنکور سراسری، بررسی ساز و کار رتبه‌بندی‌ها، تاثیرگذاری آن‌ها در نتایج نهایی آزمون سراسری و همچنین میزان تاثیر معدل آزمون نهایی و ظرفیت‌های بومی است.

پیشنهاد دیگر و معمول برای این یک هفته، مراجعه به مشاورین انتخاب رشته در موسسات مختلف آموزشی است.

«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فایل صوتی توصیه‌هایی درباره نحوه انتخاب رشته و کارهایی که داوطلبان باید قبل، حین و بعد از انتخاب رشته انجام دهند را منتشر می‌کند.

دانلــــــــــود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صعود آمار جلیلی از پزشکیان در نظرسنجی‌ها
مردم با انتخاب اصلح آینده کشور را تضمین کنند
شرکت بازدیدکنندگان از نمایشگاه دارو در انتخابات
انتخابات نماد یکدلی و وحدت است
حضور در پای صندوق های رای به معنی رای دادن به ایران آباد است
کواکبیان: اگر مردم با صندوق رأی آشتی کنند حتما نظرشان پیروز خواهد شد
پزشکیان رای داد؛ اما عکسی گرفته نشد!
زاکانی رأی داد
حضور اعضای شورای نگهبان در محل ستاد انتخابات خارج از کشور
آمار دادستانی از تخلفات انتخاباتی دور دوم
هر برگ رأی یک رأی به استقرار، امنیت و آرامش ایران است
جلیلی پس از شرکت در انتخابات : منتخب مردم مورد احترام و رئیس جمهور همه کشور است
خبر مهم درباره رشد مشارکت در مرحله دوم انتخابات
کرباسچی: مردم برای حضور در انتخابات احساس ضرورت کردند
محمد مهاجری: دیگر وقت تردید نیست
بازدید نمایندگان پزشکیان و جلیلی از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات
دیدار مهم هیات رهبران حماس با سیدحسن نصرالله
کسانی که رای نداده اند مخالف نظام هستند؟
حقایقی عجیب انتخابات ریاست جمهوری در جهان
مردم کار را تمام می‌کنند
سعید جلیلی به مسجد جامع قرچک رفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top