تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/04/29 - 07:19
کد خبر: 173263

انتشار اثری جدید از آیت الله صافی گلپایگانی

کتاب «عقیده نجات بخش پیرامون عقیده به ظهور و حکومت حضرت مهدی (عج)» با 120 صفحه در چاپ سوم وارد بازار نشر شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: کتاب عقیده نجات بخش از آثار آیت الله صافی گلپایگانی است که پیرامون ظهور و حکومت حضرت مهدی تألیف شده و اکنون در چاپ و ویراست جدید در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی انتشارات آیت الله صافی گلپایگانی، کتاب عقیده نجات بخش؛ پیرامون عقیده به ظهور و حکومت حضرت مهدی (عج) تألیف آیت الله صافی گلپایگانی است که در ارتباط با ایمان و عقیده به ظهور مهدی (عج) با کیفیات ذهنی و فکری، وحدت جامعه و حکومت جهانی، مساوات اسلامی، عدالت اجتماعی و زمامداری و همچنین عدل و قسط را بررسی می‌کند.

عقیده به حضور مهدی (عج) یک عقیده کاملاً اسلامی است که ریشه‌های ثابت آن در کتاب و سنت به طور صحیح و متواتر قرار دارد، و در این که نمی‌توان آن را از دعوت اسلامی جدا کرد، هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد و در این زمینه آیاتی از قرآن مجید و بسیاری از احادیث و اخبار، چنان این اعتقاد را تحکیم و استوار کرده‌اند که حتی انکار آن (مانند انکار اصل رسالت و نبوت) در بعضی از روایات، کفر شمرده شده است.

بر اساس مطالب کتاب، احتمال این که اخبار و احادیث پس از ولادت حضرت مهدی (عج) یا در زمان غیبت صغری یا کبری در منابع حدیثی و متون شیعه وارد شده باشد، به طور قطع غیرعقلایی و مردود است؛ زیرا کتاب‌هایی که این احادیث در آن‌ها ضبط شده و کسانی آن‌ها را تألیف کرده‌اند که احتمال این که کلمه ای جعل کنند، در حق آن‌ها داده نمی‌شود و آن‌ها کسانی هستند که به صدق امانت، معروف و مشهور هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «ما می‌خواهیم بپرسیم که آیا این عقیده اسلامی به ظهور مهدی (عج) و حکومت جهانی او و اصلاحاتی که به دست او انجام خواهد گرفت، برای وضع فعلی ما و بر اعمال ما چه تاثیری دارد؟ می‌خواهیم بدانیم از این عقیده که سنی و شیعه به آن اتفاق دارند، برای اصلاح امور اجتماعی و سیاسی، و علاج این همه مشکلات که با آن روبه رو هستیم یا روبه رو خواهیم شد، چه بهره ای می‌توانیم بگیریم؟

کتاب حاضر در ارتباط با ایمان و عقیده به ظهور مهدی (عج) را با کیفیات ذهنی و فکری، وحدت جامعه وحکومت جهانی، مساوات اسلامی، عدالت اجتماعی و زمامداری و همچنین عدل و قسط بررسی می‌کند تا معلوم شود که این اعتقاد در زندگی و مواقف حساس آن و مبارزات و مجاهدات و تعیین جهت حرکت جامعه چه نقش بزرگ و سازنده ای را ایفا می‌کند.

کتاب «عقیده نجات بخش پیرامون عقیده به ظهور و حکومت حضرت مهدی (عج)» با 120 صفحه در چاپ سوم وارد بازار نشر شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top