تاریخ انتشار: شنبه 1394/05/10 - 15:20
کد خبر: 174548

تسهیلات جدید سازمان نظام وظیفه برای دانشجویان فنی؛

دو سال خدمت در مراکز صنعتی بجای دوره سربازی

دو سال خدمت در مراکز صنعتی بجای دوره سربازی

بعد از تسهیلات ویژه برای ازدواج، فرزند آوری و گرفتن پروژه از بنیاد ملی نخبگان برای گذراندن سربازی، امروز دانشجویان فنی نیز تسهیلات ویژه برای گذراندن سربازی در اختیار خواهند داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: گذراندن خدمت سربازی که این روزها به یکی از معضلات جدی زندگی پسرهای جوان تبدیل شده است، بعد از اعلام رهبر انقلاب در دیدار سال گذشته دانشجویان مبنی بر تسهیل شرایط سربازی جوانان و دانشجویان، این روزها کمی رو به بهبود است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از تسهیلات ویژه برای ازدواج، فرزند آوری و گرفتن پروژه از بنیاد ملی نخبگان برای گذراندن سربازی، امروز دانشجویان فنی نیز تسهیلات ویژه برای گذراندن سربازی در اختیار خواهند داشت.

در همین رابطه رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از احتمال اجرای طرح "سرباز تکنسین" به ایسنا خبر داد و گفت: طبق رایزنی‌هایی که با سازمان نظام وظیفه آغاز شده، دانشجویان فنی پس از دوسال تحصیل و فارغ‌التحصیل شدن، درصورتی که در صنعت شاغل شوند، دو سال خدمت آن ها در مراکز صنعتی به عنوان دوره سربازی آن‌ها محسوب شده و فقط دوره آموزش نظامی را طی می‌کنند.

شفیعی درمورد ضرورت اجرای این طرح اظهار کرد: مقطع کاردانی نیاز بازار است، فارغ التحصیل مقطع کاردانی که به اصطلاح دست به آچار است باید وارد بازار کار شود و بتواند از مهارتی که فراگرفته برای اقتصاد کشور استفاده کند. زیرا جایگاه تکنسین و کاردان کم تر از کارشناس ارشد نیست و صنعت به حضور تکنسین ها احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه دو شیوه مختلف برای اجرای این طرح مد نظر است، توضیح داد: از آنجائی که پسران بعد از فارغ التحصیلی باید به خدمت سربازی بروند دیگر فرصت فعالیت در صنعت را ندارند به همین دلیل در حال برنامه ریزی برای اخذ مجوزی هستیم تا شرایطی فراهم شود که این افراد بعد از گذراندن آموزش های اولیه نظامی وارد بازار کار شوند و دو سال خدمت آن‌ها در مراکز صنعتی به عنوان دوره سربازی محسوب شود، یا سربازی آنها با تاخیر انجام شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درمورد اقدامات انجام شده در این راستا اظهار کرد: در همین راستا نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده و رایزنی هایی با سازمان نظام وظیفه انجام شده است. همچنین طبق مذاکراتی که با مجلس شورای اسلامی،شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم انجام شده، طرح مقبول واقع شده اما زمان و نحوه دقیق اجرای آن هنوز مشخص نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیوارنگاره محرمی میدان ولیعصر(ع)
بهترین وبسایت‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در سال ۲۰۲۴
واکنش ایران به ادعاهای اتحادیه عرب
جواد نکونام اعلام کرد به این بازیکن نیاز دارد
مدت قرارداد ترابی و اسماعیلی‌فر با تراکتور اعلام شد
دستگیری عوامل حمله به خودروی حامل صندوق رای +جزئیات
حواس‌تان هست آقای نکونام؟
آزمون اسپانیایی در پرسپولیس
ورود توده گرد و خاک از غرب
چرا نباید اکانت هکی تریدینگ ویو بخریم؟
خرید مدل کمد دیواری شیک و جادار از «کمد پازلی»
باز این چه شورش است که در خلق عالم است
آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویان از ۲۴ شهریور
بازی اصلاح طلبان شروع شد +عکس
برگزاری ۴۳۳ دوره کاربردی و مهارتی در حوزه‌های علمیه استانی
دومین کوچ از پرسپولیس/ جدایی از سرخ‌ها بدون توضیح!
سقوطی دیگر در حوزه بیت‌کوین
تمام شد؛ دو پرسپولیسی با تراکتور قراداد بستند
قتل دختر اهوازی به دست همسر مشهدی
ائتلاف ناخودآگاه زنوزی و درویش علیه بیرانوند
شاید منظومه شمسی بیش از ۸ سیاره داشته باشد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top