تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/05/11 - 11:25
کد خبر: 174664

حرکت چراغ‌خاموش وزارت علوم

بعد از ماجرای بورسیه‌ها، اینبار لغو قرارداد هیئات علمی

بعد از ماجرای بورسیه‌ها، اینبار لغو قرارداد هیئات علمی

ماجرای دانشجویان بورسیه و حرف و حدیث‌های پیرامون آن، امروز به مسئله‌ی جایابی رسیده است؛ اما انگار وزارت علوم به همین توقف جایابی‌ها نیز قانع نمی‌شود و به دنبال لغو قراردادهای بعضی از هیئات علمی دانشگاه‌هاست.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزارت علوم دولت یازدهم از همان ابتدای شکل پیری کابینه حسن روحانی، حواشی خاص خود را به همراه داشت تا جایی که به عقیده بسیاری، پرحاشیه ترین وزارتخانه دولت تدبیر و امید بوده و هنوز هم هست.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماجرای دانشجویان بورسیه و حرف و حدیث‌های پیرامون آن، امروز به مسئله‌ی جایابی رسیده است؛ اما انگار وزارت علوم به همین توقف جایابی‌ها نیز قانع نمی‌شود و به دنبال لغو قراردادهای بعضی از هیئات علمی دانشگاه‌هاست.

هنوز جنجال وزارت علوم در قضیه بورسیه‌ها تمام نشده که مسئولان این وزارتخانه در پی دستاویزی جدید برای جنجال آفرینی همکاری 300 عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور را لغو کردند و این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که چندی قبل رهبر انقلاب نسبت به افت رشد علمی کشور تذکر داده بودند.

300 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌ نور که یا قرارداد پیمانی دارند یا مدت‌هاست فرآیند جذب آنها در حال انجام است، به بهانه نداشتن فراخوان جذب توسط وزارت علوم لغو همکاری می‌شوند و این در حالی است که پرونده جذب این دسته از اعضای هیات علمی قبل از مکانیسم فرایند جذب بوده که در دولت جدید متوقف شده است. (جزئیات بیشتر از اینجـــــــا)

بعد از مشخص شدن نتایج بررسی‌های مجلس از پرونده‌ی سه هزار دانشجوی بورسیه‌ای که برچسب غیرقانونی بودن روند تحصیل در این دولت به آنها زده شد، کمیسیون اصل نود مجلس رسما اعلام کرد به جز سی و اندی پرونده، باقی پرونده‌ها مشکل حقوقی و آئین‌نامه‌‌ای ندارد.

این در حالی است که وزارت علوم، هنوز هیچ تغییر در اعلام لغو بورس این سه هزار نفر را نداده است؛ از طرفی در حال تلاش برای عدم جایابی این دانشجویان به عنوان هیئت علمی در دانشگاه‌ها است.

یکی از دانشجویان بورسیه در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گفته بود که وزارت علوم، به تمامی دانشجویان بورسیه تعهد محضری داده است که جایابی را بر عهده می‌گیرد.

این دانشجوی بورسیه که بورسیه‌اش لغو شده است همچنین گفت: ماجرای کسری‌های چند صدمی و نهایتا چند دهمی معدل یا بالا بودن سن، مسئله‌ای بود که طبق آئین نامه، با تشخیص شورای مرکزی بورس وقت، برای بعضی از دانشجویان، بالامانع در نظرگرفته شده است. (متن کامل مصاحبه از اینجـــــــا)

گفتنی است با توجه به کسری حدود 25 هزار نفری اعضای هیئت علمی در کشور، رفتار وزارت علوم در مواجهه با مسئله بورسیه‌هایی که قانونی بودن آن‌ها نیز برای بزرگترین مرجع قانون گذاری در کشور(مجلس شورای اسلامی) نیز مسجل شده است، بیشتر از اینکه بخواهد عجیب به نظر برسد، قابل تامل است.

اقدام فوق عجیب اخیر این وزارتخانه در لغو قرارداد 300 عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور، دلیل دیگری بر این رفتار نا معقول است.

از طرفی این تعدیل نیروها در حالی رقم می‌خورد که جذب چراغ خاموش هیئات علمی در جایی مثل دانشگاه آزاد، به سرعت در حال انجام است به طوریکه در یک مرحله حدود 5 هزار هیئت علمی قرار است جذب این دانشگاه شوند. (جزئیات بیشتر از اینجـــــــا)

با توجه به آنچه مجلس از استیضاح فرجی دانا و رای اعتماد به فرهادی انتظار داشت، به نظر می‌رسد، فاز حرکت وزارت علوم با تغییر وزیر هیچ تغییری نکرده اما چراغ خاموش در حال حرکت است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top