تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/05/12 - 14:30
کد خبر: 174835

«زیباکلام خود را نخود هر آشی می‌کند»

خبرنامه دانشجویان ایران: منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به سفر فابیوس وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت: آمدن فابیوس به تهران بسیار زود هنگام بود و فرانسوی ها باید می رفتند و آخر صف می ایستادند . هیات های مختلفی از آلمان و ایتالیا آمده اند و از اسپانیا و اتریش می خواهند بیایند و ما باید از این پس میدان اقتصادی خودمان را خودمان انتخاب کنیم.

وی افزود: فرانسوی ها و امثال انها در زمان تحریم ها نیازهای ما را نه تنها بر طرف نکردند بلکه کارشکنی های مختلفی انجام میدادند و اقدامات راهبردی با مخالفین ما به خصوص عربستان در منطقه برای توسعه جنگ افزار نظامی داشتند و وضعیت منطقه را به هم ریختند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: امیدواریم از این به بعد اینگونه سفرها مهار شود و چیزی با فرانسوی ها نهایی نشود . ما معیار اقتصادی خودمان را داریم و باید با کشورهای مناسب تر در اروپا ارتباط باشد و چتر کلی هم در زمینه اقتصادی در اروپا خوب است به نحوی که از سرمایه های آنها در داخل کشور استفاده کنیم .

وی افزود: در این میان امکان دارد کنگره امریکا توافق نامه را رد کند و اوباما زور اش نرسد ما شکافی را بین اروپا و آمریکایی ها ایجاد کرده باشیم و بتوانیم از این میان استفاده کنیم.جان کری همانطور که اشاره کرد که نظام تحریم ها را نمی توانستیم حفظ کنیم و در حال سوراخ شدن بود

حقیقت پور در پاسخ به این سوال که چرا موضوع خون های آلوده پیگیری نمی شود و آیاد با امدن فابیوس نباید این موضوع را پیگیری کنیم اظهار داشت: مجامع حقوقی و بین المللی این موضوع را باید پیگیری کنند. ما باید برای تنبیه فرانسوی ها این موضوع را باز هم بگوئیم. بنده اطلاعی ندارم مجامع حقوقی و بین المللی آیا تا به امروز پیگیری کرده ایم یا نه. اگر نکرده ایم فرصت را تا به امروز از دست داده ایم و در اینصورت دستمان در مقابل فرانسوی ها که امروز به تهران امدند پر بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به اظهارات خلاف آقای زیبا کلام بیان داشت: متاسفانه آقای زیبا کلام نخود هر آشی است. یک قاشق نشسته ای است که هی خود اش را جلو می اندازد و از شان استاد دانشگاهی به دور است که خود را نخود هر آشی کند.

وی افزود: یک زمانی میخواهد بگوید اقتصاد دان و سیاستمدار است و روزی دیگر عنوان میکند حقوقدان است. برخی مواقع هم می خواهد خود را نظامی نشان دهد. ما نمی دانیم آقای زیبا کلام چه کاره است و صحبت های ایشان را نباید جدی گرفت زیبا از این دلقک های سیاسی زیاد داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top