تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/05/22 - 09:56
کد خبر: 175723

در نامه بسیج دانشجویی کوی دانشگاه تهران و جنبش عدالتخواه به رییس بنیاد مستضعفان؛

سنخیت برج سازی با مدیریت جهادی و مستضعفین چیست؟

سنخیت برج سازی با مدیریت جهادی و مستضعفین چیست؟

مگر شما در بنیاد مستضعفان، معضل خانه سازی کوخ نشینان و فقرا و متدینین بی بضاعت که به تعبیر حضرت امام(ره) گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند، را حل کرده اید که به فکر برج سازی برای کاخ نشینان و برج نشین نان و سرمایه دارانی که ناف شان را با رفاه طلبی و دنیا خواهی بریده اند، افتاده اید؟!

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج دانشجویی کوی دانشگاه تهران و جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه ای به رییس بنیاد مستضعفان نوشتند: مگر شما در بنیاد مستضعفان، معضل خانه سازی کوخ نشینان و فقرا و متدینین بی بضاعت که به تعبیر حضرت امام(ره) گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند، را حل کرده اید که به فکر برج سازی برای کاخ نشینان و برج نشین نان و سرمایه دارانی که ناف شان را با رفاه طلبی و دنیا خواهی بریده اند، افتاده اید؟!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، متن ای نامه به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس سعیدی کیا
ریاست محترم بنیاد مستضعفین انقلاب اسلامی

سلام علیکم

همان طور که مستحضرید، یکی از ابتکارات اصلی حضرت امام خمینی(ره) برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، نهادسازی بوده است، این نهادهای انقلابی، در کنار دولت و به دور از بروکراسیهای دولتی و اداری، این توانایی را دارند که با انجام رسالت های خدماتی و اجرایی مشخص، سهم بسزایی در نیل به آرمان های انقلاب اسلامی، داشته باشند.

بنیاد مستضعفین انقلاب اسلامی یکی از این نهادهای انقلابی است که مسؤلیت مشخص، توسط حضرت امام خمینی، تاسیس شد، امام(ره) در پیام صدور تاسیس بنیاد مستضعفین، در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۵۷ فرمودند:« بموجب این مکتوب مأموریت دارد که تمام اموال منقول و غیرمنقول سلسله پهلوی و شاخه ها و عمال و مربوطین به این سلسله را که در طول مدت سلطه غیرقانونی از بیت المال مسلمین اختلاس نموده اند به نفع مستمندان و کارگران و کارمندان ضعیف مصادره نماید و منقولات آن در بانکها با شماره به اسم شورای انقلاب یا اسم اینجانب سپرده شود و غیرمنقول از قبیل مستغلات و اراضی ثبت و مضبوط شود تا به نفع مستمندان از هر طبقه صرف گردد، در ایجاد مسکن و کار و غیرذالک…»

از طرفی حضرت امام(ره) در پیام حساب صد که جهت حل معضل مسکن مستضعفین و طرح جهاد خانه سازی برای محرومین در تاریخ ۲۲/۱/۱۳۵۸ صادر فرمودند، می فرمایند، « … بنیاد مستضعفین باید به کمک این طرح(طرح جهاد خانه سازی برای محرومین) بشتابد و از اموال مصادره شده خاندان پهلوی و اطرافیانش در این طرح استفاده شود…»

همان طور که آشکارا از متن این دو پیام تاریخی مشخص است حضرت امام خمینی(ره) ماموریت مشخص بنیاد مستضعین را “حل مشکل مستضعفین و به خصوص معضل مسکن” برشمرده اند. ولی با وجود تمام خدمات، انتقادات جدی نیز بر این نهاد وجود دارد، چون تعداد محرومین زیاد است، همان طور که امام خمینی(ره) در تاریخ ۳/۸/۱۳۵۸ فرمودند: «ما می ‏دانیم که یک دسته‏ای هستند که زاغه ‏نشین ‏اند. ما می ‏بینیم؛ متأسفیم برای آنها؛ متأثریم برای اینها، لکن اینطور نیست که به فکر اینها نباشند، به فکر اینها هستند، به تدریج دارد می ‏شود. همین الآن که اینهایی که در بنیاد مستضعفین بودند آمدند اینجا، نشان دادند که ما این قدر عمل کرده ‏ایم؛ این قدر خانه درست کرده ‏ایم. دارد می‏ شود، البته سی میلیون جمعیت که بیشترشان ـ اگر نگوییم بسیاریشان ـ بی‏ خانمان‏ اند و زندگی صحیح ندارند، یک همچو چیزی باید با تدریج درست بشود.»

متاسفانه ایجاد اشتغال و نهضت خانه سازی برای کوخ نشینان و محرومین از مسکن به تدریج افزایش نیافت، تا جایی که با گذشت زمان، احساس می شود، رسالت بنیاد مستضعفین توسط مسئولین آن فراموش شده است و رسالت هایی از سوی، مسئولین جایگزین شده است که از آن ها، رایحه ایی از درد مستضعفین و پا برهنگان انقلاب، به مشام که نمی رسد، هیچ بلکه مغایر با رهنود های امام خمینی و مقام معظم رهبری است، به طوری که به جای ایجاد اشتغال برای محرومین و پیگیری طرح جهاد خانه سازی برای مستضعفین که از آرمان های انقلاب و رسالت های این نهاد است، بیم هایی از خوی کاخ نشینی و غرب گرایی در فعالیت های اجرایی این نهاد انقلابی، وجود دارد، همان طور که این بیم و نگرانی از آینده بنیاد مسکن و مستضعفین توسط حضرت امام خمینی نیز در بیان توصیه های سیزده گانه به مسلمین در تاریخ ۱/۱/۱۳۵۹ نیز وجود دارد به طوری که ایشان می فرمایند:« بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفین هر چه زودتر بیلان کار خودشان را بدهند تا مردم از فعالیت این دو نهاد انقلابی مطلع گردند. بنیاد مسکن باید روشن کند که چه میزان کار کرده است و بنیاد مستضعفین صورت اموال منقول و غیرمنقول طاغوتیان خصوصاً شاه و خاندان و دار و دستۀ کثیفش در سراسر ایران را به روشنی برای مردم بیان دارند و بگویند چه کرده‏اند، اموال شاه خائن را به چه کسانی داده‏اند؟ آیا راست است که بنیاد مستضعفین، بنیاد مستکبرین گردیده است ؟ اگر چنین است تصفیه ضروری است و غفلت از این امر مهم حرام. باید این دو نهاد دقیقاً برای مردم شرح دهند که چرا از این سریعتر نتوانسته‏ اند کار نمایند، و اگر کسانی به اسم مستضعفین خلاف می‏ کنند، بر دادگاههای سراسر ایران است که سریعاً اقدام نمایند.»

برادر بزرگوار
به طور مشخص هتل سازی و برج سازی، چه سنخیت با رسالت، بنیاد مستضعفین دارد که حضرتعالی و همکاران تان، پیگیری طرح جهاد خانه سازی برای مستضعفین را فراموش و متوقف کرده اید و این فعالیت های را در پیش گرفته اید.

متوجه شدیم که معاون توسعه ساختمان جنابعالی، در اقدامی بسیار تعجب آور، خبر ساخت برج ۱۲۱ طبقه‌ای در تهران را مطرح کردند، این تعجب نه از حیث میزان طبقات این برج، بلکه از روی این است که هر چه که فکر کردیم، تناسبی بین برج سازی را با نهاد انقلابی مثل بنیاد مستضفین انقلاب اسلامی را یافت نکردیم و این تعجب با شناخت قبلی از روحیات انقلابی شما تشدید می شود.

به عنوان امر به معروف و نهی از منکر، به جنابعالی عرض می کنیم که حداقل نگاهی به فرمایشات امام خمینی و امام خامنه ایی عزیز بیاندازید تا شاید، متوجه شوید که برج و بارو و کاخ سازی چه جایگاه در تفکرات این بزرگواران دارد.

از طرفی مگر شما در بنیاد مستضعفان، معضل خانه سازی کوخ نشینان و فقرا و متدینین بی بضاعت که به تعبیر حضرت امام(ره) گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند، را حل کرده اید که به فکر برج سازی برای کاخ نشینان و برج نشین نان و سرمایه دارانی که ناف شان را با رفاه طلبی و دنیا خواهی بریده اند، افتاده اید؟!

و مگر جملات امام فراموشتان شده است که فرمودند: «بحث مبارزه و رفاه، بحث قیام و راحت طلبی، بحث دنیا خواهی و آخرت جویی دو مقوله ایست که هرگز با هم جمع نمی‌شوند و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی بضاعت، گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند. ما باید تمام تلاش‌مان را بنمائیم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم.»

جناب آقای مهندس سعیدی کیا
برج سازی و کاخ سازی در مابقل چشم کوخ نشینان با فرهنگ انقلابی و اسلام نابی که از امام خمینی و امام خامنه ایی آموخته ایم، منافات دارد و این عمل توسط بنیادی، متلعق به مستضعفین است معنایی جز کج دهنی به مستضعفان ندارد و این مساله همان طور که بنیان گذار انقلاب اسلامی فرمودند عواقبی خطرناک خواهد داشت، یه ظوری که ایشان در مواجه با سرمایه دارن می فرمایند: «شما مطمئن باشید که اسلام برای مستضعفین است. من اشخاصی که سرمایه‏دار بودند، اشخاصی که عرض می‏ کنم کارخانه‏ دار بودند، مکرر اینجا جمعیتشان گاهی آمدند، من با آنها صحبت کردم گفتم به اینکه نمی‏ شود اینطور که یک دسته‏ای آنطور زندگی بکنند و حتی برای سگ هایشان اتومبیل داشته باشند؛ و یک دستۀ دیگر توی این زاغه‏ ها باشند که هر ده نفرشان توی سوراخی. این اصلاً قابل تحمل نیست و من اعلام خطر کردم به آنها، گفتم اگر خدای نخواسته یک وقت در متن اسلام انفجار پیدا بشود، یک وقت این است که در زمان طاغوت یک چیزی واقع می‏شد، خوب، می‏گفتند طاغوت است، و ماها هم به آنها می‏گفتیم که ان‏شاءاللّه‏ اسلام اگر تحقق پیدا بکند، کارها ان‏شاءاللّه‏ درست می‏شود، و حالا هم همان معنا را می‏گوییم، یک وقت این است که در اسلام خدای نخواسته یک یأسی پیدا بشود، برای خاطر اینکه ما نتوانیم این اشخاص فاسد را بِکشیم یک قدری پایین، و این مستضعفین را یک قدری بالا و به هم نزدیکشان بکنیم ـ اگر یک انفجاری پیدا بشود با یأس از اسلام، هیچ قدرتی نمی‏تواند خاموشش کند. و این خطری است برای این طبقه‏ای که به فکر نیستند. من به آنها نصیحت کردم. حالا هم به همۀ کسانی که دارای اموال زیاد هستند نصیحت می‏کنم که شما فکر بکنید، بدانید که اگر خدای نخواسته این جمعیت مأیوس بشوند، انفجار در آنها پیدا بشود، همۀ شما و همۀ ما از بین خواهیم رفت. باید فکری بنشینید بکنید خودتان، خودتان فکر بکنید، البته آنها فکر نکنند، ما فکر می‏کنیم، اینطور نیست که ما فکر نکنیم. ما با وجوه شرعیه، با ولایت الهیه با آنها عمل می‏کنیم.»

برادر بزرگوار
مقام معظم رهبری نیز بارها بر کاهش فاصله طبقاتی و ایجاد اشتغال و خانه سازی برای محرومین و مستضعفین و مبازره با روح رفاه طلبی و سرمایه داری مخالفت کرده اند که با جست و جویی ساده می تواند آن ها را بازخوانی کنید.

به طور مشخص ایشان در چندین بار درباره آثار منفی فرهنگی-اجتماعی برج سازی، هشدار های جدی داده اند، به طوری که ایشان در تاریخ ۲۷/۴/۱۳۷۸ فرمودند: «نباید برای‌ افزایش‌ درآمد شهرداری ها، از روشهای‌ غیرمعقول‌ و مشکل‌آفرین‌ نظیر تبلیغات‌ شبه‌ غربی‌ و یا برج‌سازیهای‌ بی‌رویه‌ و بی‌منطق‌ استفاده‌ شود، چرا که‌ اینگونه‌ روش ها، آثار منفی‌ فرهنگی‌  اجتماعی‌ به‌ دنبال‌ می‌آورد.»

در شرایط کنونی که مقام معظم رهبری بر مسائل فرهنگی با مطرح کردن جهاد فرهنگی و تلاش برای ایجاد سبک زندگی ایرانی-اسلامی و از طرفی بر مسائل اقتصادی با مطرح کردن جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، تاکید بسیاری زیادی دارند و دولت و مجلس شورای اسلامی حرکت جدی در این راستا انجام نمی دهند که بارها معظم له، نسبت به این عدم پیگیری ها، ابراز ناراحتی کرده اند، انتظار می رود که حداقل، نهاد هایی انقلابی همچون بنیاد مستضعفین انقلاب اسلامی، مغایر با سیاست های فرهنگی و اقتصادی مد نظر رهبری، اقدامی نکنند، زیرا در این وانفسا انتظار اقدامات مثبت از مسئولین نمی رود.

امید است که انشالله بنیاد مستضعفین از انجام این اقدامات مغایر با رهنمود های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دست بردارد،زیرا انتظاری برای اشتغال زایی و راه انداختن جهاد خانه سازی برای محرومین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی نیست.

البته در پایان منکر خدمات این نهاد به مستضعفین نمی شویم، ولی انتظارات به خاطر اسم این نهاد که مزین به نام “مستضعفین” و “انقلاب اسلامی” است، فراوان است.

ومن الله توفیق
بسیج دانشجویی کوی دانشگاه تهران
اتحادیه جنبش عدالت خواه دانشجویی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/05/22 - 11:04

لابد می خواهند مستضعفان را در این برج بچپانند.
یک مقام مطلع در بنیاد
1394/05/24 - 12:00

با سلام
دانشجویان عزیز و دلسوزی که نامه فوق را منتشر کردند حداقل اصل خبر را یکبار می خواندند که هدف بنیاد مستضعفان بومی سازی و انتقال دانش و تکنولوژی ساخت آسمانخراش ها با استفاده از تخصص ایرانیان نخبه داخلی و خارج از کشور است به نظر دوستان عزیز این کار اشتباه است که این بخش از صنعت که باعث اشتغال گروه زیادی در کشور خواهد شد و علاوه بر بکار گیری استعداد های ایرانی منجر به بهره
تورهای مسافرتی آفری
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top