تاریخ انتشار: شنبه 1394/05/31 - 00:05
کد خبر: 176371

گزارش کامل شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل؛

از «لو» رفتن برنامه اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات پیش رو تا حضور سفرای کشورهای مختلف در همایش «استکبار ستیزی»

از «لو» رفتن برنامه اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات پیش رو تا حضور سفرای کشورهای مختلف در همایش «استکبار ستیزی»

این نشست که از یکشنبه 25 مردادماه و با حضور 550 فعال دانشجویی از دفاتر این اتحادیه دانشجویی در دانشکده فنی دانشگاه تهران آغاز شد، شخصیت های سیاسی، فرهنگی و دانشجویی در این همایش سراسری شرکت کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این نشست که از یکشنبه 25 مردادماه و با حضور 550 فعال دانشجویی از دفاتر این اتحادیه دانشجویی در دانشکده فنی دانشگاه تهران آغاز شد، شخصیت های سیاسی، فرهنگی و دانشجویی در این همایش سراسری شرکت کردند.

در حاشیه این این نشست و در جلسه شورای عمومی این اتحادیه که با حضور دفاتر انجمن اسلامی از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد، اعضای جدید شورای مرکزی مشخص شدند. (جزئیات بیشتر)

* روز اول

ره پیک: شورای نگهبان زمانی به «برجام» ورود می‌کند که در مجلس بررسی شود

در اولین روز این نشست و افتتاحیه مراسم سیامک ره پیک معاون اجرایی شورای نگهبان با حضور در جمع دانشجویان  در پاسخ به اینکه آیا طبق قانون برجام باید در مجلس بررسی شود و نظر شورای نگهبان در این خصوص چیست ادامه داد: شورای نگهبان ممکن است به دو دلیل در معرض بررسی برجام قرار گیرد دلیل اول اینکه از شورای نگهبان بخواهند که آیا برجام موافقت نامه قرار داد یا معاهده بین المللی است؟ اگر جنین مقصودی را بخواهند شورای نگهبان ورود میکند اگر مجلس و دولت این قاعده را بپذیرند که برجام یک موافقت نامه است و دولت لایحه دهد در مجلس به عنوان یک موافقت نامه بررسی شود به دلیل اینکه موافقت نامه تبدیل به قانون میشود و در آن زمان شورای نگهبان به مسئله ورود میکند. (جزئیات بیشتر)

دانشجو: آیا جا ندارد رییس جمهور از بورسیه‌ها عذرخواهی کند؟

در دومین برنامه روز اول این نشست، کامران دانشجو وزیر اسبق علوم با حضور در بین دانشجویان در قسمتی از اظهارات خود در رابطه با بحث بورسیه ها گفت: به 4000 خانواده ظلم شده بی تدبیری شده مورد ظلم واقع شدند. اذهان هزاران خانوده مشوش شده ابروشان پیش خانواده شان رفته.هنوز هم نباید اینها را ارزیابی کرد؟ اصلا وظیفه وزیر علوم است که جایابی کند. این بندگان خدا رو را سرگردان این طرف و ان طرف می فرستند و می گویند برو خدمت کن.

وی همچنین گفت: آیا جا ندارد رییس جمهور از اینان عذرخواهی کند؟ ایشان رییس جمهور اینها نیست؟ آیا نباید مسئولین وزارت خانه عذرخواهی کنند؟ حرف می زنی می گویند شما منتقد بی سوادی و آدم را به جهنم حواله می دهند. مگر شما مسئول بهشت و جهنم آدم هاثید؟ وجه تمایز بعدی دانشگاه اسلامی نسبت به بقیه دانشگاه ها معنویت است. سه نوع نشاط داریم. نشاط علمی، نشاط سیاسی، نشاط معنوی اما نشاط معنوی که وجه تمایز دوم است این است که عناصر دانشگاه ها باید دارای تبلور دینی باشند و دغدغه سرباز گمنام امام زمان را داشته باشند اما ما الان در جنگ فرهنگی هستیم. آنها باور های ما را نشانه گرفته اند. با فیلم ها و موسیقی های مبتذل با علوم انسانی غربی حجاب فردی فیلم های فمینیستی و.. (جزئیات بیشتر)

* روز دوم

آقا تهرانی: امیدوارم به یک لیست مشترک با موتلفه و ایثارگران برسیم

اما روز دوم این نشست با حضور شخصیت های سیاسی با جهت گیری های مختلفی همراه بود، مرتضی آقا تهرانی، دبیر کل جبهه پایداری درباره برنامه جبهه پایداری برای وحدت بین اصول گرایان نیز گفت: الان وحدت به نفع همه هست، و در این بین نیز 500 نفر ساعت جلسات مختلفی با گروه های اصولگرا مثل موتلفه و ایثارگران گذاشته ایم و به جاهای خوبی رسیده ایم.

 وی افزود: برای این منظور یک سازوکار در نظر گرفته ایم، که 2 نفر از موتلفه، 2 نفر از ایثارگران و 2 نفر از ما به صورت حقوقی مسئله وحدت را جلو می برند، که کار آنها انتخاب افراد اصلح است. (جزئیات بیشتر)

ضرغامی: این روزها باید به روستایی بودن افتخار کرد

 ضرغامی نیز با حضور در بین دانشجویان در پاسخ به سوالی درباره شورای عالی فضای مجازی و عدم تحرک ان و نیز فعالیت های احتمالی سیاسی خود گفت: در شورای عالی فضای مجازی که حال عضو این شورا هستم تا قوانین حاکم آنرا کشف کنم این فضاهای مجازی واقعا به عنوان پدیده ها و اتفاقاتی هستند که روز به روز جهت گیری هایی علیه انقلاب دارند. من هم قبول دارم این حرف را. ان هم به دلیل بی توجهی به تشکیل جلسات است. این اشکال به رئیس جمهور وارد است که به خاطر عدم توجه به شورای عالی فضای مجازی جلسه تشکیل نمی شود. به صحن علنی نمی آید، بسیاری از اتفاقات در فضای مجازی گسترش پیداکرده است. (جزئیات بیشتر)

فتاح: تا آرمان‌گرایی باشد پرچم علم و انجمن اسلامی پایدار است

بعد از ضرغامی نوبت به پرویز فتاح وزیر اسبق نیرو و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رسید،  فتاح در قسمتی از اظهارات خود گفت: آنهایی که سال 88 علم حسین را به آتش کشیدند تهدید انقلاب هستند و آنهایی که در مقابل آنها ایستادند همین فقرایی بودند که حامی انقلابند. (جزئیات بیشتر)

زاکانی:  دولت را ملزم به ارائه «برجام» به مجلس در قالب یک لایحه می‌کنیم

علیرضا زاکانی نماینده مردم در مجلس نیز با حضور در بین دانشجویان در همان روز در اظهارات خود درباره ماجرای ورود و بررسی مجلس به پرونده توافق وین گفت: پس از تشکیل تشکیل کمیسیون ویژه دولت ملزم شده که برجام را تحت لایحه به مجلس بیاورد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص آرایش اصولگرایان برای انتخابات مجلس وحدت را یک ضرورت و امری کاملا شدنی دانست و اظهار داشت که در حال حاضر مؤتلفه، ایثارگارن و پایداری عملاً سه مجموعه از سه ضلع بودند که امیدواری زیادی در مورد ائتلاف حداکثری انها وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

صفار هرندی: می خواهند القا کنند بعد از «برجام» تاریخ ایران عوض شد

دیگر برنامه عصر روز دوشنبه صفار هرندی بود که با حضور در این نشست درباره مسئله هسته ای توضیح داد.  وی در پاسخ به این سوال که چرا فقط از منتقدین ایراد می گیرید و در برابر تعریف های بی مورد موضع نمی گیریدچنین گفتند که من کلا در بحث های هسته ای ورود نداشتم برخی در این مورد سخن گفته اند امامن در مورد مسدله ای که تخصصی در آن ندارم ورود کارشناسی نمی کنم ولی به طور کلی چرا وارد می شوم . ورود کارشناسی را به اهلش سپردم حالا کی گفته من گفته ام از رهبری است جز کلامی که شماهم شنیدید. ولی کسی میگوید جمع مارا درمقابل دشمن بی دفاع کرده اید وهم خطوط قرمز را لگد کوب کردند چرا چیزی  نمیگویید؟

من قبول ندارم  چون اگر اتفاقی می افتاد رهبری ومردم قبول نمیکردند پس فرض غلط است استدلال غلط است. خودشان میفهمند رهبری سکوت نمیکند در مقابل انحراف های بزرگ نظام ولی در شرایط عادی گذشت میکنند چون میگویند میدانم در جایی جبران میشود. (جزئیات بیشتر)

علی مطهری: نباید شورای امنیت جایگزین مجلس در بررسی «برجام» شود

 علی مطهری نماینده مردم تهران نیز با حضور در این نشست درباره موضوع برجام در مجلس نیز گفت: اینکه این متن به صورت لایحه به مجلس بیاد خودم مطرح کردم، و من اعتراض داشتم که شورای امنیت نباید جایگزین بررسی متن شود، این همان کاری است که در قضیه حصر اتفاق افتاده، یعنی به جای اینکه قوه قضاییه موضوع را پیگیری کند دستور شورای امنیت مبنی بر حصر است. که این اشتباه است.

وی ادامه داد: مجلس نمی تواند وارد جزئیات متن شود و فقط می تواند آن را رد و یا موافقت کند. البته مجلس نباید عجله کند، اگر آن را رد کند بهتر است توپ در زمین آنها باشد که این به نفع ما است. البته ما به توافق نامه متعهد هستیم نه قطع نامه. (جزئیات بیشتر)

* روز سوم

پورمحمدی: میلیون‌ها حساب در بانک‌ها داریم که اطلاعات آن غلط است

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید اولین مهمان روز سوم شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل بود، وی در قسمتی از اظهارات خود گفت: به من میگفتند فشار می اوری وسنگ اندازی میکردند ولی بحث اساسی است. فرار مالیاتی که شوخی نیست در گمرک یک اتفاق خوب افتاد دانشجویان دانشگاه تهران یک طرح ریختند ودر دولت ما عملیاتی شد همین یک ساله بخش زیادی از فرار های گمرکی کنترل شد. یک موضوع در گردش ازاد اطلاعات بود که عملی نشده بود. این بخش بزرگی از اطلاعات را پوشش میدهد واز فساد جلوگیری میکند. این 6 سال پیش به دولت ابلاغ شده و تازه عملیاتی شد چون فرایند بسیاری دارد. 7 ماه از آن گذشته و برای نتیجه گرفتن تا 2 سال دیگر باید صبر کرد. (جزئیات بیشتر)

برگزاری همایش استکبار ستیزی با حضور کارشناسان داخلی  و خارجی

در ادامه شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل همایش استکبار ستیزی نشست با حضور جمعی از میهمانان و سفرای کشورهای امریکای لاتین و نیز برخی از انقلابیون ضد امپریالسم و ارتباط ویدئو کنفرانسی با برخی از صاحب نظران، در دانشگاه تهران برگزار شد. (گزارش کامل این نشست)

همایش استکبار ستیزی

* روز چهارم

مصلحی: در فتنه 88 سفارت انگلیس 250 نفر را مامور کرد که به دنبال خواص بروند

حجت‌الاسلام مصلحی وزیر سابق اطلاعات در چهارمین روز از شانزدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، شرکت کرد، وی در قسمتی از اظهارات خود درباره سفارت انگلیس و نقش آن در فتنه 88 گفت: برای اینکه نسل جدید که انقلاب و حوادث آنرا ندیده دچار سردرگمی شود به دنبال این مسئله می روند که اصطلاحات انقلاب را تحریف کنند تا کسی که می خواهد با ادبیات انقلاب آشنا شود دچار سردرگمی شود. وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: در فتنه 88 سفارت انگلیس حدود 250 نفر را مامور کرد که به دنبال خواص بروند و حساسیت سنجی کنند. البته تا حدی هم موفق شده‌اند و اینکه می‌بینید برخی از خواص یک دفعه فاسد شدند نشانه این موفقیت بود (جزئیات بیشتر)

حجت‌الاسلام محمدیان: جریانی می‌خواهد جریان انقلابی را وادار کنند که بگویند ما اشتباه کردیم

حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دیگر مهمان روز چهارم این نشست بود،  رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها در ادامه سخنان مهم‌ترین بحث کشور را  بحث توافق هسته‌ای دانست که بیم‌ها و امیدهایی را پدید آورده و برخی از شادی در پوست خود نمی‌گنجند و برخی‌ها نیز نگرانند.

حجت السلام محمدیان اظهار کرد که  کارشناسان موضوع را به صورت تخصصی بررسی می‌کنند و داده‌ها و ستانده‌ها را مقایسه خواهند کرد و انتظار می رود با دلسوزی و نگاهی و با مصلحت‌اندیشی برای اصل نظام این مسئله را به سرانجام برسانیم. (جزئیات بیشتر)

قاضی زاده هاشمی: واسطه‌گری عیادت رئیس دولت اصلاحات با رهبر انقلاب را نکردم

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز با حضور در جمع دانشجویان و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسیده بود کاهش سطح غنی سازی به تولید رادیو داروها آسیب نمی‌زند؟ ساخت بیمارستانهای هسته ای به کجا رسیده است؟، اظهار داشت: مطمئن هستم که که تهییه رادیو داروها دچار مشکل نخواهد شد به خصوص تجهیزات جدیدی که وارد حوزه پزشکی شد، اجازه ورود به کشور را پیدا میکنند.

در مورد بیمارستانهای هسته ای نیز، یک دبیرستان هسته ای در مشهد ایجاد شده است، این در حالی است که بهترین فارغ التحصیلان دانش آموزان در مشهد از مدرسه سازمان انرژی اتمی است.
اولین بیمارستان هسته ای در تهران نیز به همت شهردار محترم در تهران قرار است زمینش تحویل ما شود و عملیات ساخت آن نیز توسط دکتر صالحی پیگیری شود؛ یک بیمارستان هسته ای نیز در بوشهر قرار است ساخته شود. (جزئیات بیشتر)

وزیر اسبق ارشاد:  مجوز به بی بی سی واکنش سنجی مردم است

سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با حضور در بین دانشجویان در روز پایانی این نشست، در قسمتی از اظهارات خود درباره مجور بی بی سی در ایران گفت: اخیرا هم مجوزی به بی بی سی داده شد برخی گفتند موقتی است اما این‌ها تست می‌شود تا ببینند که مردم اعتراض می کنند یا خیر. برای همین شما قشر دانشجو باید بر خلاف برخی از مسئولین و ارزشی ها و... روحیه محافظه کاری  و مصلحت اندیشی را کنار بگذارید، دیگران باید بیایند برخی مسائل را تبیین کنند. (جزئیات بیشتر)

کواکبیان: نباید آنهایی را که مخالف ارجاع برجام به مجلس هستند خائن بنامیم

مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری نیز با حضور در آخرین روز این نشست در بین دانشجویان درباره انتخابات آینده مجلس گفت: ما در غالب جبهه هماهنگی اصلاحات، به دنبال کسب اکثریت کرسی‌های محلس با همراهی قانون و اخلاق هستیم.

کواکبیان در پایان با بیان اینکه چه هنری است که رقیب را بیرون کنیم و بعد بگوییم پیروز شدیم؟ به انتخابات خانه احزاب اشاره کرد و گفت: هرچند باید یک خانه تکانی اساسی در مجلس شکل گیرد اما باید همه چیز در چهارچوب قانون و منویات رهبری باشد. (جزئیات بیشتر)

شرکت رحیم پور ازغدی در اختتامیه نشست

همچنین در اختتامیه این نشست که پنیج شنبه شب برگزار شد، حسن رحیم پور ازغدی در بین دانشجویان حضور یافت.

گزارش کامل تصویری این نشست را می توانید از اینجـــا دنبال کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top