تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/06/01 - 13:49
کد خبر: 176553

نشست خبری دانشجویان در واکنش به بازگشایی سفارت انگلیس؛

سفارت انگلیس اصلی‌ترین نماد نفوذ به منافع کشور است

سفارت انگلیس اصلی‌ترین نماد نفوذ به منافع کشور است

در این نشست خبری که صبح امروز در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، مسئولین بسیج دانشجویی داتنشگاه‌های بزرگ تهران به بیان مواضع‌شان پیرامون بازگشایی سفارت انگلیس پرداختند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نشست خبری مسئولین دفاتر بسیج دانشجویی دانشگا‌های بزرگ تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این نشست خبری که صبح امروز در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، مسئولین بسیج دانشجویی داتنشگاه‌های بزرگ تهران به بیان مواضع‌شان پیرامون بازگشایی سفارت انگلیس پرداختند.

رمضان‌زاده: تاریخ انگلیس در مواجهه با ایران تنها استعمار و غارتگری بوده است

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ با بیان اینکه تاریخ انگلیس در مواجهه با ایران تنها استعمار و غارتگری بوده است، گفت: دولت باید در ارتباط با این روباه پیر محتاطانه عمل کند.

محمدمهدی رمضان‌زاده پیرامون بازگشایی سفارت انگلیس در ایران گفت: ما مشاهده می‌کنیم نامحرم دانستن مردم از طرف دولت تنها به بحث هسته‌ای ختم نمی‌شود و در خصوص بازگشایی سفارت انگلیس نیز این وضعیت وجود دارد.

وی افزود: این در شان دولت جمهوری اسلامی نیست که اطلاع رسانی در خصوص این موضوع بسیار مهم را انجام ندهد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه مردم ایران خاطره خوبی از انگلیس و اقداماتش ندارند، گفت: اگر تاریخ 100 سال گذشته را مرور کنیم می‌بینیم که انگلیس در مواجهه با ایران تنها مشغول غارتگری و استعمار ایران بوده است.

رمضان‌زاده ادامه داد: ما مشاهده می‌کنیم که شدیدترین اقدامات خصمانه را انگلیس در فتنه 88 علیه جمهوری اسلامی ایران داشت و حال باید دولت در ارتباط با این کشور محتاطانه عمل کند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ در پایان پیرامون موضع جنبش دانشجویی پیرامون برجام گفت: جنبش دانشجویی در راستای بررسی برجام جلسات تخصصی برگزار کرد که در نهایت متنی در این خصوص تهیه شده که شامل 70 سوال است که در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

کیارش: سفارت انگلیس اصلی‌ترین نماد نفوذ به منافع کشور است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه دانشجویان انقلابی از هر اقدامی که مانع نفوذ روباه پیر به منافع کشورمان شود حمایت خواهد کرد گفت: سفارت انگلیس اصلی ترین نماد نفوذ به منافع کشور ما است.

سهیل کیارش پیرامون مذاکرات هسته‌ای، سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران و بازگشایی سفارت این کشور به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود پیرامون توافق هسته‌ای گفت: مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای خطوط قرمزی را تعیین کردند، حداقل منافع ملی بود که باید تامین می‌شد. اما نتیجه بررسی ها نشان از این دارد که از اکثر خطوط قرمز عبور شده است که ما  این موضوع را با آقای عراقچی نیز در میان گذاشتیم که وی پاسخ قانع کننده‌ای در این خصوص نداشت و تنها به این جمله بسنده کرد که بهتر از این نمی‌توانست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در واکنش به اظهارات ظریف مبنی بر اینکه ما تلاش کردیم اکثر خطوط قرمز را رعایت کنیم، گفت: این جمله به این معنی است که بخشی از خطوط قرمز رعایت نشده است حال سوال اینجاست که آقایان به چه حقی بخشی از این خطوط را رعایت نکردند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ ادامه داد: رئیس جمهور و تیم هسته‌ای بارها گفتند که ما با رعایت خطوط قرمز به توافق دست پیدا خواهیم کرد. حال چه شده بعد از توافق می‌گویند که اکثریت این خطوط قرمز رعایت شده است. این اظهارات این شبهه را به وجود می‌آورد که نکند آقایان به دنبال رسیدن به توافق به هر قیمتی بودند.

کیارش تصریح کرد: دولت در حین مذاکرات تاکید می‌کرد که هدف اصلی از مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه است و حال امروز انکار می‌کند که چنین هدفی در میان بوده است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم برجام را بررسی کنند و مفاد آن‌را با تک تک خطوط قرمز مذاکرات تطبیق دهند. انتظار از مجلس خود اجتهادی در موضوع برجام نیست بلکه تطبیق آن با خطوط قرمز است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی بر روی خطوط قرمز ایستاده و از آن کوتاه نخواهد آمد، گفت: هر توافقی که خطوط قرمز رهبری در آن رعایت نشده باشد خیانت به منافع ملت است. ما از تیم مذاکره کننده می‌خواهیم با حضور در جمع منتقدین و با حضور رسانه‌ها اثبات کند که خطوط قرمز را رعایت کرده است.

کیارش در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور پیرامون شورای نگهبان گفت: این سخنان در راستای تضعیف این نهاد انقلابی است گویی دولت می‌خواهد خود را در جایگاه دیگر نهادها نیز قرار دهد و این رویه خطرناکی است که دولت در پیش گرفته است.

وی با اشاره به جلسه دانشجویان با عراقچی پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: عراقچی در این جلسه به ما دانشجویان گفت که من می‌دانم متن برجام نقاط آزاردهنده زیادی دارد اما چاره‌ای نداشتیم. این سخنان عراقچی این شبهه را به وجود می‌آورد که گویی اجباری برای حصول توافق بوده است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ پیرامون بازگشایی سفارت انگلیس نیز گفت: مقام معظم رهبری چند روز گذشته این موضوع را بیان کردند که دشمن می‌خواهد از طریق توافق به کشور نفوذ کند. چند روز بعد از این سخنان بود که بازگشایی سفارت انگلیس که اصلی‌ترین نماد نفوذ به منافع کشور ما مطرح شد.

کیارش افزود: نکند انگلیس امید به فتنه انگیزی دارد که به دنبال بازگشایی سفارت خود در ایران است.

وی در پایان با انتقاد از پنهان کاری دولت در خصوص بازگشایی سفارت انگلیس، گفت: پنهان کاری دولت این سوال را به وجود می آورد که نکند مواردی خلاف منافع کشور در حال رخ دادن است. ما هیچ وقت سر سازش با روباه پیر را نداریم و از هر اقدامی که مانع نفوذ روباه پیر به منافع کشورمان شود حمایت خواهیم کرد.

خالقی: مخفی‌کاری دولت در بازگشایی سفارت انگلیس بی اعتمادی مردم را به وجود می‌آورد

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده خبر با بیان اینکه مخفی‌کاری دولت در بازگشایی سفارت انگلیس بی اعتمادی مردم را به وجود می‌آورد، گفت: رفتار دولت به گونه‌ای است که گویی بیگانگان نسبت به خود ملت ایران به وقایع محرم‌تر هستند.

جلال خالقی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران پیرامون سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان و بازگشایی سفارت این کشور گفت: رفتار دولت در بازگشایی سفارت انگلیس و مواردی از این قبیل به گونه ای است که بیگانگان نسبت به خود ملت ایران به وقایع محرم‌تر هستند.

وی افزود: جای شگفتی دارد سفارتی که تاریخ آن مملو از جاسوسی و اقدامات خصمانه علیه ملت ایران است در حال بازگشایی در ایران است.

خالقی با بیان اینکه جنبش دانشجویی متوجه پنهان کاری دولت در این موضوع نمی‌شود، گفت: ما کودتای 28 مرداد را فراموش نکردیم. ما اقدامات خصمانه انگلیس علیه ملت ایران را فراموش نکردیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده خبر ادامه داد: دزدکی عمل کردن برای بازگشایی سفارت انگلیس مردم را نسبت به دیگر اقدامات دولت بدبین می‌کند و با این رفتارها مردم نسبت به دولت حس بی اعتمادی پیدا می‌کنند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران در پایان گفت: ما از مردم می‌خواهیم که به کمپین «ترد روباه و صداقت با مردم» بپیوندد.

اورکی: اقدامات خصمانه روباه پیر علیه ملت ایران فراموش‌شدنی نیست

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه اقدامات خصمانه روباه پیر علیه ملت ایران فراموش‌شدنی نیست، گفت: اذهان مردم ایران پر از مستندات و خاطرات بد از دولت انگلیس است.

حسین اورکی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران با حضور در نشست خبری که صبح امروز یکشنبه در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد در واکنش به عدم اطلاع رسانی دولت پیرامون بازگشایی سفارت انگلیس گفت: جای تعجب دارد خبر بازگشایی سفارت انگلیس در ایران نه از طرف مسئولان بلکه از سوی خبرگزاری خارجی منعکس شود.

وی افزود: دولت باید اینگونه موارد را ابتدا با مردم خود در میان بگذارد و ما از دولت به خاطر مخفی کاری چنین موضوعی گله داریم.

اورکی بازگشایی سفارت را یک اقدام معمولی دانست و گفت: اما روندی که دولت برای بازگشایی سفارت انگلیس دارد مقداری تعجب آور است. مگر می‌خواهد چه اتفاقی بیفتد که دولت اینقدر مخفی کاری انجام می‌دهد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه اذهان مردم ایران پر از مستندات و خاطرات بد از دولت انگلیس است، گفت: اقدامات خصمانه و وحشیانه روباه پیر علیه ملت ایران فراموش شدنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه ما تغییری در سیاست ها و مواضع انگلیس نسبت به جمهوری اسلامی نمی‌بینیم، گفت: دولت باید پاسخگو باشد که آیا تغییری در مواضع انگلیس رخ داده که اقدام به بازگشایی سفارت این کشور در ایران کرده است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران در پایان پیرامون مذاکرات هسته‌ای و برجام گفت: مجلس ما وظیفه دارد بررسی برجام را در دستور کار خود قرار دهد و منتظر ارائه لایحه از سوی دولت نباشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه ستاد انتخابات کشور در رابطه با زمان اتمام تبلیغات
نظر متفاوت پرسپولیسی‌ها برای بازگشت بیرانوند
مربی خارجی استقلال به زودی معرفی می‌شود؟
تعداد بازداشتی های فساد در فوتبال به ۸ نفر رسید
مهم‌ترین مشکل چمن ورزشگاه تختی چیست؟
شاخص بورس تهران ۲۰ هزار واحد رشد کرد
افزایش ۱۷ درصدی درآمد پایدار بودجه در دولت سیزدهم
افزایش ۱۳.۷ درصد‌ی ‌سرمایه‌گذاری و رشد ۵ درصدی اقتصادی در دولت شهیدجمهور‌
تفاهم‌نامه گازی ایران و روسیه‌ امضا شد
امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است
وزیر ارشاد: مراسم چهلم شهید رئیسی فردا با سخنرانی «نصرالله» برگزار می‌شود
وزیر نفت: صادرات نفت کشور در شرایط تحریم ۲.۵ برابر شد
توضیحات مرتضوی درباره واریزی به حساب بازنشستگان
چرا مشارکت حداکثری در انتخابات مهم است؟
اجتماع حامیان سعید جلیلی در شیراز
مخبر: ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در جریان است
زاکانی در دانشگاه تهران: قراردادهای نفتی و گازی که در زمان دولت اصلاحات بستند، فاجعه است
علی باقری: شهید رئیسی مسیر خنثی‌سازی تحریم ها و مذاکرات را دنبال کرد
افتتاح ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی در سراسر کشور
حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان
لاریجانی: پزشکیان توانمندی اداره دولت را ندارد +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top