تاریخ انتشار: 18 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1778

بازداشت عاطفه امام دروغ بود

تذکر این نکته ضروری است که این یادداشت تنها درباره جریان بازداشت عاطفه نوری است و به معنای تایید همه بازداشت‌ها، نوع رفتار ماموران و سایر قضایا نیست و باید این موضوعات در جای خود بررسی شود.

خبرنامه دانشجویان ایران:می‌گفت از دیروز تا حالا فقط مقداری آب دادند بخورد؛ یک دفعه آب یخ رویش می‌ریزند. در یک اتاق کوچک نگه‌اش

احمد نجمی، نویسنده وبلاگ درتازه‌ترین به روز رسانی و‌بلاگ خود مطلبی را با عنوان "دروغ ممنوع!حتی برای شما " منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش در بخشی از این مطلب آمده است:
روز گذشته با دیدن خبر بازداشت " عاطفه امام " و پس از آن روایت مادرش از زمان دستگیری و وقایع 28 ساعت بازداشت او، متوجه نکات جالبی از این ماجرا شدم که به صورت خلاصه می‌نویسم.

تذکر این نکته ضروری است که این یادداشت تنها درباره جریان بازداشت عاطفه نوری است و به معنای تایید همه بازداشت‌ها، نوع رفتار ماموران و سایر قضایا نیست و باید این موضوعات در جای خود بررسی شود.

مادر عاطفه در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی می‌گوید: " ساعت بیست امشب نگران عاطفه شدم و با او تماس گرفتم که پاسخ نداد.پیامک زدم که نگرانت هستم.بعد از چند دقیقه جواب داد:امشب نمی توانم به خانه بیایم و بعد از چند دقیقه تماس گرفت که امروز عصر چند نفر من را در خیابان طالقانی بازداشت کردند و نمی‌دانم چه کسی هستند، اما یکی از آنها همانی‌است که پدرم را بازداشت کرده‌است. "
مادر عاطفه در گفت‌و‌گو با سایت کلمه هم گفته‌است: " صبح ساعت 11 دوباره تماس گرفت و گفت که خیلی تحت فشار هست و از او می خواهند به ارتباط نامشروع با یکسری از افراد سیاسی که هم اکنون درون زندان هستند اعتراف کند. - می‌گفت از دیروز تا حالا فقط مقداری آب دادند بخورد. یک دفعه آب یخ رویش می ریزند. در یک اتاق کوچک نگه اش می دارند که مجبور است خودش را درون آن مچاله کند. یک گربه را هم در این اتاق کوچک گذاشته اند. - می گفت که اطراف شهر ری هست که برای تلفن زدن بیرونش می آورند تا با تلفن عمومی زنگ بزند اما اطلاع دقیق از محل نگهداری‌اش نداشت. "

با نگاهی دقیق به این اظهارات می‌توان چند نتیجه گرفت:
- این فرد بازداشت شده در حرکتی عجیب با موبایل خود در کنار ماموران بازداشتی پاسخ پیامک مادرش را می‌دهد!

- این دختر 19 ساله در اقدامی شگفت‌انگیز در تاریخ بازداشت‌های سیاسی توانسته‌است در کنار مامور و بازجو از شکنجه و تهدید برای اعتراف به ارتباط نامشروع خبر دهد!

- وی در کمتر از 28 ساعت سه بار با مادرش تماس گرفته است

- برای اولین بار در تاریخ تماس تلفنی بازداشت‌شدگان، عاطفه امام از تلفن همگانی با مادرش تماس گرفته‌است!

با توجه به نتیجه‌گیریهای فوق این نکات هم قابل توجه است:
1- هرکسی که در طی دو ماه اخیر اخبار بازداشت‌ها را پی‌گیری کرده باشد به خوبی می‌داند که روند اعتراف‌گیری آن‌هم این اعتراف حساس و خاص ( ارتباط نامشروع با برخی از سران اصلاحات که در بازداشت هستند) در طی یک شب محقق نمی‌شود و بازجوها به قدری باحوصله هستند که دو‌هفته مخ‌زنی برای تخلیه اطلاعاتی و ایجاد تحول روانی کمترین زمان ممکن است.چگونه ماموران در طی کمتر از یک روز این پروژه را اجرا و سپس ناامید شده‌اند؟

2- تاکنون سابقه نداشته است که یک متهم در کنار ماموران با خانه تماس گرفته و از شکنجه، وضعیت وخیم و فشارهای روانی خبر دهد.اگر چنین بود بازداشت‌شدگان قدرتری که خود سابقه اطلاعاتی داشتند چنین کاری را انجام می‌دادند.

- تلفن‌های همه مراکز امنیتی قفل شده و شماره تلفن در گوشی طرف مقابل نمایش داده نمی‌شود و به راحتی می‌توان با همه‌جا تماس گرفت، در حالی که به گفته مادر عاطفه او از تلفن عمومی تماس گرفته و ماموران او را برای تماس تلفنی از بازداشت‌گاه خارج می‌کرده‌اند!!!

متاسفانه باید گفت نمایشی بودن این حرکت بر هر فرد هوشمندی مشخص است، و البته جای شگفتی دارد که رسانه مدعی اعتبار همچون بی‌بی‌سی بدون توجه به چنین شواهدی اقدام به انتشار خبر بازداشت عاطفه امام و مصاحبه با مادرش می‌کند.

اگرچه دوستان عاطفه امروز در تماس‌های مختلف با رسانه‌ها بر روحیه ماجراجویانه و سابقه چنین بازداشت‌های چندساعته! عاطفه در دو ماه اخیر آن‌هم توسط مراکزی که هیچ‌گاه مشخص نشد خبر داده‌اند، اما گفته‌های ضدو نقیض مادر برای اثبات دروغ بودن ماجرا کفایت می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به بزرگراه کلانتری مشهد
عضویت سازمان ملی استاندارد در (ILAC) پس از ۳ دهه
آمادگی ایران برای همکاری‌های همه‌جانبه در حوزه فناوری هسته‌ای
روسیه: ۱۱۴۰ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
رایزنی وزیر خارجه ترکیه با «اسماعیل هنیه» درباره مذاکرات آتش‌بس
آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده مشهد + فیلم
تمرین پرسپولیس با ۲ غایب برگزار شد
جشن بزرگ امام رضایی ها از قاب شبکه تهران
رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان فلسطین
نمایشگاه کتاب در ۷ روز ۳۱۲ میلیارد تومان فروش داشت
دعوت عربستان از قاریان ایرانی و اعزام نماینده کشورمان به مسابقات قرآن ترکیه
ساخت دستگاه در جهاددانشگاهی شریف با شعار سال کلید خورد
در جلسه کمیسیون اصل نود و وزیر بهداشت چه گذشت؟
رهبر انقلاب نفیا و اثباتا دربارۀ تعطیلی شنبه‌ها نظری نداده‌اند
چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید؟
شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید
نخست‌وزیر اسلواکی کیست و چه دیدگاه‌هایی دارد؟
ایران سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی را محکوم کرد
اهتمام ویژه چین برای تعمیق و توسعه همه جانبه روابط با ایران
وزیر جنگ اسبق اسرائیل: سنوار در تونل‌‌ها، جنگ را بهتر از نتانیاهو مدیریت می‌کند
پیش‌بینی اوپک در مورد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top