تاریخ انتشار: شنبه 1394/06/14 - 11:46
کد خبر: 177886

مسئول بسیج دانشگاه شاهد: تصویب برجام فقط در گرو رفع تحریم‌ها است

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در گفتگو با «نسیم» گفت: اثر جواب ندادن تهدیدات آمریکایی‌ها ذلیل کردن ملت ایران در چشم ملت‌های منطقه است/ بی‌تفاوتی در برابر تهدیدات، آرمان ما را به شجاعت برای پاسخ به آنها تقلیل می‌دهد

سهیل کیارش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: این که اخیرا رهبری در دیدار با خبرگان بحث تحریم را مطرح می کنند همان تأکید بر خطوط قرمز است و واقعاً مجلس اگر احساس می‌کند این به عنوان حداقل منافع ملت در مذاکرات تأمین نمی‌شود نباید تصویب کند و به نظر می‌آید این مهمترین پیام رهبر انقلاب در دیدار اخیر است.

وی ضمن منوط دانستن تصویب برجام بر رفع تحریم ها خاطرنشان کرد: رهبری در مورد تحریم‌ها مهمترین خط قرمز را رفع آنها دانستند و مذاکرات را فقط به دلیل تلاش برای رفع تحریم‌ها تلقی کردند و تأکید دارند که اگر بخش تحریم محقق نمی‌شود تصویب برجام بی‌معنی است؛ بنابراین تصویب فقط در گرو رفع تحریم‌ها است.

این فعال دانشجویی در زمینه نقش دولت و مجلس در این برهه زمانی اظهار تصریح کرد: با توجه به موضع صفر تا صدی که وزارت خارجه نسبت به برجام دارد که به معنای رد کل برجام یا تأیید کل آن است کار ازنظر دولت تمام شده و نمی‌تواند تغییر ایجاد کند هر چند که به نظر ما و تأکید نمایندگان مجلس، اگر قابلیت اصلاح وجود داشته باشد می‌شود به نحوی که کلیت برجام تغییر نکند و منافع تأمین شود اصلاح انجام شود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در همین زمینه افزود: دولت ظاهراً اصلاح احتمالی مجلس را قبول نخواهد کرد ولی به نظرمی‌آید اگر دولت بخواهد بر رد یا تأیید پافشاری کند باید برجام توسط مجلس رد شود مگر اینکه مجلس بخواهد از خط قرمز رهبری کوتاه بیاید.

کیارش در مورد اثرات عدم پاسخ قاطع به اظهارات تهدید آمیز مقامات غربی در قبال ایران اظهار داشت: مهمترین اثر جواب ندادن تهدیدات آمریکایی‌ها ذلیل کردن ملت انقلابی ایران در چشم ملت‌های انقلابی منطقه است و این درموقعی است که ملت‌های انقلابی منطقه برای مبارزه با استکبار اوج‌گیری می‌کنند.

وی در همین زمینه افزود: وقتی این ملت ها می‌بینند که بعد از گذشت 36 سال پاسخگویی ملت ایران به تهدیدات آمریکایی‌ها امروز این تهدیدات سنگین‌تر می‌ شود و ایران جوابی نمی‌دهد، باعث خوار کردن ملت ایران در چشم مردم منطقه و به تبعش تضعیف جریان مقاومت در منطقه خواهد شد؛ این مهمترین دلیلی است که رهبری تأکید دارند که حتماً جواب داده شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در مورد تبعات ثانویه این عدم پاسخگویی به اظهارات مقامات غربی گفت: این که رهبری می فرمایند صحبت طرف مقابل تثبیت خواهد شد به این دلیل است که مسئولین کشور با تهدیدات آمریکایی‌ها آداپته می‌شوند و این یعنی بعد از مدتی دیگر برایشان اتفاق جدیدی نیست و آمریکایی‌ها هفته‌ای چند مرتبه بلکه روزی چند مرتبه مسئولین آمریکایی ایران را تهدید به حمله نظامی گزینه‌های روی میز می کنند.

کیارش در زمینه خطر تثبیت مواضع غربی ها در تهدیداتشان خاطرنشان کرد: بعد از مدتی این رویه برایشان عادی می‌شود و ما وارد فاز جدیدی می‌شویم که آن وقت آرمان ما به جای مبارزه با استکبار  تبدیل به این می‌شود که یک زمانی شجاعت داشته باشیم که یکی از تهدیدات را جواب بدهیم این تثبیت شدن به این معنا است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مبادله ۲۳۸ میلیارد تومان برق در بورس انرژی
۹ مسئول دیگر در ستاد سعید جلیلی منصوب شدند
مخبر با حمید نوری دیدار کرد
آیت الله «مکارم شیرازی» به بیمارستان منتقل شدند
پخت ۵۰ هزار پرس غذای نذری طی روز عید غدیر در دره شهر
اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)
حجت الاسلام حاج علی اکبری: مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
اراده ایران برای کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها
یک نظامی اسرائیلی دیگر پس از بازگشت از جنگ غزه خودکشی کرد
زاکانی: شفافیت اصل اول بازار سرمایه است
اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top