تاریخ انتشار: جمعه 1394/06/20 - 13:59
کد خبر: 178555

معرفی ۱۳ افزونه کاربردی مرورگر گوگل کروم

معرفی ۱۳ افزونه کاربردی مرورگر گوگل کروم

افزونه‌های فراوانی که برای مرورگری مثل کروم عرضه شده، کاربرد آن را از یک ابزار مخصوص گشت و گذار در دنیای اینترنت فراتر برده است. قصد داریم ۱۳ افزونه‌ی برتر کروم را به انتخاب کاربران وب سایت makeuseof به شما معرفی کنیم. ۱۳ افزونه‌ای که مطمئناً می‌توانند کارایی شما را به سطح بالاتری ارتقاء دهند و لذت استفاده از مرورگر کروم را دوچندان کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: افزونه‌های فراوانی که برای مرورگری مثل کروم عرضه شده، کاربرد آن را از یک ابزار مخصوص گشت و گذار در دنیای اینترنت فراتر برده است. قصد داریم ۱۳ افزونه‌ی برتر کروم را به انتخاب کاربران وب سایت makeuseof به شما معرفی کنیم. ۱۳ افزونه‌ای که مطمئناً  می‌توانند کارایی شما را به سطح بالاتری ارتقاء دهند و لذت استفاده از مرورگر کروم را دوچندان کنند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ افزونه‌ها می‌توانند کارایی‌های برنامه‌ی اصلی را گسترش و بازدهی کاربر را افزایش دهند. افزونه‌های کروم نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در ادامه به بررسی ۱۳ مورد از محبوب‌ترین افزونه‌های مرورگر کروم خواهیم پرداخت.

Dayboard
Dayboard سربرگ جدید در مرورگر شما را به یک لیست وظایف تبدیل می‌کند. این افزونه یک فهرست کارها یا Todo list است که به شما اجازه‌ی تمرکز بر روی پنج مورد در طول روز را می‌دهد. روز خود را با نوشتن مهم‌ترین وظایفی که بایستی تا پایان روز به سرانجام برسانید، شروع کنید. هر بار که یک تب جدید در مرورگر باز می‌کنید این لیست وظایف را با اولویت‌بندی که تعیین کرده‌اید، به شما نشان خواهد داد تا به جای گشت و گذار در سایت‌هایی که تمرکزتان بر روی کارها را از بین می‌برند، به فکر انجام کارهای کامل نشده بیفتید. با این افزونه می‌توانید بر روی مهم‌ترین کارهای روز تمرکز کنید!

همه‌ی ما اگر روز خود را بدون انجام دادن کارهایی که باید انجام دهیم، به پایان برسانیم، احساس گناه می‌کنیم؛ ولی همین که لیست مشخصی از کارهایی که اولویت بالاتری دارند را مدام جلو چشم خود ببینیم، احتمال این که در پایان روز کاری آن‌ها را به سرانجام برسانیم بیشتر می‌شود. Dayboard دقیقاً  همین کار را انجام می‌دهد و به احتمال زیاد استفاده از آن برای شما و کارایی‌تان مثمر ثمر خواهد بود.

این افزونه‌ی بی‌نهایت ساده و کاربردی، همواره گزارشی از ۱۴ روز آخر عملکرد کاربر را به نمایش می‌گذارد. همین ویژگی جالب به شما امکان می‌دهد تا دورنمایی از سطح بازدهی در طول هفته داشته و در صورت نیاز به تغییر سبک و روش کار خود اقدام کنید. البته این برنامه هیچگونه تنظیمات اضافه‌تری در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد، اما توسعه‌دهندگان وعده‌ی آن را داده‌اند. باید دید که چه تنظیماتی مد نظر توسعه‌دهندگان این افزونه است و آیا سادگی استفاده از آن در آینده نیز حفظ خواهد شد یا خیر.

امتیاز کاربران: ۴/۵۲ از ۵

در میان نظرات مختلفِ  کاربران، به این موضوع که این افزونه به اولویت‌بندی و انجام مؤثر کارهای مهم روزانه کمک شایانی کرده، بارها اشاره شده است. به یادآوری وظایف با باز کردن هرسربرگ جدید در مرورگر، در عمل نیز باعث بهبود کارایی افراد شده است. این ویژگی برای افرادی که به راحتی توسط وب‌سایت‌های مختلف مانند فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس و غیره از انجام وظایف خود غافل می‌شدند واقعاً  مثمر ثمر بوده است. پاسخگویی توسعه‌دهندگان این افزونه نیز مزید بر علت شده تا کاربران هر چه بیشتر از این برنامه راضی باشند. در نهایت، سادگی استفاده از برنامه در کنار کاربردی بودن آن امتیاز بالای ۴/۵۲ را برای این افزونه به ارمغان آورده است.

StayFocusd
پشت کامپیوتر می‌نشینید و قسم می‌خورید که این بار به کارتان می‌چسبید. ولی اوضاع جور دیگری رقم می‌خورد؛ استاتوس یکی از دوستان در فیس‌بوک به روز شده، شخصی دیگر عکس جدیدی در اینستاگرام گذاشته، فید یک وب‌سایت به روی فیدخوانتان آمده، یا دوستی که حوصله‌ش سر رفته به فکر گپ زدن با شما در هنگ‌اوت می‌افتد.

در نهایت این شما می‌مانید و کارهای که باید انجام دهید، ولی تاکنون وقت نکرده‌اید. تقصیر آن را گردن وب‌سایت‌هایی به قول معروف حواس‌پرت‌کنی مثل توییتر، فیس‌بوک و … می‌اندازید. ولی راه چاره چیست؟ StayFocusd یک افزونه برای بهره‌وری حداکثری است که می‌تواند مشکل شما را حل کند. این افزونه با محدود کردن مدت زمانی که می‌توانید در وب‌سایت‌های وقت پُرکن، هدر دهید شما را به اجبار به سمت انجام کارهایتان هُل می‌دهد. هنگامی که زمانِ تعیین شده برای هر سایت به پایان رسید، دسترسی شما به آن‌ها مسدود می‌شود تا روز بعد فرا برسد.

این برنامه به شدت قابل پیکربندی است. شما می‌توانید دسترسی به تمامی وب‌سایت‌ها را بعد از به پایان رسیدن زمان مد نظر، مسدود کنید یا این محدودیت را به یک یا چند سایت یا ساب‌دامین تقلیل دهید. تنظیمات StayFocusd گزینه‌های زیادی را برای پیکربندی این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد.

امتیاز کاربران: ۴/۶ از۵

کاربری که از عدم توانایی تمرکز بر روی کارها رنج می‌برد، اذعان داشته که این برنامه برای کسانی که مرورگر کروم، برنامه‌ی اصلی آن‌ها برای مرور وب است بسیار مفید واقع خواهد شد. کاربر دیگری از قابلیت‌های زیاد این برنامه ابراز خرسندی نموده و به این موضوع اشاره کرده که حتی اگر شما با مشکل تمرکز مواجه نیستید، این برنامه می‌تواند با ردگیری فعالیت‌های شما، زمانی که در یک وب‌سایت می‌گذرانید را به دست آورید.

در کمال تعجب خواهید دید زمان بسیار بیشتری را نسبت به چیزی که فکرش را می‌کردید در سایت‌های محبوبتان هدر می‌دهید و همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا یک نگاه واقع‌بینانه به وضعیت و زمانی که در اختیار دارید، کنید و از وقت خود بهتر استفاده کنید. کاربران این برنامه را به شدت به همه توصیه کرده‌اند. آن‌ها به صورت پی در‌ پی به این موضوع اعتراف کرده‌اند که با این برنامه نسبت به زمان زیادی که تلف می‌کرده‌اند، آگاه شده‌اند.

بسیاری از آن به عنوان افزونه‌ای که زندگی‌تان را نجات می‌دهد یاد کرده‌اند. در نهایت محبوبیت بالای این برنامه را می‌توان ثمره‌ی تأثیر شگفت‌انگیزی که بر روی بازده کاربران می‌گذارد دانست. StayFocusd فقط برای کاربرانی که از مشکل عدم تمرکز بر روی کارها رنج می‌برند مفید نیست؛ بلکه این برنامه برای طیف وسیعی از کاربرانی که روزانه ساعت‌های زیادی را در اینترنت سپری می‌کنند می‌تواند مفید واقع شود.

Auto Text Expander
بسیار محتمل است که در حین تایپ یک آدرس ایمیل طولانی، حرفی جابجا شود و ایمیل را به اشتباه برای شخص دیگری بفرستید. امکان بروز خطا در تایپ کردن ایمیل یا عبارت‌های طولانی به کنار، خود ضربه زدن‌های مکرر به کیبورد گاهی انسان را خسته می‌کند. به نظر شما راه چاره چیست؟ توسعه‌دهندگان برنامه‌ی Auto Text Expander به خوبی از این معضل آگاه هستند و سعی کرده‌اند افزونه‌ای برای کروم ارائه کنند تا پاسخ مناسبی برای حل این مشکل باشد.

این افزونه‌ی رایگان، اسکریپت‌هایی ابتدایی از جاوا اسکریپت به صفحات شما اضافه می‌کند و به محض این که کلمات تایپ شده با یکی از میانبرهای ایجاد شده در برنامه همخوانی پیدا کرد، کار خود را انجام می‌دهد. به عنوان مثال شما به برنامه می‌فهمانید که کلمه «ایمیل» را با email@example.com عوض کند. در ادامه در هر صفحه‌ای از مرورگر چنانچه کلمه‌ی ایمیل را تایپ کردید، این عبارت حذف شده و email@example.com به جای آن نمایش داده می‌شود. البته بازه‌ی محدودی برای تایپ کردن در اختیار دارید که آن هم از طریق صفحه‌ی تنظیمات این افزونه قابل تغییر است. کار کرد این بازه زمانی به این صورت است که چنانچه تایپ کردن کلمه میان‌بر(در اینجا کلمه‌ی «ایمیل») بیش از آن بازه‌ی زمانی طول بکشد، دیگر کلمه به عبارت مورد نظر شما تبدیل نمی‌شود.

Auto Text Expander برنامه‌ای مفید برای صرفه‌جویی در تعداد کلیدهایی که فشار می‌دهد.

از ویژگی‌های این برنامه به قابلیت پشتیبان‌گیری از میان‌بر‌های اضافه شده می‌توان اشاره کرد. برای استفاده از این قابلیت باید در کروم وارد (Sign in) شده باشید. در خصوص حریم خصوصی لازم است اضافه کنیم که شورتکات‌های ساخته شده توسط شما بر روی سیستم باقی می‌ماند و برای هیچ کسی فرستاده نمی‌شود. کد‌های این افزونه در گیت‌هاب به این آدرس (https://github.com/carlinyuen/ChromeAutoTextExpander) در دسترس همگان برای بررسی قرار گرفته که می‌توانید مشاهده کنید. همچنین شما می‌توانید به توسعه‌دهندگان این برنامه با اهدا کد از طریق گیت‌هاب کمک کنید تا توسعه‌ی این افزونه هرچه سریع‌تر پیش برود. صفحه‌ی تنظیمات Auto Text Expander به شما کمک می‌کند تا شورت‌کات‌های مد نظر خود را به سادگی به برنامه اضافه کنید.

امتیاز کاربران: ۳/۹۵ از ۵

برخی از کاربران از عدم کارایی درست برنامه در برخی اوقات گله‌مند بوده‌اند؛ با این وجود ما در حین کار با برنامه به هیچ مشکلی بر نخوردیم. دیگر کاربران هم از زمان زیادی که این برنامه برایشان می‌خرد و باعث صرفه‌جویی در وقتشان می‌شود، بسیار خرسند بودند. همانطور که از امتیاز پایین‌تر از ۴ این برنامه استنباط می‌شود، مشکلات کوچکی گریبان‌گیر این افزونه است. ولی باید توجه داشته باشید که توسعه‌ی این افزونه با جدیت و به صورت فعالانه صورت می‌پذیرد؛ در نتیجه به زودی شاهد بهبود عملکرد آن و رفع مشکلاتش خواهیم بود. خبر خوش برای فارسی‌زبانان این است که این افزونه مشکلی با زبان فارسی و نویسه‌های آن ندارد و به خوبی کار می‌کند. ظاهر صفحه‌ی تنظیمات آن بسیار ساده و ابتدایی است و این امر گرچه جلوه‌ی خوبی به افزونه نداده ولی استفاده از آن را بسیار آسان کرده و نیازی به باز کردن مکرر این صفحه احساس نمی‌شود.

Save to Pocket
شاید در حال مرور وب، به مقاله یا ویدیو یا صفحه‌ای برخورد کنید که اکنون فرصت مطالعه یا مشاهده‌ی آن را ندارید. به نظر شما آسان‌ترین راه برای ذخیره‌ی آدرس صفحه‌ی آن چیست؟ گذاشتن آدرس در جیبتان؟ درست است! Pocket یک سرویس بوک‌مارک ایده‌آل برای همین کار است.

به راحتیِ یک کلیک با Save to Pocket صفحه را ذخیره کنید.

شما به راحتیِ   یک اشاره می‌توانید هر صفحه‌ای را در مرورگر کروم ذخیره کنید؛ این اشاره می‌تواند از طریق نوار ابزار یا میانبر صفحه‌کلید انجام شود. همچنین Pocket شما را قادر می‌سازد تا به ذخیره‌ی لینک‌های یک صفحه، بدون باز کردنشان، بپردازید. این افزونه رابطه‌ی خوبی با برنامه‌هایی نظیر توییتر، فلیپ‌بورد، پالس و… دارد و از طریق آن به راحتی می‌توانید در برنامه‌های ذکر شده نیز به ذخیره‌ی لینک بپردازید.

از ویژگی‌های جالب این افزونه همسان‌سازی اطلاعات موجود بر روی تلفن همراه، تبلت، و یا کامپیوتر است، تا در هر جایی با هر دستگاهی، به صفحات مورد علاقه یا صفحاتی که در لیست مطالعه گذاشته‌اید دسترسی داشته باشید. کاربرد پایه‌ای این نرم‌افزار کاملاً رایگان است و امکانات خاصی نیز برای افرادی که مایل به ارتقاء هستند در نظر گرفته شده است. Save to Pocket با قابلیت همسان‌سازی، تجربه‌ی خوبی برای کسانی که از دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند را رقم خواهد زد.

امتیاز کاربران: ۴/۲۷ از ۵

استفاده کننده‌گان این افزونه، از ظاهر زیبا و همچنین کارایی آن بسیار خرسند بوده‌اند. ویژگی همسان‌سازی بین دستگاه‌های مختلف همانگونه که انتظار می‌رود بسیار مفید واقع شده است. این که تمامی لینک‌های مفید را در یک سرویس واحد با رابطی مرتب داشته باشیم و از طریق هر وسیله‌ای به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم رضایت کاربران از این سرویس را به همراه داشته است. تعدادی از کاربران نسخه‌ی فایرفاکس این افزونه را بسیار کاراتر ارزیابی کرده‌اند؛ چرا که امکانات بیشتری را در اختیارشان قرار می‌دهد. اگر چه در تیزر تبلیغاتی این برنامه به قابلیت استفاده آفلاین اشاره شده، ولی این قابلیت کاربرد چندانی نداشته و به شهادت برخی از کاربران شما برای باز کردن لینک‌ها به یک اتصال اینترنتی نیاز خواهید داشت.

OneTab
اگر کار شما به ابزار مبتنی بر وب پیوند خورده، احتمالاً  اغلب اوقات تعداد زیادی سربرگ باز شده در مرورگر خود دارید. ولی تک‌تک این سربرگ‌ها فضایی از حافظه‌ی اصلی دستگاه شما می‌گیرند و باعث کند شدن سیستم می‌شوند. از طرفی ظاهر به هم ریخته‌ای را در نوار بالایی مرورگر ایجاد می‌کنند. OneTab سعی نموده تا برای حل این مشکل چاره‌ای بیاندیشد. بعد از نصب این افزونه، یک آیکن در نوار منوها ظاهر می‌شود. زمانی که بر روی این آیکن کلیک می‌کنید، تمامی سربرگ‌های شما بسته شده و به یک لیست مرتب تبدیل می‌شوند.

شما در هر زمانی که مایل بودید، هر کدام از سربرگ‌ها را می‌توانید فراخوانی کنید. با بسته شدن سربرگ‌ها مقدار زیادی از فضای حافظه‌ی اصلی شما آزاد شده و با سرعت بیشتری می‌توانید به ادامه‌ی کار خود بپردازید، چرا که هم به پردازنده‌ی مرکزی خود استراحت داده‌اید و هم بار بزرگی از دوش حافظه‌ی اصلی برداشته‌اید. OneTab با بستن سربرگ‌ها به خالی شدن حافظه و افزایش سرعت سیستم کمک شایانی می‌کند.

از نقطه نظر حریم خصوصی این برنامه به کاربران خود اطمینان می‌دهد که هیچ گونه اطلاعاتی از آن‌ها به هیچ شخص یا ارگانی ارسال نمی‌شود. سربرگ‌ها تحت هیچ شرایطی به اشتراک گذاشته نمی‌شوند؛ مگر این که شما، شخصاً برای هم‌رسان کردن آن‌ها از گزینه‌ی Share as a web page استفاده کنید.

یک ویژگی جالب برای این برنامه می‌تواند امکان همسان‌سازی ابری آن بین دستگاه‌های مختلف باشد. در مارس ۲۰۱۵ توسعه‌دهندگان این برنامه وعده‌ی این قابلیت را داده‌اند و امکان دارد که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد این ویژگی باشیم.

امتیاز کاربران: ۴/۷۴ از ۵

روش کار برنامه همانگونه که شرح داده شد بسیار ساده است و شاید همین سادگی دلیل جذابیت بیش از حد آن در بین کاربران بوده است. استفاده کننده‌گان این افزونه، آن را برای کسانی که با سربرگ‌های زیاد سر و کار داده‌اند ضروری دانسته‌اند. برخی کاربران پا را فراتر گذاشته و ادعا کرده‌اند که این افزونه زندگی شما را تغییر خواهد داد. کاربری که از یک کامپیوتر قدیمی استفاده می‌کند، OneTab را بسیار ساده و در عین حال کارا دانسته و اذعان داشته که این برنامه کمک زیادی به او کرده است.

قابلیت هم‌رسان کردن به عنوان صفحه‌ی وب یک ویژگی کاربردی است که می‌تواند استفاده‌های مختلفی داشته باشد؛ به عنوان مثال برخی از کاربران برای ذخیره‌ی صفحاتی که تمایل به مطالعه یا مشاهده‌ی آن‌ها در آینده دارند از این قابلیت استفاده می‌کنند و برخی دیگر برای به اشتراک گذاری سربرگ‌ها؛ اینجاست که مشخص می‌شود چرا این برنامه محبوبیت بالایی بین کاربران دارد. استفاده‌ی ساده و رابط کاربردی آن می‌تواند هر کاربری را به نصب این افزونه متقاعد کند.

Clearly
در حال مطالعه‌ی مقاله‌ای روی یک صفحه‌ی وب هستید که دائم عناصر موجود در صفحه، به خصوص موارد تبلیغاتی که وب‌سایت می‌خواهد به زور در ذهنتان وارد کند، تمرکز شما بر روی متن را از بین می‌برد. راه چاره چیست؟ Clearly!

Clearly محصولی از Evernote است و همانگونه که انتظار می‌رود تعامل خوبی با آن دارد. تنها با یک کلیک، Clearly پست یا مقاله را برای خواندن مرتب و تمام عناصری را که تجربه‌ی خواندن مقاله را با مشکل مواجه می‌کند از صفحه حذف می‌نماید. به وسیله‌ی این افزونه حتی می‌توانید چند مقاله را در یک صفحه مطالعه کنید. قابلیت اتصال Clearly به Evernote برای برگزیدن و همسان‌سازی مقاله‌ها با هر کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت، کارایی این برنامه را دو چندان کرده است. شما توسط آن می‌توانید قسمتی از متن را برجسته نمایید تا در آینده با دقت بیشتری مطالعه کنید. قسمت جالب ماجرا اینجاست که این قسمت‌ها به صورت خودکار در Evernote نیز بروز می‌شوند.

از طریق نوار کناری در این افزونه می‌توانید بنا به سلیقه‌ی خود، ترجیحات را تغییر دهید.

این افزونه قابلیت پیکربندی مناسبی را دارد. می‌توانید حالت‌های مختلف برای نمایش متن را انتخاب کنید و از میانبرهای شخصی برای دسترسی سریع و بالا بردن بازده کمک بگیرید.

این افزونه با زبان فارسی و نوشته‌های راست به چپ به خوبی کار می‌کند. اگر با CSS آشنا باشید، می‌توانید حتی آن را مطابق با نیازهای خود شخصی‌سازی کنید. انتخاب اندازه و نوع فونت، رنگ پس زمینه و نوشته‌ها به شما تحمیل نمی‌شود و از طریق برگ تنظیمات، تمام موارد بالا به علاوه‌ی گزینه‌های اضافه‌تر را می‌توانید بنا به ترجیحات خود تغییر دهید. این برنامه یک تجربه‌ی دل‌نشین از مطالعه‌ی مقاله‌ها در سطح وب را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

صفحه‌ی تنظیمات این اکستنشن شما را قادر می‌سازد تا بنا به نیاز خود تغییراتی در نوع و اندازه‌ی فونت و موارد دیگر اعمال کنید.

امتیاز کاربران: ۴/۶۳ از ۵

برخی کاربران از مشکلات مربوط به CSS گله داشته‌اند و عنوان کرده‌اند که این افزونه تجربه‌ی خوبی را برای آن‌ها رقم نزده است. کاربری آن را مناسب چشمان ضعیف و خسته‌ای که دائم تحت‌تأثیر عناصر به درد نخور وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرد دانسته است. چند کاربر نیز به خاطر اجبار برنامه برای ورود به حساب Evernote امتیاز بسیار پایینی به افزونه داده‌اند.

کاربری از سنگین و کند بودن برنامه گله‌مند بوده، در حالی که این مورد در تجربه‌ی شخصی ما به هیچ وجه مشاهده نشد. اکثر کاربران این افزونه را توصیه کرده‌اند و با وجود گله‌مندی‌هایی که از برنامه وجود دارد امتیاز بالایی به آن داده‌اند. در هر صورت ممکن است با توجه به سیستمی که قرار است این برنامه بر روی آن نصب شود بازده و نوع عملکرد افزونه متفاوت باشد.

Note Board
یک تابلو اعلانات که بتوان وظایف و ایده‌های خود را بر روی آن سنجاق کرد، مزیت‌های خاص خود را دارد. در کنار اینکه ایده‌ها را فراموش نمی‌کنید، می‌توانید در طول زمان آن‌ها را پرورش دهید و کامل کنید. حالا فکرش را کنید که این تابلو را بر روی صفحه‌ی کامپیوتر داشته باشید، حتماً  کاربردی خواهد بود.

Note Board یک تابلو اعلانات دیجیتالی است که در همه‌ی دستگاه‌ها در دسترس شما خواهد بود.

Note Board با همین هدف توسعه پیدا کرده است. این افزونه یک تخته‌ی اعلاناتِ   هوشمند را به کامپیوتر شما می‌آورد. به راحتی صفحات و نوشته‌ها را ذخیره کنید و حتی برای یادآوری آن‌ها زمانی را مشخص کنید. قابلیت بکش و رها کن، سرعت و سادگی کار با این افزونه را دو چندان کرده است. استفاده‌ی پایه‌ای از این اکستنشن نیاز به هیچ گونه اجازه‌ی دسترسی ندارد. ولی اگر بخواهید از قابلیت همسان‌سازی بهره ببرید اوضاع کمی فرق می‌کند. شما می‌توانید یادداشت‌ها را بین مرورگرها یا در اپلیکیشن موبایل همسان‌سازی کنید؛ برای این منظور نیز تنها ثبت نام در وب‌سایت www.noteboardapp.com کافیست.

می‌توانید یادداشت انجام داده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و از همه‌ مهم‌تر Note Board با زبان‌های راست به چپ هم مشکلی ندارد، در نتیجه شما فارسی‌زبان نیز می‌توانید از تمامی ویژگی‌های این اکستنشن بهره ببرید. این افزونه می‌تواند به عنوان یک سربرگ یا یک پنجره‌ی جدید باز شده و مورد استفاده قرار گیرد. کار با یادداشت‌ها در این برنامه به همین چند مورد کوتاه ختم نمی‌شود. آن را نصب کنید و در قابلیت‌های آن کاوش نمایید.

امتیاز کاربران: ۴/۶۸ از ۵

امیتاز بالای این برنامه نشان از رضایت تمام و کمال کاربران دارد. مفیدترین دیدگاه‌ها در خصوص این برنامه حاکی از عملکرد بدون کم و کاست آن است. کاربران، آن را برای سامان بخشیدن به افکار، ایده‌ها و ساخت یک لیست وظایف ساده، بی‌نظیر دانسته‌اند. همچنین ظاهر زیبای آن چشم بسیاری از کاربران را به خود خیره کرده است. امکان همسان‌سازی این افزونه، قدرت بی‌نظیری را به آن داده است. در نهایت کاربران آن را به عنوان افزونه‌ای که هر کسی باید داشته باشد، معرفی کرده‌اند.

ویرایشگر متن Quick Write
اگر سر و کار شما دائماً  با مرورگرتان است و هر از گاهی به خاطر یادداشت برداری بایستی برنامه‌ی جداگانه‌ای باز کنید، این افزونه‌ی بسیار سبک راه حل خوبی برای‌تان در چنته دارد. Quick Write یک ویرایشگر متن تمام صفحه را برای شما در یک سربرگ در مرورگرتان مهیا می‌کند. Quick Write به خوبی از زبان‌های راست به چپ پشتیبانی می‌کند.

تعیین جهت متن در این ویرایشگر از طریق تنظیمات قابل تغییر است، در نتیجه افزونه برای کاربران فارسی‌زبان هم کاربردی خواهد بود. قسمت تنظیماتِ   این اکستنشن، امکان تغییر رنگ پس زمینه، رنگ، نوع، و اندازه‌ی فونت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

امتیاز کاربران: ۴/۶ از ۵

این برنامه ساده‌تر از آن است که مسأله یا مشکلی برای کاربر ایجاد کند. تنها چند کاربر درخواست افزایش قابلیت‌های برنامه را داده‌اند. قابلیت‌هایی مانند امکان ویرایش فایل متنِ  موجود یا اضافه کردن صفحات مختلف.

Simple Pomodoro
پومودورو یک تکنیک ویژه مدیریت زمان است. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا زمان خود را به بازه‌های تعیین شده‌ای تقسیم کنید تا به حداکثر بهره‌وری برسید. فن پومودورو توسط فرانسیسکو سیریلو ابداع شده است. سیریلو متوجه شده بود بهترین بازه‌ی زمانی برای متمرکز بودن و کار کردن ۲۵ دقیقه است و بعد از آن لازم است که چند دقیقه‌ای استراحت کرده و مجدداً به انجام کار بپردازید. پومودورو یک تکنیک ساده ولی کاربردی است که می‌تواند بازده شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

این روش مدیریت زمان به دلایلی منحصر به فرد است. ۱) شما با زمان کار می‌کنید و نه در برابر زمان، ۲) دچار خستگی مفرط ناشی از کارهای پیوسته و پشت سر هم نخواهید شد، ۳) بر روی کار خود به خوبی متمرکز می‌مانید و ۴) تعادل خوبی بین کار و زندگی برقرار می‌کنید. Simple Pomodoro یک افزونه‌ است که با ارائه‌ی یک زمان‌سنج، پومودورو را به مرورگر کروم آورده است. کار کردن با آن بی‌نهایت ساده است.

Simple Pomodoro یک تایمر بسیار ساده را در نوار ابزار مرورگر برای شما فراهم می‌کند.

بر روی علامت گوجه در نوار ابزار کلیک کنید، سپس روی گزینه‌ی پومودورو بزنید. زمان‌سنج ۲۵ دقیقه به شما فرصت برای انجام فعالیت مورد نظر را می‌دهد. زمان‌های استراحت هم نسبت به ترجیح خودتان می‌تواند بین پنج، ده یا پانزده دقیقه انتخاب شود.

امتیاز کاربران: ۳/۷۴ از ۵

عملکرد این افزونه رضایت نسبی کاربران را به همراه داشته است. نداشتن قابلیت نمایش زنده‌ی زمان باقیمانده بر روی نوار ابزار یا صدای تیک‌تاک از جمله کمبودهای Simple Pomodoro از نقطه نظر کاربران بوده است. سادگی استفاده از این اکستنشن، توجه اکثر استفاده کنندگان را به این افزونه جلب کرده است، اما از طرفی نبود هیچگونه گزینه برای تنظیمات هم از کاربرپسندی آن به شدت کاسته است، به طوری که درصد زیادی از کاربران از عدم توانایی برای تغییر صدای زنگ آن گله‌مند بوده‌اند. هنگامی که زمان مشخص شده به پایان برسد یک اعلان بر روی دسکتاپ ظاهر می‌شود و شما را مطلع می‌سازد.

Sortd پوسته‌ی هوشمندی برای Gmail
سرویس ایمیل این روزها به یک باید برای همگان تبدیل شده، ولی رابط‌هایی که برای این سرویس‌ها ارائه می‌شوند لزوماً بهترین چیزی که می‌توانند باشد، نیستند. حتی در سرویس محبوبی مثل جیمیل، ایمیل‌ها ترتیب مناسبی که بتواند بازده‌ی کاری ما را تحت تاثیر قرار دهد، ندارند. بنابراین بهتر است با Sortd آشنا شوید.

سورتِد اولین پوسته‌ی هوشمند برای جیمیل است که تجربه‌ی شما در استفاده از این سرویس محبوب ایمیل را بهبود می‌بخشد. قابلیت‌های فراوانی که همراه این افزونه ارائه شده سطح کاربری جیمیل را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. به وسیله‌ی پیش‌نمایش ایمیل می‌توانید به سرعت نامه‌های دریافتی را بازبینی کنید. منوی بازشوی صندوق ورودی، دسترسی سریع به بخش‌های مختلف اینباکسِ     شما را فراهم می‌کند. به راحتی با ویژگی بکش و رها کن می‌توانید به ایمیل‌های خود سر و سامان داده یا الویت‌های آن‌ها را تغییر دهید. حتی می‌توانید عناوین نامربوط ایمیل‌های دریافتی را با دوبار کلیک کردن تغییر دهید، این ویژگی، کاربردهای گوناگونی می‌تواند داشته باشد، که برای مثال دسترسی راحت‌تری از طریق جستجو به آن‌ها خواهید داشت یا ایمیل‌هایی که نیاز به اقدام خاصی دارند را می‌توانید توسط این ویژگی مشخص کنید. سورتِد قابلیت‌های متعدد دیگری را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر قصد دارید که در کنار سرویس ایمیل از یک فهرست وظایف نیز بهره ببرید، سورتِد پاسخ خوبی به نیاز شما خواهد بود.

امتیاز کاربران: ۴/۰۴ از ۵

با وجود این که سورتد در ابتدای راه خود به سر می‌برد ولی به نظر می‌رسد که پختگی لازم برای استفاده روزمره را دارد. کاربران Trello بسیار این ظاهر جدید جیمیل را پسندیده‌اند. با این وجود تعداد کمی از کاربران از عمل‌کرد این برنامه رضایت نداشته و عنوان کرده‌اند کاری را که باید، انجام نمی‌دهد. به هر حال نظر مثبت کاربران به صورت محسوسی بر نظرات منفی آن‌ها می‌چربد و در کل قابلیت‌های اغوا کننده و فریبنده‌ای که این افزونه به جیمیل اضافه می‌کند را نمی‌توان نادیده گرفت.

Limitless
Limitless سربرگ جدید مرورگر شما را به یک داشبورد قدرتمند تبدیل می‌کند. از ویژگی‌های مختلفی که این افزونه برای شما به ارمغان می‌آورد، می‌توان به فهرست وظایف، ردگیری زمان سپری شده در وب‌سایت‌ها، اضافه کردن یادآور و مواردی از این دست اشاره کرد. در یک جمله آنچه برای سرعت بخشیدن و ارتقاء بازدهی لازم دارید را این افزونه به تنهایی ارائه می‌کند. Limitless سربرگ جدید در مرورگر شما را به یک داشبورد کاربردی تبدیل می‌کند.

این داشبورد به شما لیستی از وب‌سایت‌هایی که بیشترین تعداد بازدید را از آن‌ها داشته‌اید نمایش می‌دهد. همچنین جزئیات زمانی که در آن‌ها سپری کرده‌اید به شما کمک می‌کند تا زمان خود را بهتر مدیریت کنید. همراه این افزونه، یک برنامه‌ی کوچک برای یادداشت‌برداری نیز ارائه شده است. برگِ   تنظیمات آن، گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد ولی در عوض برنامه‌ی یادداشتِ   لیمت‌لس منعطف است و می‌تواند تعدادی فرمان برای یادآوری کارهایی که باید انجام دهید با فرمت خاصی، که در همان صفحه توضیح داده شده است، دریافت کند.

Limitless اطلاعات خوبی در خصوص چگونگی عملکرد شما در سطح وب را برایتان به نمایش می‌گذارد.

امتیاز کاربران: ۴/۶۲ از ۵

این برنامه‌ نزد کاربران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. کاربران از این که Limitless زمان سپری شده در وب‌سایت‌ها را ردگیری می‌کند خرسند شده و عنوان کرده‌اند که این موضوع به ما یادآوری می‌کند تا بر روی کارهای مفید بیشتر تمرکز کنیم. البته کاربری هم از دقت پایین برنامه برای اندازه‌گیری زمان گله داشته است. فردی با اعتراف به این موضوع که به راحتی تمرکز خود در کارها را از دست می‌داده، استفاده از این برنامه را بسیار سودمند قلمداد کرده و عنوان نموده که Limitless به شدت بازدهی او را بالا برده است. در نهایت می‌توان گفت که زمانسنج این برنامه شما را از تلف کردن زمان بیشتر در وب‌سایت‌های زمان هدرده باز می‌دارد، آمار ارائه شده توسط افزونه اطلاعات خوبی برای بالا بردن کارایی شما ارئه می‌کند، طراحی زیبای آن به ظاهر مرورگرتان جلا می‌دهد و قابلیت‌های اضافه‌ی دیگر Limitless، این برنامه را از چیزی که انتظارش دارید، بهتر می‌کند.

SimpleExtManager
بعد از نصب این همه افزونه، داشتن یک برنامه برای مدیریت آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. افزونه‌ها همانگونه که کاربرد مرورگری مثل کروم را تحت تأثیر قرار می‌دهند، با اضافه شدنشان سرعت مرورگر را خواهند کاست. همچنین وجود آن‌ها در منوی ابزارها جلوه‌ی خوبی را به مرورگر نخواهد داد. SimpleExtManager به شما کمک می‌کند تا به این مشکلات رسیدگی کنید. دسترسی آسان به گزینه‌های فعال و غیرفعال کردن افزونه، ساخت گروه برای افزونه‌ها و فعال یا غیرفعال کردن دسته‌ای آن‌ها از ویژگی‌های این برنامه سبک و کم حجم است.

با SimpleExtManager به راحتی به مدیریت افزونه‌های کروم بپردازید.

امتیاز کاربران: ۴/۸۵ از ۵

کاری که این افزونه انجام می‌دهد ساده است و طبق نظر کاربران آن، از پس انجام این کارها به خوبی برمی‌آید. این برنامه محبوبیت زیادی هم دارد و برای کسانی که زیاد با افزونه‌ها سر و کار دارند به شدت توصیه شده است. صفحه‌ی تنظیمات آن نیز گزینه‌های به درد بخوری را در اختیار کاربران، به منظور بیشترین بهره‌وری از افزونه، قرار می‌دهد.

حرف آخر
درست است که افزونه‌ها با اضافه کردن قابلیت‌های متعدد به مرورگر می‌توانند بازدهی و کارایی ما را بالا ببرند ولی وجود افزونه‌های متعدد، خود می‌تواند عاملی برای حواس‌پرتی شود. شما نیازها و الویت‌های خود را مشخص کنید و با در نظر گرفتن آن‌ها، افزونه‌هایی که بیشترین تأثیر را بر روی کارایی شما دارند انتخاب و استفاده کنید.

منبع: makeuseof

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top