تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/06/22 - 10:49
کد خبر: 178730

انجام آزمایش قندخون از همه دانشجویان جدیدالورود

خبرنامه دانشجویان ایران: سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشجویان جدید الورود همه مقاطع تحصیلی کارنامه سلامت دریافت می‌کنند، جزئیات کارنامه سلامت سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

حمید یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه همه دانشجویان مقاطع کاردانی تا دکترا کارنامه سلامت دریافت می‌کنند افزود: امسال مقرر شد کارنامه سلامت به دانشجویان روزانه، شبانه و دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی که سرانه فرهنگی، ورزشی و مشاوره‌ای دریافت می‌کنند، اعطا شود.

وی از وجود مرکز مشاوره در 110 دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: در همه 110 دانشگاه دولتی، کارنامه سلامت روان به دانشجویان اعطا می‌شود . در بسیاری از این دانشگاه‌ها نیز یا مراکز بهداشت وجود دارد، یا با درمانگاه‌های خارج از دانشگاه قراردادی منعقد شده تا کارنامه سلامت در این دانشگاه‌ها تهیه و به دانشجویان اعطا شود.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه همه دانشجویان روزانه و شبانه باید توسط دانشگاه‌ها برای بررسی دعوت شوند، افزود: دانشجویان طی یک مصاحبه حضوری مورد ارزیابی روانشناسی و پزشکی قرار می‌گیرند و دانشجویانی که بر اساس ارزیابی و معاینات اولیه، نیاز به بررسی‌های تخصصی‌تر، آزمایش‌های تکمیلی و مشاوره بیشتر داشته باشند به مراکز مشاوره دعوت می‌شوند و به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

دکتر یعقوبی با بیان اینکه در کارنامه سلامت باید هر دو مرحله غربالگری و پیگیری مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در معاینات اولیه همه دانشجویان مورد بررسی قرار می‌گیرند، اما مرحله دوم که همان مرحله پیگیری است نیز باید توجه شود و دانشجویانی که نیاز به آزمایشات و بررسی تکمیلی دارند از طریق ایمیل، تلفن یا دعوتنامه به مراکز مشاوره و بهداشت دعوت شوند و به طور جدی‌تر مورد ارزیابی قرار گیرند.

انجام آزمایش قندخون از همه دانشجویان جدیدالورود سراسر کشور

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در ادامه در مورد تغییرات کارنامه سلامت امسال با سال گذشته توضیح داد: این کارنامه در بخش معاینات جسمانی آزمایشات قند خون تغییراتی کرد. سال گذشته فقط از دانشجویان دانشگاه‌های سطح شهر تهران آزمایش قند خون گرفته می‌شد اما امسال این آزمایش از دانشجویان کل کشور گرفته خواهد شد و بر اساس این معاینه و آزمایش اگر مورد مشکوکی به مشکل قند خون و دیابت وجود داشت در آزمایشات تکمیلی از این فرد آزمایش قند خون برای دیابت گرفته می‌شود.

دکتر یعقوبی در پایان در مورد آمار دانشجویانی که امسال کارنامه سلامت دریافت می‌کنند گفت: آمار باید توسط سازمان سنجش اعلام شود اما پیش بینی ‌ این است که بیش از 100 هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی کارنامه سلامت دریافت کنند. البته به این آمار دانشجویان دانشگاه‌های غیر دولتی نیز اضافه می شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top