تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/08/17 - 13:54
کد خبر: 184422

واکنش معاونت فرهنگی دانشگاه رازی به اکرام فیلم «حرامزاده‌های بی‌شرف»

پخش این فیلم بر اساس دریافت‌های ضداستکباری بوده است! +واکنش تشکل‌های دانشجویی

پخش این فیلم بر اساس دریافت‌های ضداستکباری  بوده است! +واکنش تشکل‌های دانشجویی

چگونه می‌توان از فیلم آمریکایی ـ صهیونیستی «حرامزاده‌های بی‌شرف» برداشت ضداستکباری نمود و آن را مناسب اکران در روز ملی استکبار ستیزی دانست؟ این بیانیه از مدیریت دانشگاه که قانون‌شکنی و بی‌توجهی به مسائل فرهنگی رویه آن شده است بعید نمی‌باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاونت فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه با انتشار بیانیه ای نسبت به اکران فیلم «حرامزاده‌های بی‌شرف» در روز 13 آبان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چهارشنبه هفته گذشته بود که اکران فیلم «حرامزاده‌های بی‌شرف» که ارتش آمریکا را ناجی دنیا معرفی می کند باعث اعتراض تشکل های دانشجویی و فعالین دانشجویی آن دانشگاه شد.

معاونت فرهنگی دانشگاه: اکران این فیلم بر اساس دریافت‌های ضد استکباری است

اما پس از گذشت چند روز از این اتفاق معاونت فرهنگی دانشگاه در بیانیه  اکران این فیلم را "بر اساس دریافت‌های ضداستکباری" دانست. در بخشی از این نامه آمده است: "اخیراً به دنبال پخش فیلمی در دانشگاه رازی از سوی کانون دانشجویی فیلم و عکس دانشگاه و صدور بیانیه هایی در تقبیح نمایش این فیلم در روز 13 آبان سال 1394 به استحضار جامعه دانشگاهی و ملت شریف ایران می رساند که پخش فیلم از سوی این کانون و صدور مجوز پخش در دانشگاه رازی براساس دریافت های ضداستکباری از فیلم بوده است و یقیناً فعالان حوزه فرهنگی دانشگاه برخود فرض می دانند که راه «نفوذ» استکبار جهانی بخصوص شیطان بزرگ آمریکا را بنا به فرموده رهبر عظیم  الشأنمان با جدیّت تمام سد نمایند."

واکنش تشکل های دانشجویی

اما این بیانیه باعث واکنش تشکل های دانشجویی این دانشگاه شد. که متن این نامه به شرح زیر است: این نامه جهت روشنگری در فضای دانشگاه و اطلاع دانشجویان گرامی، در پی یک سری از اتفاقات قابل تامل که در دانشگاه رازی کرمانشاه صورت گرفته منتشر می شود؛ چرا که دانشجویان حق دارند از جریانات، رویکردها و اتفاقات صورت گرفته، اطلاع دقیق داشته باشند و از نقاط ضعف و کمبودهای دانشگاه خود آگاه باشند تا بتوانند در جهت حل مشکلات گام بردارند. متاسفانه از طرفی نیز عده‌ای همیشه عادت دارند به دور از رعایت اخلاق و در جهت توجیه عملکرد ناصواب خود، اتفاقات را آنگونه که دوست دارند بازگو کنند.

این نامه که از زبان جمعی از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه رازی نوشته نوشته شده است در واقع رنج نامه ای است که در پی انتشار بیانیه معاونت فرهنگی دانشگاه رازی در خصوص حواشی روز 13 آبان امسال در این دانشگاه منتشر کرد و بر این اساس لازم می‌دانیم جهت روشن شدن ‍‍‍پاره ای از مسائل، مواردی را به عرض برسانیم:

الف) روند غیرقانونی که مدیریت دانشگاه در زمینه مسائل فرهنگی در پیش گرفته باعث تضعیف فعالین این عرصه شده است، که به هیچ وجه به مصلحت فضای فرهنگی دانشگاه نمی‌باشد چرا که با حاکم بودن این روند، رشد فکری و فرهنگی دانشگاه ممکن نیست.

ب) با توجه به تذکرات مکرر به مدیریت دانشگاه در شورای فرهنگی نسبت به اجرای قوانین، ایشان از اجرای متن صریح قانون سرباز زده‌اند؛ وگاهاً از متن قوانین اطلاعی نداشته‌اند.

ج) متأسفانه، برنامه‌ی بلندمدت برای مهندسی فرهنگی دانشگاه وجود ندارد و این بی‌برنامگی، باعث برخورد ساده‌انگارانه در زمینه مسائل فرهنگی شده است.

د) ارائه محتوای سینمایی مناسب که حاوی مضامین ارزشمند باشد و حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و وحدت و هویت ایرانی ـ اسلامی را تحکیم کند و نتیجه آن تقویت ارزش‌های فرهنگی ایرانی ـ اسلامی باشد، جزء دغدغه‌های فرهنگی دانشجویان است.

هـ) در این دوران که مسئله نفوذ فرهنگی و سیاسی استکبار در کشور مطرح است و هر حرکت اشتباه تهدیدی علیه مصالح کشور محسوب می‌شود، شاهد آن هستیم که در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، فیلم «حرامزاده‌های بی‌شرف» در دانشگاه رازی، غیرقانونی و بدون مجوز شورای فرهنگی دانشگاه به روی پرده می‌رود که محتوایی در جهت تطهیر چهره استکبار و قهرمان نشان دادن ارتش جنایت‌کار آمریکا دارد. اکران چنین فیلمی در روز 13 آبان، خواسته یا ناخواسته در جهت تضعیف استکبارستیزی و دامن زدن به مسئله نفوذ فرهنگی می‌باشد.

این اتفاق در حالی رخ داده که تمام دلایل و نقد فیلم، قبل از اکران فیلم به ایشان منتقل می‌شود ولی مسئولین دانشگاه، بدون توجه به تذکر بسیج دانشجویی دانشگاه، اقدام به اکران این فیلم می‌کنند. پس از اولین اکران (در ساعت دوازده‌وسی دقیقه روز سیزده آبان)، با انتشار بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه، مسئولین تصمیم به تغییر فیلم برای اکران دوم می‌گیرند.

جای تأسف است که با وجود دلسوزی و تذکر دانشجویان دانشگاه، امام جمعه‌ی کرمانشاه و برخی از نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، نه تنها تاکنون به خاطر این اقدام غیرقانونی، در صحن دانشگاه عذرخواهی بعمل نیامده است، بلکه مدیریت دانشگاه اصرار دارد که این اقدام را عاری از اشتباه نشان دهد و طی بیانیه‌ای اعلام می کند که: «صدور مجوز پخش این فیلم در دانشگاه رازی بر اساس دریافت‌های ضداستکباری از فیلم بوده است». گویا مسئولین دانشگاه اصلا نمی‌خواهند در برابر قوانین تمکین نمایند چرا که صدور مجوز برای پخش فیلم، خارج از شورای فرهنگی دانشگاه اقدامی خلاف قانون است.

همچنین جای تعجب است که چگونه می‌توان از فیلم آمریکایی ـ صهیونیستی «حرامزاده‌های بی‌شرف» برداشت ضداستکباری نمود و آن را مناسب اکران در روز ملی استکبار ستیزی دانست؟ این بیانیه از مدیریت دانشگاه که قانون‌شکنی و بی‌توجهی به مسائل فرهنگی رویه آن شده است بعید نمی‌باشد. البته اتفاق 13 آبان امسال مشتی نمونه، از خروارها مشکلات فرهنگی دانشگاه است.

و) از مدیریت دانشگاه انتظار می‌رود که در اسرع وقت نسبت به اکران فیلم آمریکایی «حرامزاده‌های بی‌شرف» در روز 13 آبان، عذرخواهی و از موجه نشان دادن این اشتباه خودداری کند. همچنین لازم است از این پس تعهد و تخصص مبنای کار آنها قرار گیرد و خود را ملزم به اجرای کامل قانون و نه سلیقه‌ای آن بدانند.

«عدل همان رعایت قانون است. اگر ما از رعایت قانون احساس ضیق کردیم، نخواستیم به قانون تن بدهیم، آنچه که بر سر ما از بی‌قانونی خواهد آمد، به مراتب از این تلخی تحمل قانون، سخت‌تر است. این را باید همه توجه کنند.» امام خامنه ای مدظله

خاطر نشان می شود، فیلم حرامزاده‌های لعنتی یا حرامزاده‌های بی‌شرف محصول سال 2009 به کارگردانی کوئنتین تارانتینو است که حوادث فیلم در زمان جنگ جهانی دوم را حوادث می کند، کارگردان در این فیلم پایان جنگ جهانی دوم و رایش سوم را در یک ماجرای کاملاً خیالی به تصویر کشیده است. و در نهایت ارتش آمریکا را یک ناجی برای دنیا معرفی می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رسول
1394/08/17 - 19:14

پخش این فیلم بر اساس دریافت‌های ضداستکباری بوده است! ?
عذر بدتر از گناه که میگن یعنی همین!
تورهای مسافرتی آفری
شرط تداوم بورس شهیدجمهور ویژه دانش‌آموزان مستعد در دوره دانشجویی
روز عرفه هیئت کجا برویم؟
زلنسکی:پیشنهاد مورد توافق همه برای پایان جنگ به مسکو می‌دهیم
دیدار علی باقری و رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه
قالیباف: یک مدیریت قوی توان اجرای برنامه هفتم توسعه را دارد
میزگرد جلیلی: باید هزینه‌ها در عرصه فرهنگ اثربخش باشد
رضایی: هیچ راهی جز اجماع نیروهای انقلاب نداریم
مجموعه انتظامی جان خود را فدای امنیت مردم می‌کنند
کاریکاتور| توهم پولدار شدن یا اتلاف وقت با همستر کامبت!
نظارت ۳۲ اکیپ دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام‌ها در عید قربان
استاندار لرستان: نسبت به ترمیم ارکان مدیریت استان مسئولیت دارم
واکنش بیرانوند به اظهارات جنجالی‌مدیرعامل سابق استقلال
اصلاح مصوبه دولت درباره برند اپل
باید هزینه‌ها در عرصه فرهنگ اثربخش باشد
جزئیاتی از فساد فوتبال و سکه‌ها و فاکتورهای تقلبی میلیاردی
۴۰ سوال دانشجویان دانشگاه علامه از نامزدهای انتخابات
آزادی نوری جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار ایران است
دیدار جمعی از مدال‌آوران المپیادهای علمی با رهبر معظم انقلاب +عکس
تصاویر/ شب زیبای "جبل‌الرحمه" در صحرای عرفات
آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز اردیبهشت +عکس
قانون جدید فوتبال ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top