تاریخ انتشار: 23 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1864

اژه ای در گفتگوی خبری :ادعاهای کروبی کذب محض است

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور در برنامه گفت‌وگوی زنده ویژه خبری شبکه 2 سیما در ادامه سخنانی در خصوص تحقیقات هیئت 3 نفره قوه قضاییه در خصوص ادعاهای مهدی کروبی راجع به آزار و اذیت برخی بازداشت‌شدگان، به موضوع ادعای کروبی مبنی بر آزار و اذیت دختر یک شهید، اظهار داشت: در ادعاهای آقای کروبی آمده بود که این فرد را در جایی به همراه مادرش و در حالی که الله‌اکبر می‌گفته دستگیر کرده‌اند و بعد از مدتی و پس از آنکه مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، پائین‌‌تنه‌اش را را با اسید سوزانده و جنازه‌اش را به طور مخفیانه دفن کرده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران:دادستان کل کشور در برنامه زنده گفت‌وگوی ویژه خبری

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه ادعاهای کروبی با انگیزه سیاسی از سوی یک جریان سیاسی خاص مطرح شده است، افزود: در حال حاضر خود کروبی نیز می‌داند که ادعاهایش صحت ندارد، اما حاضر نیست به آنچیزی که آگاه است، اذعان کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور در برنامه گفت‌وگوی زنده ویژه خبری شبکه 2 سیما در ادامه سخنانی در خصوص تحقیقات هیئت 3 نفره قوه قضاییه در خصوص ادعاهای مهدی کروبی راجع به آزار و اذیت برخی بازداشت‌شدگان، به موضوع ادعای کروبی مبنی بر آزار و اذیت دختر یک شهید، اظهار داشت: در ادعاهای آقای کروبی آمده بود که این فرد را در جایی به همراه مادرش و در حالی که الله‌اکبر می‌گفته دستگیر کرده‌اند و بعد از مدتی و پس از آنکه مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، پائین‌‌تنه‌اش را را با اسید سوزانده و جنازه‌اش را به طور مخفیانه دفن کرده‌اند.
وی ادامه داد: ما در این باره به آقای کروبی گفتیم که وقتی می‌گویید این جنازه به صورت مخفیانه دفن شده است، چه کسی دیده است که بدنش را با اسید سوزانده‌اند؟ که این سوال و سوالات بسیاری از این دست از سوی کروبی بدون پاسخ ماند.
دادستان کل کشور افزود: در این باره تحقیقات خود را از خانواده این فرد، کسانی که مجلس ختم را برگزار کردند، پزشکی قانونی و ... آغاز کردیم و همچنین متوجه شدیم که یکی از سایت‌های وابسته به این جریان سیاسی در مطلبی نوشته است که یکی از شهدای قربانی جنایت لباس شخصی‌ها به صورت مخفیانه در بهشت زهرا دفن شده است. و در اعلامیه فوت این شخص نیز آمده بود که فلانی تنها فرزند جانباز شهید! آقای فلانی بوده است. اما پس از تحقیقات از بنیاد شهید و خانواده این فرد مشخص شد که اصلاً پدر این خانم شهید نشده و این خانم نیز تنها دختر خانواده نیست. ضمن اینکه مشخص شد نه دستگیر شده و نه بدنش سوزانده شده و نه مخفیانه دفن شده است.
اژه‌ای تصریح کرد: بر اساس گفته‌های خانواده این دختر، پدر وی در سال 1380 بر اثر ایست قلبی ناشی از ناراحتی قلبی از دنیا رفته است و خواهر این دختر نیز به کروبی گفته بود که پدر ما شهید نشده است، چرا اعلام کردید او شهید است؟
وی با اشاره به انتشار اطلاعیه‌ دیگری از سوی جناح سیاسی مذکور در زمینه موضوع این دختر، اظهار داشت: در این اطلاعیه عکس و نام 5 شهید را مطرح کردند و نام این خانم را نیز در کنار آنها آورده و اعلام کردند که وی و برادرهایش و دائی‌هایش و پدرش و ... شهید هستند در حالی که همه اینها دروغ است و واقعیت ندارد. چه آنکه اصلا برادرانش نیز شهید نشده‌اند.
دادستان کل کشور افزود: با توجه به فضایی که ایجاد شد و تشویش اذهان عمومی که از سوی بیگانگان صورت گرفت و از آنجا که مردم نسبت به برخی موضوعات در حیرت هستند، ناچارم بگویم که پس از تحقیقات گسترده در این باره و مراجعه به خانواده و حتی مدرسه این دختر و تحقیقات دیگر متوجه شدیم که این خانم از سال 86 تا کنون هفتمین بار است که از خانه فرار کرده و هر بار 5-6 روز و در برخی موارد 1 ماه از خانه فرار کرده و در مواردی توسط نیروی انتظامی بازداشت و تحویل خانواده شده و در برخی موارد نیز خودش بازگشته است و این بار نیز مادرش می‌گوید که وقتی برای خرید دارو از خانه بیرون رفتم، موقع بازگشت دیدم که دخترم خانه نیست و فرار کرده.
اژه‌ای تصریح کرد: روز سیزدهم تیر 88 این دختر از خانه فرار می‌کند و روز 21 تیر 88 و روز 23 تیر 88 مادر این دختر نامه‌ای را خطاب به یکی از مسئولان می‌نویسد و در هر دوی این نامه‌ها صحبت از دستگیری این دختر نبوده بلکه مادر این دختر می‌نویسد که وقتی به خانه بازگشتم متوجه شدم که دخترم در خانه نیست.
وی با اشاره به اینکه دوبار از اطرافیان موسوی با مادر این دختر تماس گرفته شده و گفته می‌شود که دخترت کشته شده و سوزانده شده و دفن شده است و حتی از نماینده‌ای نیز اسم برده می‌شود که می‌خواهد برای دلجویی بیاید، اظهار داشت: بار سوم فردی به نام مقیسه به همراه یک خانم از طرف کمیته آقایان موسوی و کروبی به مادر این خانم مراجعه کرده و می‌گویند که دختر شما کشته شده است و 2-3 روز این مسائل تکرار شده و مادر این دختر می‌گوید که "images3/ius/20140325/10998725/412. "
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: استنباط من این است که مادر این دختر می‌خواهد بگوید آنقدر این مسئله را برای من تکرار کردند که من برای این کار آماده شدم.
اژه‌ای با اشاره به اینکه حتی مجلس ختم این دختر را نیز مادرش برگزار نکرد بلکه برخی دیگر برگزار کردند و مسجد را نیز مادر این دختر نگرفته و پول مسجد را هم دیگران داده‌اند، گفت: نامه‌هایی که از طرف مادر این دختر نوشته شده نیز از طرف آن جریان سیاسی خاص نوشته شده است.
وی با بیان اینکه بعد از مشخص شدن این موضوعات آقای کروبی مجددا به دادستانی کل کشور فراخوانده شد، اظهار داشت: در این جلسه به آقای کروبی گفتم که آیا ظرف این یک هفته به اطلاعات جدیدی در مورد موارد ادعایی خود دست پیدا کرده‌اید یا خیر؟ که آقای کروبی گفت "بله فهمیده‌ام که آن دختر، دختر شهید نیست. خواهر وی به همراه فردی دیگر مراجعه کرده و گفته است که اولاً تنها دختر خانواده نیست و ثانیا پدرش شهید نشده است. و می‌خواستم از چگونگی مرگ خواهرم مطلع شوم. "
دادستان کل کشور افزود: آقای کروبی در این جلسه همچنین گفت که آقای مقیسه گفته پدر این دختر شهید نشده و نیز گفته ظاهراً دختر زنده است و تماس گرفته است.
اژه‌ای در این بخش از سخنان خود همچنین با اشاره به اینکه در جلسه اول به کروبی گفتم که احتمال نمی‌دهید ممکن است برخی افراد مغرض بخواهند حق و باطل را مخلوط کرده و غرض خاصی داشته باشند؟ اظهار داشت: کروبی در این جلسه گفت که اگر ثابت شد موارد ادعایی اشتباه بوده، خودم با شجاعت آن را اعلام می‌کنم؛ لذا در جلسه دوم به ایشان گفتم حال که کذب بودن همین مورد مشخص شده، آن را اعلام کنید چرا که برای خودتان نیز خوب است؛ اما کروبی گفت که "نه من اینکار را نمی‌کنم، اگر همه مواردی که گفتم ثابت نشد، بعد همه را اعلام می‌کنم. "
وی خاطرنشان کرد: بنابراین در این مورد نیز نتیجه تحقیقات نشان داد که کسی با این مشخصات دستگیر نشده و احتمال اینکه کسی وی را ربوده باشد، فعلا مشخص نیست و در حال بررسی است.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: کروبی در این جلسه به ما گفت که "دلایل شما درباره ترانه موسوی منطقی است. "
اژه‌ای با تأکید بر اینکه این موارد با انگیزه سیاسی از سوی یک جریان سیاسی خاص مطرح شده است، افزود: الان خودشان نیز می‌دانند که ادعاهایشان صحت ندارد، اما حاضر نیستند به آنچیزی که رسیده‌اند، اذعان کنند.
وی در خصوص مورد چهارم ادعای کروبی نیز اظهار داشت: نفر بعدی کسی است که می‌گویند در اغتشاشات دستگیر نشده اما او را گرفته و زده‌اند و در کنار بیابان رها کرده‌اند.
دادستان کل کشور ادامه داد: مدعی هستند که خانواده‌اش از قمست‌های مختلف بدن وی عکس گرفته است ولی من به آقای کروبی گفتم که در وهله اول کدام پدر و مادری حاضر شده این عکس‌ها را از این قسمت‌های بدن بگیرد؟ که کروبی جواب داد: "من در این باره تحقیق نکردم. "
اژه‌ای خاطرنشان کرد: در مورد این فرد نه خودش و نه کروبی ادعای آزار و اذیت جنسی ندارند و مدعی نیستند که به بازداشتگاه رفته است، اما بالاخره فردی بوده که کتک خورده است و موضوع در حال پیگیری است. ممکن است در هر جایی اتفاق افتاده باشد و مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشد اما به هر صورت وی در آشوب‌ها دستگیر نشده و ادعایی نیز در این مورد از سوی کروبی و خود فرد صورت نگرفته است.
وی در ادامه سخنان خود و در خصوص مورد ادعایی دیگر از سوی کروبی‌ خاطرنشان کرد: در مورد یک خانم دیگری نیز ادعایی شده است که در این مورد نیز مجددا در سی‌دی تهیه شده، سوالات القایی و بالاتر از آن اعلان نظر و ... مشخص است اما با این وجود این فرد نیز ادعای تجاوز جنسی ندارد بلکه مدعی است که " من را بازداشت کردند و روز اول دستگیری به کلانتری بردند و در آنجا به من فحش دادند و من نیز به آنها فحش دادم، در مقابل حرف‌هایی که می‌زدند پاسخ دادم، سپس لباس من را کشیدند و یک قسمت از لباس من درآمد و دست آن فرد به بدن من خورد. "
دادستان کل کشور ادامه داد: تا امروز واقعا با توجه تحقیقات گسترده میدانی و محسوس و غیرمحسوس در خصوص ادعاهای ارائه شده از سوی کروبی می‌‌گویم که نه تنها ادعاهای کروبی ثابت نشده، بلکه ادعا می‌کنم اصلا چنین چیزهایی در مورد این افراد وجود نداشته است. "
اژه‌ای تأکید کرد: من نمی‌گویم کروبی، اما یک جریان سیاسی این مسائل را کنار هم گذاشته و این خط نیز دنباله همان قضایای پس از انتخابات است و ما از این آقایان می‌خواهیم که مقداری به خود بیایند و ببینند که آب به آسیاب چه کسی می‌ریزند.
وی با بیان اینکه به عنوان وظیفه قانونی و ملی خود اجازه نمی‌دهیم که این قضایا ادامه بیابد، تصریح کرد: اینکه اجازه بدهیم کروبی یا هر کس دیگر بخواهد مجددا ادعایی را مطرح کرده و بعد از یک ماه مشخص شود که این ادعاها واقعیت خارجی ندارد، کار درستی نیست.
دادستان کل کشور در ادامه اظهار داشت: آقای داوری از اعضای حزب اعتماد ملی از افرادی بود که افراد یاد شده را به کروبی معرفی می‌کردند و همچنین او کسی است که با الف.ش در ارتباط است لذا ما در مقام آن بودیم که ایشان را به دادستانی کل کشور دعوت کنیم و توضیح بخواهیم، و در این رابطه روز شنبه به دفترم گفتم که با کروبی تماس گرفته و به وی بگویند که به داوری بگوید تا به دادستانی مراجعه کند، اما آقای کروبی را پیدا نکردیم ولی در جلسه بعد از ظهر روز شنبه گزارشی قرائت شد که در آن آمده بود یکی از افراد دستگیر شده، آقای داوری است.
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این ادعا که می‌گویند اسناد و مدارک را از دفتر حزب اعتماد ملی برده‌اند، به این موضوع مرتبط است یا خیر؟ اظهار داشت: من از جزئیات آن قضیه خبر ندارم ولی قطعا با تحقیقات ما ارتباط نداشته است.
اژه‌ای در پایان با اشاره به اینکه کمیته 3 نفره همچنان فعال است و گزارش اخیر، آخرین گزارش این کمیته نیست، تصریح کرد: در مورد ماجرای کوی دانشگاه نیز در حال تحقیق هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد
دیدار رافائل گروسی با امیرعبداللهیان
پذیرش ۵۳ درصد دانشجویان دکتری به روش استادمحور
دیدار نیچروان بارزانی با رهبر معظم انقلاب
اولین رده‌بندی فوتسال جهان
آغاز فاز مطالعاتی ساخت ماهواره مشترک دانشگاههای تهران و مسکو
تجدید میثاق مسئولان سازمان حج و زیارت با آرمان‌های امام(ره)
دانشگاه و صنعت در دولت سیزدهم به هم نزدیکتر شدند
راهکاری برای خواندن سریع نمازهای قضا
تکذیب نامه انتقادی منتسب به آیت‌الله سبحانی
رویداد «ریحان‌شهر» به مرحله ارزیابی رسید
شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
در مورد حجاب دشمن تا پشت درب خانه های ما آمده است
اعضای شورا به قراردادچین دسترسی دارند
گشت و گذار در روستاهای شرق تهران
تهران هشدار نارنجی گرفت ؛ بارش شدید باران و تگرک و احتمال سیل
گام‌های مؤثر شهرداری تهران در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی
ابتلای ۴ ایرانی به یک بیماری خطرناک ؛ مرگ یک نفر تایید شد
۸ سد یک استان سرریز کرد +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top