تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/09/17 - 12:52
کد خبر: 186999

ارائه دهندگان اینترنت آزاد، «شریک جرم» می‌شوند

خبرنامه دانشجویان ایران: سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا گفت: ارائه‌دهندگان اینترنت آزاد باید ساز و کار تعریف کنند که مشخص شود چه کسی از اینترنت آنها استفاده کرده؛ چون در صورت وقوع جرم باید پاسخگوی محاکم قضائی باشند

به گزارش مهر، سرگرد حمید کیانی با اشاره به اینکه این روزها شاهد افزایش ارائه اینترنت باز و رایگان برای کسب مشتری از سوی برخی فروشگاه ها و مراکز خرید هستیم، گفت: ارائه دهندگان اینترنت آزاد و رایگان باید ساز و کاری تعریف کنند که مشخص باشد چه کسی از اینترنت آنها استفاده کرده است چرا که در صورت وقوع جرم و شاکی خصوصی آنها باید پاسخگویی محاکم قضایی باشند.

وی افزود: مجرمان سایبری برای ارتکاب جرم از کافی نت ها و خصوصا اینترنت مشاع ارائه شده در مراکز خرید استفاده می‌کنند.

کیانی در خصوص‌ ساز و کارهای مناسب برای شناسایی کاربران اینترنت رایگان و آزاد در مراکز مختلف خرید مثل رستوران ها و... گفت: تعریف نام کاربری و پسورد مشخص برای هر کاربر البته با دریافت مدرک معتبر شناسایی مثل کارت ملی ضروری است؛ ضمنا نصب دوربین مدار بسته نیز کمک شایانی به شناسایی مجرمان احتمالی می کند.

وی افزود: استفاده تمامی کاربران از یک رمز عبور مشترک نه تنها خطرناک است  بلکه می تواند زمینه افزایش جرم بر علیه دیگر کاربران باشد.

کیانی همچنین در توصیه به کاربران اینترنت‌های مشاع با بیان اینکه در حافظه‌های سیستم های لپ تاپ، تبلت و موبایل های هوشمند کاربران اطلاعات شخصی و مهمی وجود دارد گفت: اتصال به اینترنت باز و رایگان بدون رمز عبور در اماکن عمومی به راحتی اطلاعات شما را در معرض رویت کسانی قرار می‌دهد که به همان منبع اینترنت متصل هستند.

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: چون در این زمان چندین نفر همزمان از طریق وای فای به اینترنت متصل می شوند، بنابراین مشاهده سایت های بازدید شده و هک کردن دستگاه شما بسیار آسان تر از حالت معمولی است.

وی گفت: در برخی از موارد حتی هدف از ارائه چنین خدماتی نه فراهم‌آوردن اینترنت رایگان برای غریبه‌ها، بلکه دسترسی به تمامی فعالیت‌های اینترنتی آنها، سایت‌های مقصد، متن چت‌ها، ایمیل‌ها، گفتگوهای اسکایپی و رمزهای عبورشان است.

کیانی به کاربران توصیه کرد: کاربرانی که از اینترنت های رایگان و باز استفاده می کنند در حافظه سیستم خود هیچگونه اطلاعات مهم و شخصی ذخیره نکنند؛ ضمنا دیوار آتش (فایر وال) دستگاه خود را فعال کند.

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا افزود: هموطنان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه نمایند؛  همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را یاری کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا و غرب ابایی از زیر پا گذاشتن حقوق بین‌الملل ندارند
دانش آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی نباشند
آتش سوزی در کارخانه تولید الیاف و نمد در دولت‌آباد
۴مصدوم در سانحه تصادف محور جوانرود به روانسر
تعیین تکلیف ۵۰ هزار پروانه تاسیس
غرق شدگی ۲ نفر در آبشار شلماش سردشت/ یک نفر فوت شد
سدهای تامین کننده آب این شهر نفس تازه کردند
باد شدید در راه است؛ هشدار به تهرانی ها
آخرین جزئیات امدادرسانی در خراسان رضوی
وعده های رئیسی در سفر استانی مازندران چقدر عملی شدند؟
متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی در غربِ تهران
اسرائیل، پادشاه لخت بود!
نقض قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و تغییر قانون هدفمندی یارانه ها، در اصلاح نهایی جداول بودجه۱۴۰۳
ابهامات غرب بهانه‌ای برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت کشور است/ هر اقدامی که مانع فعالیت هسته‌ای شود خلاف قانون اقدام راهبردی است
سرلشکر موسوی: «وعده صادق» آزادی فلسطین را تسریع خواهد کرد
ایروانی ادعاها درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرد
نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن
۴ تیم صعودکننده و برنامه مسابقات نیمه‌نهایی جام حذفی
جام حذفی/ سپاهان با برد مقابل ملوان انزلی به نیمه نهایی صعود کرد
مورایس: تنها رقابتی که به ما جام می‌دهد، جام حذفی است
پخش فصل دوم مجموعه «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» با اکران خصوصی آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top