تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/09/30 - 14:44
کد خبر: 188086

توضیحات اداره کل تشکل‌های دانشگاه آزاد پیرامون یک خبر

توضیحات اداره کل تشکل‌های دانشگاه آزاد پیرامون یک خبر

روابط عمومی دانشگاه آزاد توضیحاتی را درباره خبر "200 میلیون تومان کارت هدیه برای برگزار کنندگان اردوی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد! +سند" به خبرنامه دانشجویان ایران ارسال کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: روابط عمومی دانشگاه آزاد توضیحاتی را درباره خبر "200 میلیون تومان کارت هدیه برای برگزار کنندگان اردوی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد! +سند" به خبرنامه دانشجویان ایران ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این جوابیه که تصویر آن در ضمیمه آمده، به شرح زیر است:

وَلاَ تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا (سوره اسراء آیه 36)
و چیزى را که بدان علم ندارى دنبال مکن زیرا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش واقع خواهند شد

جناب آقای خضریان، مدیر مسئول محترم خبرنامه دانشجویان ایران

با سلام
احتراما نظر به درج خبری در آن پایگاه با عنوان " 200 میلیون تومان کارت هدیه برای برگزار کنندگان اردوی سراسری تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد! +سند" به شماره 187935 مورخ 29 آذر 1394، لذا برابر با ماده 23 قانون مطبوعات خواهشمندست جهت تنویر افکار عمومی و رفع هرگونه ابهام و شائبه جوابیه اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در همان بخش و همان سطح و در اسرع وقت منتشر گردد.

1- همانگونه که نویسنده مطلب مذکور در نوشته خود اذعان کرده است، خود نگارنده از اعتبارنامه و مضامین آن اطمینان نداشته و با تعجیل این اقدام صورت گرفته و اداره کل تشکل ها موکدا اعلام مینماید این نامه فاقد ارزش و وجاهت قانونی است.

2- هر فردی که کمترین میزان آشنایی را با مباحث مالی داشته باشد، متذکر این موضوع خواهد بود که این نامه و این نوع نگارش با این مشخصات و ظواهر از اساس مشکل دارد و در هیچ اسلوب و قواعد مالی پذیرفته نخواهد بود. چرا که نامه مذکور صرفا در حد یک پیش نویس و نه سند مالی و فاقد حداقل های لازم برای هر گونه نامه اداری و مالی، شامل: شماره، تاریخ، اسناد مثبته و بررسی در ادارات ذیربط و غیره است. با توجه به فهوای نامه که حالت پیش نویس دارد و فاقد شماره و تاریخ است. و از طرفی هم هیچ سابقه ای از این نامه در این اداره کل یا ادارات مالی وجود ندارد، اصالت نامه از طرف این اداره کل مخدوش بوده و مورد تایید نیست. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست نهادهای نظارتی دانشگاه اعم از حراست و بازرسی، حسابرسی بطور مستمر بر عملکرد همه مجموعه های دانشگاه به ویژه دبیرخانه نظارت دارند و با هر خطایی حتی سهوی برخورد قاطعی داشته و دارند.

3- با توجه به سیاست صرفه جویی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه طرح های تجمیع دانشگاه آزاد اسلامی و کاهش و چالاکسازی تشکیلات، ذکر این اعداد، تعجب هر مخاطب آگاهی را بر می انگیزد. برگزاری هرگونه برنامه ای در اداره کل تشکل ها با اخذ مجوزهای لازم صورت میگیرد، در دوره جدید مدیریت عالیه دانشگاه آزاد اسلامی، هزینه هیچ برنامه ای در اداره تشکل های حتی در سطح ملی به 100 میلیون تومان نرسیده است. چه برسد که برای تشویق برگزار کنندگان جهت تقدیر بیش از چندبرابر هزینه برگزاری هدایایی داده شود! و این جفا در حق کارکنان خدوم و زحمتکش این دبیرخانه است که شبانه روز در عین کاهش تشکیلات بدون هیچ چشم داشتی اما با فعالیت مضاعف سعی در خدمت رسانی به تشکل ها دارند.

همچنین نکات ذیل از اصول و اخلاق رسانه ای را به همکاران آن سایت توصیه مینماید:

اولا: به فرموده رهبر معظم انقلاب: «باید از نگاه منفی و سیاه نمایی پرهیز کرد چرا که در سایه امید، نشاط حاصل می شود.» بنا به رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای که بارها به اهالی رسانه توصیه و تاکید کرده اند که از سیاه نمایی خودداری کنند. همکاران رسانه ای هرگز این اصل را فراموش نکنند که باید عدالت و صداقت در سرلوحه کار خود قرار داده و جامعه را نسبت به نکات مثبت و رو به جلوی این بزرگترین دانشگاه حضوری جهان آگاه سازند.

دوما: وظیفه روزنگار یافتن خبر، اطمینان از صحت آن، تبدیل آن به گزارش و انتشار آن است. بدیهی می نماید که این موضوع که پیش از انتشار خبری شائبه انگیر مانند خبر مذکور؛ استعلام صحت از بانی مراسم که همان اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی است از اولین اولیت های یک رسانه به شمار می آید.

با سپاس - امین کریم زاده
مدیر روابط عمومی و رسانه اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی

دانشگاه آزاد اسلامی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بارزانی به تهران سفر می‌کند
دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
مصوبه قانونگذاران آمریکایی برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
تشدید اعتراضات فلسطینی/ جنبش مشترک دانشگاه‌های جهان
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top