تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/10/07 - 16:31
کد خبر: 188795

در اعتراض به پذیرش رشته‌های غیر مرتبط در آزمون ارشد؛

دانشجویان رشته علوم تغدیه مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند +تصاویر

دانشجویان رشته علوم تغدیه مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند +تصاویر

جمعی از دانشجویان رشته علوم تغدیه دانشگاه‌های سراسر کشور ظهر امروز دوشنبه در مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند. این دانشجویان درخواست رسیدگی به مشکل پذیرش رشته‌های غیرمرتبط در آزمون ارشد تغذیه را دارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان رشته علوم تغدیه دانشگاه‌های سراسر کشور ظهر امروز دوشنبه در مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این دانشجویان درخواست رسیدگی به مشکل پذیرش رشته‌های غیرمرتبط در آزمون ارشد تغذیه را دارند.

این دانشجویان ضمن اعلام اعتراض مبنی بر مجاز کردن فارغ التحصیلان رشته های متعدد کارشناسی و کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و حتی وزارت علوم برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی علوم تغذیه، معتقدند که این کار هر چند ممکن است در بعد پژوهشی فوایدی داشته باشد، اما از منظر خدماتی مساله ساز خواهد بود.

گلایه دیگر دانشجویان به این طرح وزارت بهداشت، درباره خدمات بالینی فارغ التحصیلان این رشته در دفاتر خصوصی یا کلینیک‌ها است؛ فارغ التحصیلان این رشته دارای کارت نظام پزشکی خواهند شد و می‌توانند در بیمارستانها، مراکز بهداشت و مراکز تحقیقاتی حوزه غذا، تغذیه و سلامت و نیز کلینیک‌های خصوصی فعالیت کنند.

تجمع کنندگان در مقابل وزارت بهداشت همچنین معترض بودند که با فرض بر اینکه گذراندن واحدهای متعدد درسی نظری و عملی، بینش و مهارت ویژه‌ای را در دانشجویان ایجاد می‌کند، چگونه فردی بدون گذراندن این دوره‌ها به صرف انجام یک پروژه پژوهشی کارشناسی ارشد یا دکتری، از اختیارات مشابهی با یک فارغ‌التحصیل رشته تغذیه برخوردار خواهد شد؟

دانشجویان رشته تغذیه تجمع کننده همچنین مدعی شدند که این ماجرای باعث سوءاستفاده برخی موسسات آموزش عالی شده است و خلاء قانونی نیز زمینه بیشتری را فراهم کرده است؛ گفته می‌‍شود سالانه حدود 200 دانشجوی کارشناسی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات پذیرش می‌شوند ولی موسسات با جذب دانشجویان غیر تغذیه‌ای، آزمون‌هایی با بیش از 2000 نفر شرکت‌کننده برگزار می‌کنند.

تصاویر مربوط به این تجمع را در ادامه می‌بینید:

این دانشجویان همچنین در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار رسیدگی به درخواست‌های خود شدند که در ادامه تصویر آن را می‌بینید به همین منظور بیش از 1300 امضا نیز از دانشجویان و فارغ التحصیلان تغذیه سراسر کشور به صورت اینترنتی جمع آوری شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
عرفان
1394/10/08 - 17:42

واقعا باید تاسف خورد برای این وزارت پزشک سالار
به جای اینکه مدافع حقوق تمام گروه های پزشکی باشه، فقط به فکر گرفتن امتیاز از سایر گروه ها و دادنش به پزشکاست.
morteza
1395/04/09 - 19:03

کلا تو مقطع ارشد این رشته کم و بیش سالی 110 نفر پذیرش داره اگر فرض کنیم نصف ظرفیت قبولی هم از سایر رشته ها باشن میشه سالی 55 نفر یعنی این تعداد کم انقدر برای خود تغذیه ای ها وحشتناکه؟؟ از آن گذشته اینها که مدعی گذراندن دوره های جامع علمی در کارشناسی هستند پس چطور ممکنه با حضور این افراد تحصیل کرده افرادی که رشته ی دیگری تحصیل کرده اند بتوانند در مقطع ارشد تغذیه قبول بشوند؟؟؟
رها
1395/08/08 - 09:51

اين چه دانش عظيمي است كه دانشجويان رشته تغذيه دارند ولي از ورود رشته هاي ديگه وحشت دارند در وزارت علوم آزمون اغلب رشته ها را مي توان با هر رشته ديگري شركت كرد و تا به حال كسي اينقدر احساس وحشت نكرده كه اين چنين اعتراضاتي بكند شما اگر دانشتون بيشتره چرا مي ترسيد كسي به حوزه درسي و شغلي شما وارد بشه؟
تورهای مسافرتی آفری
صحبت های رئیس جمهور شهید در آخرین جلسه هیئت دولت +فیلم
آخرین اخبار از تشییع شهید رئیسی در تهران و شهرستان‌ها
رئیسی متولی بزرگ‌ترین موقوفه جهان اسلام
وداع تبریزی‌ها با رئیس شهید جمهور و یارانش +عکس
سنگ تمام تبریزی‌ها برای خادمان جمهور +فیلم
نحوه فعالیت بانک ها برای فردا چهارشنبه ۲ خرداد اعلام شد
تصاویری از بی‌تابی خواهر شهید رئیسی در منزلش +عکس
محبت پدرانه شهید رئیسی به فرزند شهید +فیلم
برگزاری امتحانات نهایی از «شنبه»
گروسی: احتمال دارد دوباره با ایران به مشکل برسیم
مربیان جدید در باشگاه استقلال مشخص شدند
واکنش دور از انتظار فرانسه به صدور قرار بازداشت برای سران اسرائیل
قدرت‌نمایی یمنی ها با سرنگونی پنجمین پهپاد MQ-۹ آمریکا
اشک های نمایندگان مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید +عکس
موحدی کرمانی رییس مجلس خبرگان شد
تصاویر هوایی از تشییع پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان در تبریز
اعتراف دشمن به موفقیت شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان
ماجرای زیر سُرم رفتن شهید رئیسی +فیلم
صندلی خالی شهید آل هاشم و شهید رئیسی +عکس
آخرین زیارت شهید رئیسی در حرم امام رضا(ع) +فیلم
هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۷ استان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top