تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/11/05 - 12:30
کد خبر: 191262

پشت پرده رد صلاحیت داریوش قنبری +سند

به نظر می رسد که اصلاح طلبان برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان به هر طریقی و بدون در نظر گرفتن علت اصلی رد صلاحیت خود،با جنجال های رسانه ای سعی دارند که پروژه مظلوم نمایی خود را به پیش برند،ولی آنها خود نمی دانند که حنایشان دیگر برای مردم رنگی ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده برای انتخابات مجلس دهم در استان ایلام،داریوش قنبری نماینده اسبق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی است؛این داوطلب اصلاح طلب در روزهای گذشته برخی مطالب را در خصوص علت رد صلاحیت منتشر کرده که جای تامل بسیاری دارد.

به گزارش ایلام بیدار،همزمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبین نمایندگی مجلس در سراسر کشور توسط هیات نظارت،اعتراض های داوطلبان اصلاح طلب به این رد صلاحیت ها آغاز شد.

این در حالی است که برخی از داوطلبین اصولگرا هم صلاحیتشان برای نمایندگی مجلس توسط هیات نظارت احراز نشد ولی آنها به جای هیاهو و جنجال رسانه ای،راهکار قانونی را برای اعتراض خود در پیش گرفتند.

یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده برای انتخابات مجلس دهم در استان ایلام،داریوش قنبری نماینده اسبق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی است؛این داوطلب اصلاح طلب در روزهای گذشته برخی مطالب را در خصوص علت رد صلاحیت منتشر کرده که جای تامل بسیاری دارد.

وی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا می گوید:  بنده به استناد بند ۱ و بند ۳ ماده ۲۸ درخصوص عدم التزام و اعتقاد عملی به اسلام و ولایت‌فقیه رد صلاحیت شده‌ام. وقتی نسبت به این موضوع اعتراض کردم، یک نفر در هیات نظارت به من گفت که به نظر می‌رسد مواضعم در حمایت از دیپلماسی هسته‌ای دولت روحانی باعث رد صلاحیتم شده است.

این سخن داریوش قنبری که علت رد صلاحیت خود را حمایت از تیم هسته ای قلمداد کرده است از همان روز انتشار خبر با واکنش های مختلفی رو برو شده است.

در همین زمینه پیگیری های خبرنگار ما  برای علت رد صلاحیت داریوش قنبری به نتایج جالبی منتج شد.

براساس سندی در سال 84 و برای حضور در مجلس هفتم،داریوش قنبری با ذکر قسم جلاله متعهد می شود شروطی را انجام دهد؛براساس بند 1،2،3 و 5 این توافقنامه، وی می بایست در ازای کنار کشیدن یک داوطلب بنام"میرحمزه کرمی"هزینه های انتخاباتی  وی را تامین،از وی مشاوره و نیز پست مدیریتی اعطا نماید.

جدای از این مساله که قنبری این شروط را برای فرد نامبرده انجام داده است و یا خیر(پیگیری ها خبرنگارایلام بیدار نشان داد که تعهدات مزبور در قبال "میر حمزه کرمی" صورت نگرفته است) وی در بند 4 متعهد می شود که برای انتخابات دور هشتم مجلس شورای اسلامی داوطلب نشود؛اما قنبری بدون توجه به قسم خود، برای انتخابات مجلس هشتم داوطلب شد و اتفاقا به عنوان نماینده مردم ایلام برگزیده شد.

به نظر می رسد که اصلاح طلبان برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان به هر طریقی و بدون در نظر گرفتن علت اصلی رد صلاحیت خود،با جنجال های رسانه ای سعی دارند که پروژه مظلوم نمایی خود را به پیش برند،ولی آنها خود نمی دانند که حنایشان دیگر برای مردم رنگی ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/02/14 - 09:47

قسم نخورده متن رو با دقت بخونید
تورهای مسافرتی آفری
کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در شورای نگهبان تایید شده است
بارزانی به تهران سفر می‌کند
دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
مصوبه قانونگذاران آمریکایی برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
تشدید اعتراضات فلسطینی/ جنبش مشترک دانشگاه‌های جهان
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top