تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/11/07 - 06:40
کد خبر: 191416

علوم انسانی ارتقا دهنده وحدت ملی است

رئیس دانشگاه تهران گفت: دروس علوم انسانی از جمله ادبیات فارسی به عنوان دروسی است که می‌توانند پایه‌ وحدت ملی و موجب ارتقای شان ملت ایران باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس دانشگاه تهران گفت: دروس علوم انسانی از جمله ادبیات فارسی به عنوان دروسی است که می‌توانند پایه‌ وحدت ملی و موجب ارتقای شان ملت ایران باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود نیلی احمدآبادی در دومین هم‌اندیشی انقلاب اسلامی و تحولات منطقه در این مراسم بر لزوم آشناسازی هرچه بیشتر نسل‌های جدید با ماهیت انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی عنوان کرد: مبنای تمامی دروس در دانشگاه علم است که براین اساس برخی از دروس صرفا کارکردی علمی دارند و برخی دروس دیگر ضمن کارکرد علمی از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردارند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: به طور مثال تدریس ادبیات فارسی، شناساندن و آموزش اشعار شاعران بزرگی چون مولوی، حافظ و سعدی در کنار انتقال یک علم، انتقال یک احساس قوی و موثر نیز محسوب می‌شود.

نیلی احمدآبادی دروسی مانند معارف و ریشه‌های انقلاب اسلامی را نیز جزو دروسی عنوان کرد که منتقل‌کننده‌ یک احساس و پایه‌گذار وحدت ملی در کشور بشمار می روند.

وی تاکید کرد: دروسی از این دست که حدود ده درصد از کل دروس دانشگاهی را تشکیل می‌دهند از همین منظر باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس دانشگاه تهران کار تدریس این دروسی مانند معارف و انقلاب اسلامی را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: در مقایسه با سایر دروس به دلایل مختلف، از جمله اینکه محتوای این دروس به طور کامل باید در داخل کشور تامین شود و این دروس جزء اولین دروسی است که به دانشجویان ارائه می شود بنابراین تدریس این درس ها بسیار سخت و حساس است.

نیلی احمدآبادی به خطر گسست نسل‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: نسل حاضر و نسل‌های آینده انقلاب را تجربه نکرده‌اند و به همین خاطر شاید با بسیاری از مفاهیمی که برای نسل‌های اول و دوم انقلاب آشنا هستند، مانوس نباشند و این موضوع کار اساتید را سخت می‌کند چراکه باید به روشی علمی و قابل پذیرش، اصل انقلاب و ارزش‌های آن را برای دانشجویان تبیین کنید.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
احتمال برخورد قضایی با رضا جاودانی
فعلا اپوزیسیون برای ۴۰ روز عزادار است!
نشست اهالی صنعت با سعید جلیلی +عکس
عکس/ قرائت دعای پرفیض عرفه در حرم امام رضا (ع)
پزشکیان: بنده رهبری را قبول دارم و اصلا ذوب در او هستم
مراسم دعای عرفه در دانشگاه تهران +عکس
مراسم دعای عرفه در کهف الشهدا +عکس
ابتلای "زیباکلام" به بیماری در زندان صحت ندارد
تکذیب خبر کاهش مدت زمان خدمت سربازی
رهبری را قبول دارم؛ اصلا ذوب او هستم، حق توهین و بی‌احترامی ندارید
بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون آزادی جناب آقای حمید نوری و بازگشت ایشان به کشور
تبیین خطبه تاریخی امام حسین(ع) در آستانه قیام عاشورا
مواضع ضداخلاقی و فکری تیم انتخاباتی قالیباف +عکس
جزئیات عفو مقام معظم رهبری به مناسبت اعیاد قربان و غدیر
مجید شهریاری؛ شهید شاخص امسال بسیج اساتید
حکم دادگاه درباره دانشجویان آمریکا؛ فلسطین آزمون آزادی بیان
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
زائران حج تمتع عازم جمرات شدند
قالیباف در میزگرد: باید در جبهه انقلاب به یک فرد برسیم
مردم در شمال و جنوب کشور مراقب گزش "پشه آئدس" باشند
باشگاه پرسپولیس: به دنبال یک سرمربی کارنامه‌دار خارجی هستیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top