تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/11/11 - 13:46
کد خبر: 191785

سینمای انقلاب در جشنواره فجر 94/ 1

«بادیگارد» تازه‌ترین ترانه‌ی حاتمی‌کیا

«بادیگارد» تازه‌ترین ترانه‌ی حاتمی‌کیا

کارن همایونفر موسیقین مشهور ایرانی در مورد این فیلم می گوید که شاهکارترین ساخته ی حاتمی کیا تا به اکنون است و زیباترین موسیقی ای که در سینما ساخته ام و لحظه به لحظه، نت به نت آن را با عشق و هیجان مینویسم. تا در خور شان حاتمی کیا باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جشنواره فیلم فجر امسال کارگردانان گفتمان انقلاب، حضور پررنگی دارند. اتفاقاً فیلم هایشان جزء اولین شانس های شکار سیمرغ های بلورین جشنواره هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی سلسله مطالبی، به معرفی فیلم های مطرح ارائه شده از سوی کارگردانان گفتمان انقلاب جشنواره سی و چهارم خواهیم پرداخت.

« بادیگارد» تازه ترین ترانه ی حاتمی کیا
سالها قبل سید شهیدان اهل قلم، به حاتمی کیا گفته بود که «ای بلبل عاشق، جز برای شقایق ها مخوان». وی نیز به همان مشی سالها عمل میکرد. و تصنیف های ممتد او از دیدبان گرفته تا سفر به چزابه و از کرخه تا راین و شاهکار ماندگار «آژانس شیشه ای» همواره تصدیقی بر صراط مستقیم وی داشت. اما حاتمی کیا در دهه هشتاد، سالهای پرحاشیه ای را گذراند. از تیغ تیز تخریب «آن وری ها» گرفته تا متاسفانه نادانی برخی دوستان که به اهانت ها دامن می زد و برخی اشتباهات از سوی خود حاتمی کیا، فضا را به سویی برد که بسیاری از دشمنان خوشحال از اینکه دیگر حاتمی کیا را از سینمای انقلاب گرفتیم.

اما حدود سال 89 بود که ابراهیم حاتمی کیا پس از سالها دوری از تلویزیون، بالاخره با دعوت دوست قدیمی اش نادر طالب زاده، در برنامه «راز» با حضور حسین بهزاد پژوهشگر توانمند عرصه‌ی دفاع مقدس (که مقام معظم رهبری بارها از آثار ایشان تعریف کرده اند) حضور یافت.

«بادیگارد» آخرین ترانه‌ی حاتمی‌کیا

در آنجا وی بغض چندین ساله ی خود را در دامان راز و پیش چشمهای میلیونها دوستدارش شکست. اینکه در این سالها چه بر او گذشت مجال بحث نیست. اما مسیر به جایی ختم شد که بلبل آوینی دوباره با فیلم تحسین برانگیز«چ» و دفاع یک تنه اش از اجحافی که در حق فیلم شاهکار شیار 143 می شد، و انتقادات پی در پی و کوبنده اش بر فضای شبه روشنفکری و غرب زده ی فکری فرهنگی سینمای کشور، دوباره نشان داد که آوینی پرچم را پس از خود به دست امانتدار امینی سپرده است.

وی در آخرین فیلم خود، به سراغ سوژه ای غریب و قریب رفته است. غریب از آن جهت که در سینمای ایران کمتر کسی سراغ از آن دارد که کارگردانی به سراغ چنین سوژه ای رود. و قریب از آنجهت که هنوز گرمای خون شهدای هسته ای بر زمین، سرد نشده است.

داستان درباره محافظی شخصی است که از جان یکی از شخصیت‌های مهم نظام محافظت می‌کند اما در جایی و براساس حوادثی متوجه می‌شود که او بیش از آن که به فکر نظام باشد به فکر منافع شخصی است. محافظ شخصی دچار تشکیک می‌شود و همین امر باعث می‌شود که محافظت از آن فرد را کنار بگذارد. اما به دلیل خدمات و خلوصی که در وی وجود دارد او را به محافظت از فرد دیگری می‌گمارند که یکی از فعالان هسته‌ای کشور است.

«بادیگارد» آخرین ترانه‌ی حاتمی‌کیا

کارن همایونفر موسیقین مشهور ایرانی در مورد این فیلم می گوید که شاهکارترین ساخته ی حاتمی کیا تا به اکنون است و  زیباترین موسیقی ای که در سینما ساخته ام و لحظه به لحظه، نت به نت آن را با عشق و هیجان مینویسم. تا در خور شان حاتمی کیا باشد.

به جرات می توان گفت او همواره نفس گیرترین فیلمهای ایرانی را ساخته است. باید به انتظار شاهکاری جدید از زوج شیرین حاج کاظم آژانس شیشه ای یعنی پرویز پرستویی و حاتمی کیا نشست.

یک فیلم سیاسی دیگر از حاتمی کیا، بازگشت پرویز پرستویی به نقش های پرستویی وارش در سالهای گذشته، حضور دوباره بابک حمیدیان و مریلا زارعی پس از موفقیت در نقشهای قبلیشان در فیلمهای حاتمی کیا، بازگشت شیلا خداد پس از 5 سال دوری از سینما با این فیلم، موسیقی کارن همایونفر. و بازی کامران نجف زاده در نقش خودش! و حضور همسر شهید عباس دوران در نقش خودشان!

«بادیگارد» آخرین ترانه‌ی حاتمی‌کیا

مریلا زارعی نقش همسر حیدر(همان بادیگارد) را به عهده دارد. همسری که حیدر را عاشقانه دوست دارد و گفته می‌شود حاتمی‌ کیا رابطه‌ای از جنس رابطه حاج‌ کاظم و فاطمه در “آژانس شیشه‌ ای” را این بار بین حیدر و همسرش بازسازی کرده است.

با حضور بازیگرانی صاحب اسم چون محمود عزیزی، فرهاد قائمیان، امیر آقایی، دیبا زاهدی، شیلا خداداد، پریوش نظریه، پدرام شریفی، کامران نجف‌زاده، افسانه ناصری، سید احسان امانی،امیر محمدی ، علی گلبهاران، حامد شیخی.

حال باید با آغوش باز به استقبال چنین فیلمی رفت.


دانلــود

«بادیگارد» آخرین ترانه‌ی حاتمی‌کیا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آرامگاه ابدی شهید حسین امیرعبداللهیان در کنار محافظ حاج قاسم +فیلم
شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع امروز +فیلم
دلجویی رهبر انقلاب از فرزندان شهدای خدمت +فیلم
پیام تسلیت دولت و ملت عراق به رهبر انقلاب
دیدار نخست وزیر ارمنستان با رهبر انقلاب
پوتین: رئیسی شریک قابل اعتمادی بود
دعاهایی که رهبر انقلاب در نماز بر پیکر شهید رئیسی خواندند
اسماعیل هنیه با رهبر انقلاب دیدار کرد
اعزام‌ قطارهای فوق‌العاده در خط ۴ مترو
فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در مراسم تشییع شهدای خدمت
تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی + جزئیات
اتفاق مهم در روابط ایران و مصر/ وزیر خارجه مصر عازم تهران شد
شغل شهید امیرعبداللهیان قبل از ورود به وزارت خارجه +عکس
پاسخ به چند سئوال پرتکرار درباره سانحه بالگرد رئیس‌جمهور
امروز رهبران برخی کشورها برای اولین‌بار به ایران می آیند
وداع باشکوه تهرانی‌ها با رئیس جمهور شهید +عکس
عزاداری میلیونی مردم تهران در سوگ شهدای خدمت
حضور خاخام‌های یهودیِ ایران در مراسم تشییع
رئیسی؛ بهشتی دستگاه قضا
وداع پرشور مردم تهران با «شهدای خدمت» در مصلای امام خمینی(ره)
هشت کیلو شیشه در آزادراه زنجان - قزوین کشف شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top