تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/11/26 - 09:38
کد خبر: 193041

تشکلی که هنوز مجوز نگرفته برنامه افتتاحیه برگزار کرد!

مهمترین استدلال حامی موسوی در خصوص تقلب در انتخابات سال 88 +فیلم و عکس

مهمترین استدلال حامی موسوی در خصوص تقلب در انتخابات سال 88 +فیلم و عکس

یکی از تشکل های در مرحله تأسیس دانشگاه رازی کرمانشاه موسوم به "انجمن عدالتگرا"، در حالی که هنوز مجوز رسمی خود را از هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی این دانشگاه نگرفته است، برنامه افتتاحیه برگزار کرد!

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از تشکل های در مرحله تأسیس دانشگاه رازی کرمانشاه موسوم به "انجمن عدالتگرا"، در حالی که هنوز مجوز رسمی خود را از هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی این دانشگاه نگرفته است، برنامه افتتاحیه برگزار کرد!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این مراسم که شنبه هفته جاری در تالار شهید علیمحمدی دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، فاطمه راکعی از تحصن کنندگان مجلس ششم با موافقت مسئولین دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان سخنران این مراسم در دانشگاه حاضر شده و اقدام به سخنرانی پرحاشیه ای می کند. این سخنرانی  در حالی اتفاق افتاده است که انجمن عدالت گرای این دانشگاه تنها موفق به کسب موافقت اصولی از هیئت نظارت بر تشکل ها دانشگاه شده و هنوز اجازه ی فعالیت ندارد. در واقع هیئت نظارت بر تشکل ها پروانه ی فعالیتی برای این تشکل صادر نکرده است.

مهمترین استدلال حامی موسوی در خصوص تقلب در انتخابات سال 88 +فیلم و عکس

این در حالی است که طبق بند پنجم از ماده چهار آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، هیأت مؤسس متقاضی تاسیس تشکل باید تعهدی کتبی مبنی بر عدم فعالیت تا زمان اخذ مجوز به هیئت نظارت دانشگاه دهد.

گفتنی است در همین خصوص حدود 100 نفر از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در اعتراض به برگزاری مراسم غیرقانونی اعلام موجودیت این تشکل در مقابل دفتر اعلمی آل آقا (رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه) تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسئولین شدند.

مهمترین استدلال حامی موسوی در خصوص تقلب در انتخابات سال 88 +فیلم و عکس

از طرفی ابوذر صفره، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه در این باره به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: موافقت با برگزاری این مراسم را نمی توان از باب عدم اطلاع مسئولین دانشگاه رازی کرمانشاه دانست و می بایست دلایل دیگری را در جهت برگزاری چنین مراسمی دقیقاً پیش از انتخابات مشاهده کرد. چرا که انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه نیز سال گذشته در همین مرحله اخذ موافقت اصولی بود و آن زمان به دلیل عدم آگاهی اعضای این تشکل از قوانین مصرح شورای عالی انقلاب فرهنگی، درخواست برگزاری مراسمی را به هیئت نظارت ارائه کردیم، اما این درخواست با بیان اینکه هنوز مجوز فعالیت تشکل صادر نشده است، رد شد.

وی همچنین مدعی شد: در این مراسم درحالی برخی چهره های سیاسی اصلاح طلب بیرون دانشگاهی حضور داشتند که حراست دانشگاه از ورود برخی افراد دانشجوی غیر از دانشگاه رازی به دانشگاه جلوگیری می‌کردند.

مهمترین استدلال حامی موسوی در خصوص تقلب در انتخابات سال 88 +فیلم و عکس

براساس این گزارش در این برنامه راکعی با ارائه ی تاریخچه ای مختصر از شکل گیری انجمن اسلامی، سخنان خود را پیرامون جریان سیاسی اصلاح طلبان ادامه داد و افزود: ما اصلاح طلبان با کسی دشمنی نداریم و از طریق گفت و گو مسائل‌ را مطرح می کنیم و به قانون پایبند هستیم.

راکعی در جواب به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با تحصن مجلس ششم که پیام شکاف و چند دستگی برای دشمنان داشت؛ گفت: کجای تحصن مجلس ششم غیرقانونی بود، و اینکه تحصن حق نماینده است. وی رد صلاحیت های آن دوره را فله ای خواند و مدعی شد استعفاهای مجلس ششم سوری بود.

نماینده اسبق مجلس وی در رابطه با فتنه سال 88 و اقدامات برخی اصلاح طلبان در آن سال گفت: ما که نفهمیدیم این فتنه کی بوده چی بوده... ما مهر سکوت زدیم.

راکعی در ادامه و در توجیه اقدامات جریان سیاسی متبوع خود در وقایع پس از انتخابات سال 88 که مورد پرسش برخی دانشجویان بود، استدلال معترضین به نتیجه انتخابات را اینگونه تشریح کرد: حجت الاسلام خاتمی در آخرین انتخاباتی که شرکت کرد حدود 24 میلیون رای داشت و تحلیل ما این بود که مهندس موسوی که به اصرار اصلاح طلبان وارد عرصه شده بود، آن 24 میلیون رای به علاوه آراء انقلابیونی که مدیریت مهندس موسوی را دیده و آن را قبول داشتند را خواهد داشت و برای هیچ کدام از ما قابل قبول نبود که آراء مهندس موسوی 12 میلیون رای باشد، لذا فکر می‌کردیم این وسط باید مشکلی پیش آمده باشد!

در همین زمینه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه همچنین پیرامون اظهارات راکعی در خصوص استدلال تقلب در انتخابات سال 88 نیز گفت: سخنان خانم راکعی پیرامون اینکه همه 24 میلیون رای خاتمی در سال 76 را می‌بایست پس از 12 سال در سبد میرحسین موسوی فرض نمود، طنازانه ترین بخش این مراسم بود، چراکه یک فعال سیاسی پس از شش سال فکر و اندیشه در خصوص فتنه 88، حالا در دفاع از موسوی چنین حرفی را بر زبان می آورد. که خود حاکی از منطق غلط فتنه گران و در راستای منطق خانم روشنفکری است، که در بی بی سی بیان می نمود چون موسوی فرزند آذربایجان و داماد لرستان است باید اول می‌شد. و خانم سخنران فراموش کرده که در سال 84 مصطفی معین وزیر علوم وقت دولت خاتمی در حالی که همه حمایت های مستقیم و علنی خاتمی و دیگر اصلاح طلبان را به همراه داشت و در حالی که دولت خاتمی خود مجری انتخابات بود، تعداد آرایش از میان هفت نامزد آن سال، با چهار میلیون رای، پنجم شد!

مهمترین استدلال حامی موسوی در خصوص تقلب در انتخابات سال 88 +فیلم و عکس

راکعی در حالی در این مراسم بارها و بارها از تمکین به قانون صحبت کرد و توصیه نمود که همه ی ما می بایست به قانون تمکین کنیم، که نه تنها اشاره ای به تایید انتخابات سال 88 توسط نهادهای قانونی از جمله وزارت کشور، شورای نگهبان و حکم تنفیذ رئیس جمهور منتخب از سوی رهبر انقلاب، نکرد بلکه به نوعی آن را با استدلالی عجیب مخدوش دانست و پیرامون اغتشاشات جریان فتنه پس از انتخابات سال 88 غیرقانونی بودن آن را رد کرد.

راکعی همچنین در جواب اعتراض یکی از دانشجویان نسبت به اعلامیه ای که میرحسین موسوی در حمایت از آشوب گران عاشورای حسینی آنها را "ملت خداجوی" نامیده بود و خطاب به سخنران بیان داشت این سخنان و مواضع را کجای دلمان بگذاریم، گفت: حالا این رو هر جای دلتان می خواهید بگذارید، من نمی دانم که چه اتفاقی افتاده است!

اما در بخشی از برنامه یکی از اعضای موسس این انجمن با حمایت از کشته های سال 88 باعث اعتراض دانشجویان شد، که به موجب این اعتراض تمامی دانشجویان حاضر در سالن با شعار «مرگ بر فتنه گر» نسبت به صحبت های صورت گرفته در حمایت از کسانی که  کشور را به آشوب کشیده دچار بحران کردند، اعتراض کردند؛ که همین مسئله باعث نیمه کاره ماندن مراسم و ترک سالن توسط راکعی شد.

شعار دانشجویان علیه فتنه گران

دانـلـود

از دیگر حاشیه های این برنامه سوال فاطمه راکعی از فعالین اصلاح طلب درون و بیرون دانشگاهی که در ردیف اول مراسم نشسته بودند درباره شعار انتخاباتی اصلاح طلبان بود که هیچ کدام از این فعالین اصلاح طلب اطلاعی از این موضوع نداشتند که در نوع خود جالب بود.

سوال فاطمه راکعی از اصلاح طلبان حاضر در مراسم و عدم اطلاع فعالین اصلاح طلب از شعار اصلاح طلبان

دانـلـود

*********

عصبانیت فاطمه راکعی از شعار «مرگ بر فتنه گر»

دانلود

اما این اولین حاشیه انجمن موسوم به عدالت گرا دانشگاه رازی کرمانشاه نیست؛ کمتر از یک ماه پیش بود که نامه‌ای از سوی 85 تشکل دانشجویی با محوریت حمله به شورای نگهبان منتشر شد که  نام این تشکل تأسیس نشده در آن نیز دیده می شود (اینجـــا) که برخلاف قوانینی است که سخنران این مراسم غیرقانونی بر پایبندی به آن تأکید داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
زهرا
1394/11/30 - 16:41

تو مو بینی و ما پیچش مو
اعضای این نصفه و نیمه تشکل دولت ساخته، فرق بین جریان اصلاح طلب و اصولگرا تشخیص نمی دهند
اینها کجا؟ خانم راکعی کجا؟ حلقه وصل اینها کجاست؟
آیا جز استانداری، گروه عوم سیاسی دانشگاه و انجمن مدرسین کرمانشاه سراغ از چه می جویی؟!
تورهای مسافرتی آفری
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top