تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/11/27 - 11:10
کد خبر: 193132

هشدار نظام وظیفه به کاندیداهای انتخابات: به حوزه سربازی ورود نکنید!

هشدار نظام وظیفه به کاندیداهای انتخابات: به حوزه سربازی ورود نکنید!

به هر حال در روزهایی که نظام وظیفه بیش از اینکه به فکر رفع مشکلات سربازان باشد، خود را درگیر طرح «خرید سربازی» و واریز درآمد حاصل از آن به «خزانه دولت» کرده است؛ مشخص نیست که چه موقع قرار است این مشکل جوانان که تعدادی بسیاری از آنها متاهل هستند، برطرف شود.

خبرنامه دانشجویان ایران:  تبلیغات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی کم و بیش آغاز شده و در این بین ممکن است برخی نامزدها برای رای آوری وعده‌هایی بدهند که امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد. وعده‌های مربوط به قوانین سربازی از جمله آنهاست که جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، بر ضرورت پرهیز از آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وعده‌های تبلیغاتی برخی از نامزدهای انتخاباتی مجلس پیرامون قوانین سربازی اظهار کرد: با توجه به اینکه سربازی به توان رزمی نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور ارتباط دارد، قطعا تصمیم‌گیری در مورد آن از سوی ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه سربازی با موضوع امنیت و بنیه دفاعی کشور در ارتباط است، بنابراین نمی‌توان به این موضوع به عنوان یک مساله احساسی و در یک فضای تبلیغاتی و انتخاباتی نگاه کرده و اظهار نظر کرد.

سربازی

به گفته جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح برای اظهار نظر در مورد سربازی باید مولفه‌های مختلف از جمله وضعیت ژئوپلیتیکی کشور، تهدیدات، آمایش سرزمینی، ابزارهای دفاعی و... مدنظر قرار بگیرند.

کمالی با بیان اینکه سربازی یک موضوع تخصصی است که باید به شکل تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بنابراین تاکید ما به نامزدهای محترم مجلس شورای اسلامی این است که به حوزه سربازی ورود نکنند و با دادن برخی از وعده‌هایی که اجرایی نبوده یا احتمال آن ضعیف است برای جوانان و مشمولان مشکل ایجاد نکنند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: متاسفانه ممکن است برخی از جوانان با اعتماد به این سخنان وارد غیبت از سربازی شده و بعد به همین دلیل در مسیر زندگی آینده‌شان لطمه وارد شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این اظهارات در حالی است که سربازی به عنوان یکی از بزرگترین مشکل جوانان و خانواده ها مطرح می شود و مشخص نیست که مسئولان نظام وظیفه به چه دلیل از مطرح شدن، و بررسی این معضل اجتماعی جلوگیری می کنند؟ این در حالی است که رهبر انقلاب در دیدار سال گذشته دانشجویان بر پیگیری این معضل تاکید داشتند؛ ایشان در آن دیدار فرمودند: راه حل مشکل سربازی برای ازدواج جوانان، کوتاه‌کردن مدت‌زمان آن نیست و باید شیوه‌های دیگری به کار گرفته شود، اما مهم‌تر از آن، انگیزه برای ازدواج در میان جوانان است که نباید کاهش یابد.

سربازی

از سوی دیگر در همین زمینه چند روزی است که کمپینی با عنوان "کمپین بهبود خدمت سربازی" در فضای مجازی مطرح شده است؛ نسیم آنلاین در گزارشی از این کمپین می نویسد: مشکلات شیوه کنونی اجرای قانون سربازی بر هیچ کس پوشیده نیست و با توجه به این که این مشکلات 2 سال از عمر یک جوان و خانواده  و احتمالا همسر اورا تحت الشعاع قرار می دهد. بدیهی است نماینده گان محترم مجلس برنامه مناسبی برای بهبود شیوه کنونی سربازی طرح کنند و این دوره را به دوران خدمت واقعی به کشور تبدیل نمایند. و رای دهنده گان گرامی نیز با توجه به اهمیت این مسئله در انتخاب کاندیداها به طرح های بهبود سربازی توجه نمایند.

به هر حال در روزهایی که نظام وظیفه بیش از اینکه به فکر رفع مشکلات سربازان باشد، خود را درگیر طرح «خرید سربازی» و واریز درآمد حاصل از آن به «خزانه دولت» کرده است؛ مشخص نیست که چه موقع قرار است این مشکل جوانان که تعدادی بسیاری از آنها متاهل هستند، برطرف شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضا
1394/11/27 - 11:19

احسنت به خبرنامه آخرش رو خوب اومدید.
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top