تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/12/06 - 13:07
کد خبر: 193888

تحلیل حجت‌الاسلام ناصر یوسفی از بخش مهمی از بیانات رهبر انقلاب؛

نفوذ بین موجهین، خطرناک‌ترین نفوذ

نفوذ بین موجهین، خطرناک‌ترین نفوذ

علی که نمی تواند چندین هزار انسان را بکشد زیرا اسلام تضعیف و در نتیجه در برابر کفار نابود می شود پس تن به شکست می دهد و ما او را می کشیم؛ مگر ندیدید عبارات بزرگ سقیفه را که گفت خانه را با اهلش می سوزانیم؟

خبرنامه دانشجویان ایران: رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم نجف‌آباد و در بخشی از بیانات خود فرمودند: "یک نکته‌ی دیگر این است که بنده از چندی پیش گفتم مراقب نفوذی‌ها باشید؛ بعضی‌ها بیخود، برآشفته شدند؛ برآشفتگی ندارد. آمریکایی‌ها برای بعد از دوران مذاکرات هسته‌ای، یک نقشه برای داخل ایران داشتند، یک نقشه برای منطقه. وقتی‌که دشمن برای داخل کشور برنامه دارد، چه‌کار میکند؟ از نفوذی استفاده میکند. معنای نفوذی این نیست که حتماً رفته باشد پول گرفته باشد برای اینکه بیاید در فلان دستگاه نفوذ کند و خودش هم بداند چه‌کار دارد میکند؛ نه، گاهی نفوذی، نفوذی است، خودش هم نمیداند! امام (رضوان‌الله‌علیه) فرمودند گاهی حرف دشمن با چند واسطه از دهان مردمان موجّه شنیده می شود."

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام ناصر یوسفی در یادداشتی به تحلیل این بخش از سخنان رهبر انقلاب با اشاره به تاریخ اسلام پرداخته است:

سخن از یک تاکتیک است تاکتیکی آشنا در بین مسلمین اخیراً زیاد واژه "نفوذ" را از حضرت آقا می شنویم؛ واژه جدیدی هم نیست اما حضرت آقا نکته جالبی را فرمود بعضی ها پول می گیرند و نفوذ را اجرا می کنند اما بعضی با چهره موجه دچار بازی در تئوری نفوذ دشمن می شوند بین اینها تفاوت است.

برای مثال تئوری سقیفه در مدینه را ببینید سقیفه به دنبال حذف انصار و محبین علی(ع) از جامعه  است  اما با چه حربه ای؟ ابتدا باید تئوری کودتاگران را بشناسیم این تئوری را اینگونه چیدند باید علی(ع) با ما بیعت کند که این بهترین گزینه است؛ اگر علی(ع) بیعت نکرد بهترین گزینه جنگ است می دانید چرا؟

علی(ع) که نمی تواند چندین هزار انسان را بکشد زیرا اسلام تضعیف و در نتیجه در برابر کفار نابود می شود پس تن به شکست می دهد و ما او را می کشیم؛ مگر ندیدید عبارات بزرگ سقیفه را که گفت خانه را با اهلش می سوزانیم؟

راستی تبیین این تئوری یکی از بزرگترین علامت سوال های مدینه را پاسخ می دهد نکته این است ابوسفیانی که هیچ کس شک در نفاقش ندارد و در نفاقش همین دو نکته بس که بالای قبر حمزه سیدالشهدا آمد و با لگد بر قبرش زد و گفت حکومتی که بر سرش با هم نزاع داشتیم به دست فرزندانم افتاد (یضرب برجله قبر حمزه و یقول ان الملک الذی کنا نتنازع علیه اصبح الیوم بید صبیاننا) ابوسفیان بود که قسم خورد هیچ اعتقادی به قیامت و بهشت و جهنم ندارد (فوالذی یحلف به ابوسفیان ما من عذاب و لا جنه ولا نار و لا بعث و لا قیامه) این ابوسفیان  پس از ورود به مدینه، به خانه حضرت على ـ علیه السلام ـ و عباس رفت و هر دو را براى قیام مسلحانه دعوت کرد و گفت: من مدینه را با سواره و پیاده پر مى کنم؛ برخیزید و زمام امور را به دست گیرید! این نفوذ از نوع نفوذ اول است که حضرت آقا فرمود پول می گیرند که نفوذ کنند.

اما نفوذ دوم که با واسطه بود و از انسان موجه سر می زند این نفوذ را زبیر دچارش شد؛ زبیر اینجا از یاران به نام مولاست و حضرت در نهج البلاغه تصریح به {منا} بودنش دارد زبیر دقیقاً نقشه دشمن را اجرا کرد؛ تحریک شد و دست به قبضه شمشیر برد این نفوذ دشمن را حضرت خنثی کرد زیرا طرف مقابلشان حضرت بود.

اما تئوری سوم دشمن نفوذ بین محبین و انصار بود که متاسفانه نتیجه داد؛ سومین تئوری این بود حالا که علی(ع) نه بیعت کرد و نه وارد جنگ شد با نفوذ در بین انصار حضرت از حمایت انصار بکاهد. نفوذی که بلال حبشی دچارش شد؛ شیخ عباس قمی در «تتمه المنتهی» می نویسد: بلال با ابوبکر بیعت نکرد اما با تهدید و فشار خلیفه دوم مدینه را ترک کرد تا دشمن بتواند از حمایت بلال جلوگیری کند. برادر من، بلال را حذف کردند با نفوذ در بین انصار... لذاست که می گویم نفوذ بین انسان های موجه خطرناکترین نفوذ در مدینه بود.

تاریخ بسان قطاریست که واگن همان واگن است و این مسافرانند که عوض می شوند مراقب باشید دشمن با نفوذش مقدادها و عمارها را از دور ولی بیرون نکند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ماهان
1394/12/06 - 20:02

با سلام
بازم مثل همیشه عالی بودید...
مطالب داغ و دست اول
تورهای مسافرتی آفری
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
برآورد شرکت ۵ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top